Het merk-prijs dilemma

Pagina: 1
Acties:

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-07 19:50
Ten eerste: Als ik hierover niet een nieuw topic had mogen beginnen slap/close m dan.

Na dat gezegd te hebben:

Ik heb de keuze uit 3 verschillende vkaartjes:

Asus N6600GT 500/1000(500)/400 128MB 125.- Link Blauw
Club3D 6600GT 500/1000(500)/400 128MB 121.- Link Groen
Gigabyte 6600GT 500/1000(500)/400 128MB 107.- Link Blauw

Het prijsverschil lijkt m niet in de kleur te zitten, iemand een suggestie waar het dan wel zit? Presteren Asus en Club3D stiekem toch beter of zijn ze duurder door hun "status"?

Mvg Albert

PS: Als er nog iemand is die al een van deze bordjes had en er totaal of juist niet over te spreken is, zeg het dan even want ik plan om er binnenkort ook een 2e van te kopen.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14
Het maakt niet uit naar welke chipset graka's je kijkt; er zit altijd verschil in prijs tussen de merken. Kan aan de winkel liggen, sommige merken (Asus bijv) zijn regelmatig wat duurder dan bijv. Gigabyte, in de prestaties zul je 't niet merken, de kans bestaat dat sommige wat verder zullen clocken.

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zou de goedkoopste nemen, het blijft toch altijd gokken welk merk verder overclockt en of je dan toevallig een core hebt die goed OC'ed.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Allubz schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:37:
Ten eerste: Als ik hierover niet een nieuw topic had mogen beginnen slap/close m dan.
zo werkt dat hier niet ;)
en het is al 100den keren gezegt :P het maakt niet uit alleen bij heel sommige kaarten maar dan vind je dat vanzelf op google ;)
het einge verschil is 1 de doos, 2 de sticker op de cooler (of 't coolertje zelf) 3 de meegeleverde stuff als kabels, drivertjes, games

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De ASUS kaart heeft heatsinks zitten op het geheugen iets wat de Gigabyte niet heeft, vandaar dat de ASUS wat duurder is.

Het beste kan je even kijken of er ook verschil zit in de core en geheugen snelheden.

• Allubz
GoldenSample schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:46:
[...]

zo werkt dat hier niet ;)
en het is al 100den keren gezegt :P het maakt niet uit alleen bij heel sommige kaarten maar dan vind je dat vanzelf op google ;)
het einge verschil is 1 de doos, 2 de sticker op de cooler (of 't coolertje zelf) 3 de meegeleverde stuff als kabels, drivertjes, games
Heh ok maar alsnog, om alle topics door te gaan spitten tot je zoiets vind, er zijn net iets meer dan 100 replies :) nee gekkigheid misschien ben ik inderdaad lui geweest.

Over die heatsinks, dat klinkt handig voor het OC'en, ik dacht uberhaupt al aan Asus niet alleen omdat ie duur is.

Op de Asus site zelf lullen ze heel hard dat deze kaart heel goed over te klokken is, maarja dat neem ik dan maar op de koop toe als dat zo is want dat zeggen ze waarschijnlijk allemaal als je ze iets vraagt.

Bedankt voor de replies ik denk dat ik voor de Asus ga ivm het koel argument dat lijkt me nuttig voor het OC'en niet?

Ook lijkt het dat de Asus met een "Top model" naar zeggen 10% meer prestatie levert t.o.v. andere 6600GT's Link

Laten we dat hopen, en een x iets duurs kopen.

Bedankt!

Mvg, Albert

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 12:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

hey alber, het heeft idd veel te maken met status. Ik ben zelf ook een Asus fan, maar mijn nieuwe X1900XTX is van Saphire, als de prijs 50 euro scheelt oid, maakt het veel uit.

De ene kaart is ook idd beter te clocken door de ander, omdat er een andere fan opzit.
Ps, als je niet zeker weet of je een topic mag openen mail je ff met een modje :) (niet dat ik het doe maar toch ;).).

Ten 2e, groetjes geven hoeft niet, ook al is het heel lief :>

//edit.

Dat een GPU koel is hoeft niet altijd er voor te zorgen dat je hem goed kan OC"en toch? Als je een memory hebt dat gewoon niet goed OC is dan heb je pech. Toch? Dat kan met elke kaart/fabrikant zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 10-04-2006 19:12 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 11:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Andere merken=andere componenten van soms betere of mindere kwaliteit wat kan leiden in minder of meer stabiliteit bij hoge temperaturen (en dus ook overclockbaarheid), betere weergave vooral zichtbaar bij de analoge uitgang, levensduur, kwaliteit van de koeler, geluidsniveau

Verwijderd

Somige frabrikanten geven overcloke gerantie en is veder een kwestie van gelukg hebben. ZO heb ik de mazzel met een 6800GT die met indervoltage naar 1,3 volt pefect draait op 450mhz (sneller dan ultra). Al had ik overcloke gerantie tot ultra speed wat ook weer scheelt.

Maar ja ik zal zeggen kijk wat het goedkoopst is.
Goedkope kaart met slechte koeler en een goede koeler er bij kopen.
Of een duurder kaart met een goeie koeler.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 19:18 ]

• Allubz
Allebei duidelijk.

Ik had ook in m'n achterhoofd dat een Asus vkaart in ieder geval goed samengaat met een Asus A8N-SLI SE ... toch :X

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:16:
Somige frabrikanten geven overcloke gerantie en is veder een kwestie van gelukg hebben. ZO heb ik de mazzel met een 6800GT die met indervoltage naar 1,3 volt pefect draait op 450mhz (sneller dan ultra). Al had ik overcloke gerantie tot ultra speed wat ook weer scheelt.

Maar ja ik zal zeggen kijk wat het goedkoopst is.
Goedkope kaart met slechte koeler en een goede koeler er bij kopen.
Of een duurder kaart met een goeie koeler.
Uh, heb je dyslexie of tik je gewoon alles verkeerd in :>

Allubz>

Waarom geen Gainward? waren in ieder geval "vroeger" de betere NVidia kaarten (beste kwaliteit en beste overlockbaarheid)

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 10-04-2006 19:21 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Meestal is de een duurder vanwege de extra's die erbij zitten. Zoals:
Grotere (beter koelende) heatsink, of stillere fan
Aantal extra games meegeleverd
Standaard al overgeclocked.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:19:
Waarom geen Gainward? waren in ieder geval "vroeger" de betere NVidia kaarten (beste kwaliteit en beste overlockbaarheid)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Mijn Club3d 6600GT doet het prima, de orginele koeler maakte een t***s lawaai, dus die maar snel vervangen door een zalman van €25, nu issie én koeler en bijna geruisloos, bovendien zo'n 13% te overclocken (zowel memory als gpu), iets wat met de club3d stofzuiger niet kon!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
die asus schijnt het geluid van een stofzuiger te hebben

vriend van me heeft em namelijk....klaagde steen en been

ik ken ook een paar lui die de XFX hebben....goed kaartje met weinig lawaai

[ Voor 12% gewijzigd door CRAM op 10-04-2006 19:30 ]

• Allubz
Maar, een andere koeling lijkt mij niet te passen in SLI modus?

Zonder reclame te maken winkel ik bij Sallandetc. en die hebben "maar" 3 GW kaartjes, geen GT's.

XFX GT = nogal..duur :O

Om nog even terug te komen op de stofzuigers.

In SLI modus is het toch niet mogelijk om een dikke Zalman op beide te zetten?

[ Voor 43% gewijzigd door Allubz op 10-04-2006 19:40 ]

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:19:
Vroeger waren de gainward versie met overcloke gerantie + 1,6ns geheugen een tijd even duur als de standaard 6800GT. Maar was wel een echte stofzuiger met wel liefst twee lawaarige fans die bij mij maar 6 uur gebruikt. Heb ze meteen vervangen voor een enkele 12cm fan die beter koelt en daarne waterkoeling.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 19:47 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou je 2 6600GT kaarten in je systeem stoppen en niet voor dat geld gewoon 1 goede kaart kopen dat minder energie verbruikt (en dus op jaarbasis veel voordeliger is) en minder lawaai maakt.

• Allubz
omdat ik nu niet het geld heb voor een 2e kaart, dus dat rond de kerst misschien pas weer word...

Het is meer met de insteek om nu een relatief duurzame kaart te kopen die ik later nog kan verdubbelen.

Plus dat ik dan op 1 6800 GT uitkomt, waar mij 2x 6600GT beter lijkt te presteren?

[ Voor 18% gewijzigd door Allubz op 10-04-2006 19:54 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

SLI blijft niets anders dan domme marketing waar veel mensen intrappen. Waarom zou je over 8 maanden weer een 2e zelfde kaart erbij zetten (en misschien niet eens meer te koop), stroomrekening die flink omhoog gaat, geen nieuwe features en met de nieuwste games nog steeds problemen dat het niet lekker draait.

Naar mijn idee kan je altijd beter gelijk sparen voor iets goeds... tegen het einde van het jaar zijn er al veel nieuwe mooie kaarten en zijn de high end kaarten van nu heel erg betaalbaar.

• Allubz
Okay maar SLI is toch *zo ver als ik weet* het verdelen van het scherm, dus de 2 videokaarten hebben allebei maar de helft te renderen? Dat lijkt me in elk opzicht effectief.

Dan alsnog, ik kan me nu niet iets beters veroorloven, dus ik zit in een dilemma om me na m'n examens kapot te werken en dan tegen de zomer een mooi pctje kopen, of dat ik dat nu doe.

Ik wou toch echt niet over de 1000 euro heen gaan, en daar zit ik nu 50 euro vanaf met een 6600GT. Ik leef inderdaad met de goede hoop dat dezelfde kaart aan het eind v/h jaar voor 50 euro ergens te halen is..

Opinies hierover ook welkom

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is je voornaamste doel te gaan gamen?
Maakt de stroomrekening niet uit voor jou of je ouders?

Het is natuurlijk altijd lastig om met een "relatief beperkt" budget een leuke pc in elkaar te zetten, iedereen heeft er zo zijn idee over :)

Waar ik alleen mensen voor wil waarschuwen is voor het feit dat veel mensen kiezen voor een bepaald merk/type (maakt even niet uit om wat voor consumenten electronica het gaat) omdat het goedkoper is en ongeveer hetzelfde werkt. Maar 1 ding laten ze achterwege: energieverbruik. In het begin is het misschien interessant om een goedkoper apparaat te halen, alleen vaak is het zo dat je na een jaar echt veel meer geld kwijt bent dan een duurder product wat veelal ook kwalitatiever beter is.

Als je zelf geen stroomrekeningen hoeft te betalen is het natuurlijk allemaal niet zo een probleem. En als je ouders die moeten betalen zou je het misschien op een dealtje kunnen gooien door energie zuinigere producten te kopen en jij daardoor gelijk een beter en sneller pctje hebt ;)

even terugkomend op het SLI: natuurlijk is het sneller dat absoluut. Het is niet 2x zo snel, maar wel een aardige marge dat wel merkbaar is met veel games. Maar de nieuwe komende games met allemaal nieuwe features daar kunnen die "oudere" kaarten nog steeds niet mee overweg. Al zet je er 10 in :7 Maar er zijn zat mensen die alleen nieuwe games willen spelen omdat het nieuw is, ook al moeten ze dat doen met alle grafische opties uit.

[ Voor 19% gewijzigd door n00bs op 10-04-2006 21:01 ]

• Allubz
Yeap klopt dat probleem ervaar ik nu ook, tenminste ik vind het een probleem. Een 2000+ op bijna 2.1Ghz en een geclockte 5700LE is niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb net een beetje SLI door zitten lezen als het ware, en het is indeed een relatieve vooruitgang van 100% wat naar mijn idee de moeite waard is zolang mij ouders indeed de stroomrekening betalen. (er gaat ook een 550W voeding in).

Ik vind niet gek wat je allemaal zegt over de stroom rekening en ik ga de verbruiken nog eens goed nakijken en misschien proberen na te rekenen.

Hartelijk bedankt voor de input allemaal, met m'n huidige budget heb ik gekozen voor de Asus 6600GT 128MB in de goede hoop dat die later ook nog vekrijgbaar is, en anders upgrade ik gewoon naar 1 betere kaart.

-Albert

PS: Ik vraag me nog wel af of ik inderdaad andere koeling op de de SLI kaartjes kan zetten als ik er 2 heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Allubz op 10-04-2006 22:05 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nog even terugkomend op je voeding. Wattage zegt niet alles he :)
Op THG stond een paar maanden geleden een hele mooie uitebreide review van allemaal voedingen. 1 die er echt uit sprong was: Seasonic, ik had zelf nog voor die review er nooit van gehoord maar zij maken dus zeer stabiele voedingen die ontzettend stil zijn en op dit moment de meest efficiente pc voedingen.

Stel jouw pc onderdelen hebben samen 300Watt nodig, dan zal een goedkope voeding wel 1KW aan stroom uit het stopcontact trekken!

De S12 serie van Seasonic is ~82% efficient en zal dan 366Watt aan stroom verbruiken. Je ziet al dat je op jaarbasis (zeker als je pc lang aanstaat) gebaat bent met een goede voeding

• Allubz
O ;o

Kan je me die linken als je m gebookmarked hebt? dat zou ik erg op prijs stellen

Heb nu een powerhouse: Raptoxx PSU Raptoxx 2.0 550 Watt, Zwart, 24-pins (RT-550W2.0) van een goede 50 euro staan.

Ik vraag me nog wel af of ik inderdaad andere koeling op de de SLI kaartjes kan zetten als ik er 2 heb?

Hier lijkt er nog wel een ventilatortje tussen te passen

[ Voor 17% gewijzigd door Allubz op 10-04-2006 22:09 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kan die PSU stress test nog niet vinden, wel hier een kleine opmerking over een voeding in een game pc
http://www.tomshardware.com/2005/10/14/the_/page8.html

gevonden:

http://www.tomshardware.com/2005/07/11/stress_test/

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 10-04-2006 22:49 ]

• Allubz
Sja, dan moet ik het indeed al met m'n ouders op een dealtje gooien dat ze nu ff wat extra bijleggen en dat over een jaar "terugverdienen". Aan de andere kant merken ze dan dat het ze hoe dan ook geld gaat kosten :)

Dilemma :O

Pagina: 1