Toon posts:

Sweex Breedband Router zonder config-herstel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn overburen hadden eerst de volgende Sweex router:

http://www.sweex.nl/product.asp?pid=302

Hiervan raakte 1 poortje defect en dus is er een andere gekomen, te weten:

http://www.sweex.nl/product.asp?pid=594

Nu heb ik de laatste hier naast me staan. Op mijn PC staat het config.bin bestand van de oude Sweex (backup gemaakt van de config). Aangezien ik geen zin heb om daar in huis te klooien en te vragen naar papieren die ze toch niet kunnen vinden wilde ik hier de nieuwe router aansluiten en ff die config.bin in de nieuwe Sweex drukken.

Het vreemde is echter dat er in de hele GUI geen manier te vinden is deze config te laden... Enkel de knop 'Backup' waarna deze de huidige instellingen saved als config.bin.
Het terugzetten ervan is echter een no-go...

De handleiding en de site van Sweex helpen me niet verder. Iemand enig idee.....?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan toch ook even de instellingen bekijken zoals ze in de oude router staan? En als je die router niet thuis hebt statan kan je dat ook op locatie doen.. Dat is dan ook zo gebeurd. Verder vraag ik me af of je die config bestandjes wel op elke router van Sweex kan inladen, ik kan me voorstellen dat dit per model verschilt.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met je eens, maar wat met nog het meest verbaasd is dat je wel een backup kan maken maar niet terug kan zetten...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Sweex he :P Logica is soms ver te zoeken. Heb jouw probleem weleens gehad met software, wel backuppen, maar terugzetten :?

Open die backup eens met notepad, zulk soort goedkope routers willen wachtwoorden nog wel 's plain-text opslaan.

Hier stond een dode link.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Och, er zijn meerdere merken met dat probleem.

Wel backuppen via webconfig, maar niet restoren (vaak wel via telnet/ftp).

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '