[XP] IIS en users/rechten toekennen

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier een simpel servertje, draaiend op XP SP2. Hier heb ik IIS op geinstalleerd, en wil de FTP server instellen. Nu heb ik gewoon in windows een gebruikersaccount "jantje" aangemaakt + bijbehorend wachtwoord. Jantje kan zonder problemen inloggen en de aanwezige bestanden en mappen bekijken, geen probleem. Echter kan hij geen bestanden verwijderen of aanmaken. Ik heb de rechten onder het tabblad beveiliging van ftproot ook al toegekend, maar dat mocht ook niet baten.

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

heb je dit ook al geprobeerd:

Via het configuratie scherm naar de IIS daan, dan via FTP-sites naar de 'standaart-ftp-site' surfen (tenminste, als je de standaard genomen hebt). Dan rechtermuisknop eigenschappen, tablad basismap selecteren en dan een vinkje voor schrijven zetten.

Misschien dat dit helpt. Uit je verhaal kon ik namelijk niet opmaken wat je nou precies gedaan hebt (WAAR heb je die rechten ingesteld, heb je dit al in de IIS gedaan? of heb je gewoon de map rechten ingesteld?)

8)

Joggie ;)

• Timmert
  • Niet online
De rechten op de map heb ik toegekend..

Maar het zal toch niet zo zijn dat ik dat wat jij zegt over het hoofd heb gezien... Dat zou wel heel dom zijn..

• joggie

joggie

Wie niet gek is, is saai

Timmert schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:30:
De rechten op de map heb ik toegekend..

Maar het zal toch niet zo zijn dat ik dat wat jij zegt over het hoofd heb gezien... Dat zou wel heel dom zijn..
probeer het eens uit zou ik zeggen })

Joggie ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom gebruik je de ingebouwde FTP server van XP en niet een andere?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Timmert
  • Niet online
Tsja, hij doet opzich wat ik wil; namelijk zo heel af en toe de mogelijkheid aan mn vrienden bieden om er wat bestanden op te knallen. Heb ook BFTP gebruikt, maar dit werkt net zo goed volgens mij.. Of had jij andere ideeën? :)

Het werkt trouwens, na de tip van joggie..! :Y)

• joggie

joggie

Wie niet gek is, is saai

Ja, toen ik je topic las, ging ik ff bij mijzelf kijken. Als ik het goed heb dan meld je je aan met je eigen login en wachtwoord waarmee je fysiek ook in het systeem kan komen. Alleen wanneer krijg je bij ftp toegang de rechten van de ingebouwde ftp user....dus dat bevestigd ook dat je de optie schrijven aan zou moeten zetten..

:P

Joggie ;)

Pagina: 1