Config voor Cisco 876w met ADSL2+ op BBNed?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 16:36
Wie kan me een werkende config geven zodat ik aan de slag kan gaan? Heb nog wel een config van mijn oude 826 router maar die zal vast niet werken.

Heb al gezocht in het forum en op google maar kon niets vinden voor BBned.

Thanks!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 10:44

BFS

Rude awakening

Ik geloof dat dit niet zo werkt he? Wat heb je zelf al geprobeerd qua configuratie? Heb je al een voorbeeld van je 876?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Wat voor foutmeldingen krijg je ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 30-03 15:43
Vaevictis_ schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:34:
Wie kan me een werkende config geven zodat ik aan de slag kan gaan? Heb nog wel een config van mijn oude 826 router maar die zal vast niet werken.

Thanks!
Zeker wel, alleen even de namen van de eth0 aanpassen in vlan1 en je bent al 99% onderweg. Extra features als wifi zul je daarna moeten configgen

[ Voor 6% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 10-04-2006 21:39 ]

Verwijderd

Idd, eth0 vervangen voor Vlan1 doet wonderen als je al een oude werkende config van een 83* serie hebt. Echter voor ADSL2+ moet je volgens mij ook minimaal IOS 12.4(4)T gebruiken. Post anders je huidige config (edit wel ff je passwords en eventueel ipadressen weg) eens.

• _-= Erikje =-_
dat maakt voor de config weer niets uit :)

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04 14:40
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:37:
dat maakt voor de config weer niets uit :)
Volgens mij is het allemaal niet zo lastig, zeker als je al een 82x router hebt staan en je blijkbaar voor je werk ook in Cisco apparatuur rommelt :)

Uit me hoofd gebruikt BBned 0/35 als VPI/VCI gebeuren.

Wat je kan doen met je 876 is een BVI1 interface maken en je Vlan en je Dot11Radio 'member' maken van bridge-group 1 zodat het 1 ethernet segment is.

• _-= Erikje =-_
correct

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik weet niet welke provider je hebt maar een vriend van me heeft xs4all / kpn en dit werkt met de 876 dus niet zoals het zou horen.

Laatste IOS vele versies geprobeerd maar niet syncen op 12Mbit maar op 9 en niet stabiel... super zonde.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Justin_Time schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:51:
Ik weet niet welke provider je hebt maar een vriend van me heeft xs4all / kpn en dit werkt met de 876 dus niet zoals het zou horen.

Laatste IOS vele versies geprobeerd maar niet syncen op 12Mbit maar op 9 en niet stabiel... super zonde.
heb je gekeken of een speedtouch wel 12 mbit haalt? want het kan natuurlijk ook gewoon de afstand tot de centrale zijn... Dat het een cisco is, betekent niet dat magisch alles werkt...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Dat ligt dan idd aan de kwaliteit van de bekabeling en/of de afstand naar de centrale.
Ik heb meerdere 87* series geplaatst op onderandere XS4All lijnen, en daar heb ik 20+ mbit rete stabiel zien trainen. De afstand naar de centrale kan je redelijk goed meten door:
sh dsl int atm0 in te tikken in enable mode.
Attenuation: 4.0 dB en deze waarde gebruik je om ongeveer 1300 meter te delen.
En ook kijken naar je IOS versie.
Maar ik ben benieuwd hoe het onze TS vergaat....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 21:51 ]

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04 14:40
Justin_Time schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:51:

Ik heb zelf de 877 en heb ook xs4all van adsl.. En het werkt als een trein. Ok, heb de 3mbit versie maar het gaat prima. De DSL interface moet adsl2+ aan kunnen dus snap het probleem niet zo.

• Justin_Time
_DH schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:21:
[...]

heb je gekeken of een speedtouch wel 12 mbit haalt? want het kan natuurlijk ook gewoon de afstand tot de centrale zijn... Dat het een cisco is, betekent niet dat magisch alles werkt...
Dat begrijp ik ja. Maar het is wel erg vreemd dat zijn el cheapo speedtouch 12mbit haalt en rock stable.

• Justin_Time
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:46:
Dat ligt dan idd aan de kwaliteit van de bekabeling en/of de afstand naar de centrale.
Ik heb meerdere 87* series geplaatst op onderandere XS4All lijnen, en daar heb ik 20+ mbit rete stabiel zien trainen. De afstand naar de centrale kan je redelijk goed meten door:
sh dsl int atm0 in te tikken in enable mode.
Attenuation: 4.0 dB en deze waarde gebruik je om ongeveer 1300 meter te delen.
En ook kijken naar je IOS versie.
Maar ik ben benieuwd hoe het onze TS vergaat....
Vergeet er vooral niet bij te vermelden dat je onder je atm interface:
code:
1
dsl enable-training-log
aan moet staan.

En zoals je vast wel weet is adsl2+ er pas in de laatste drie ios releases.
Dus ik ben heel erg benieuwd welke versie jij gebruikt hebt aangezien ik ze allemaal uitgeprobeerd heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Justin_Time op 14-04-2006 05:36 ]

Verwijderd

Justin_Time schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 05:34:
[...]

Vergeet er vooral niet bij te vermelden dat je onder je atm interface:
code:
1
dsl enable-training-log
aan moet staan.

En zoals je vast wel weet is adsl2+ er pas in de laatste drie ios releases.
Dus ik ben heel erg benieuwd welke versie jij gebruikt hebt aangezien ik ze allemaal uitgeprobeerd heb.
Uhm hier thuis (BBned) gebruik ik versie c870-advipservicesk9-mz.124-6.T.bin, en bij de cisco's die ik op xs4all lijnen heb geplaatst gebruik ik nu c870-advipservicesk9-mz.124-4.T.bin.
Verder heb ik dsl enable-training-log ook wel eens aangezet, maar daar krijg ik zoveel abacadabra taal uit dat ik daar weinig mee kan..
Heb je al eens geprobeert om zonder splitter te werken, en de kabels vervangen etc etc.
Het klinkt toch echt als een fisiek layer 1 probleem.
Veel succes!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vaevictis_ schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:34:

Thanks!
Euh, zo werkt dat dus niet he.
Een dergelijke vraag stelf je aan je provider. Hier gaan we ervanuit dat je zelf eerst het e.e.a. geprobeerd hebt en duidelijk laat weten wat er precies mis gaat (meer dan 'hij doet het niet').

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.