Toon posts:

uitvallen alcatel speedtouch USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laatste tijd heb ik hier (belgië btw) problemen met onze modem, dit is nog een modem van toen adsl net doorbrak in belgië

het probleem is dat de router nogal vaak uitvalt, soms gaat ie 2 uur goed, maar dan mag je om de 2 minuten hem opnieuw uittrekken uit de usb poort (en dus resetten), 2 uur is ongeveer de maximum dat ie aan 1 stuk kan internetten

nu was men vraag is deze gewoon versleten?, lijkt me sterk aangezien ongeveer 1.5jaar geleden dit probleem zich ook voordeed, maar dan opnieuw weg was en het internet nog nooit zo stabiel was.

is het de schuld van de provider (skynet adsl dus), kan maar elke keer het internet uitvalt, en ik opnieuw wil connecten, krijg ik nogal vaak de foutmelding dat het apparaat al ingebruik is, dan effe stroom van de modem en hij doet het weer

dus iemand die weet waar het probleem ligt en wat er aan te doen?

(sorry als de ts niet aan netwerk rules voldoet, kom hier nogal weinig)

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Die modem werkt toch nog met inbellen?
Als ik het goed heb is dat de USB 330-modem, hier ook een tijd gehad en behoorlijk wat problemen mee gehad.

Probeer eens een driver-update te doen, wil altijd werken (bij mij ook destijds)
Tegenwoordig heb ik gewoon een ethernetmodem gekocht, werkt véél beter ;-)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
yep is dezelfde (toch tenminste als je zo'n "rog" bedoeld), kzal dan eens de driver updaten

maar, had jij dezelfde problemen?, anders lijkt het me een verloren zaak

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 00:44 ]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:02
Dit probleem heb ik ook gehad met een overstap van Win 98 naar XP.
Onder XP viel het modem gewoon af en toe uit.

Ik heb het niet kunnen oplossen en heb maar een Ethernetmodem geregeld.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
dus het is de modem, gelukkig

binnenkort moeten hier 2pc's op het internet kunnen, had ik toch een adsl modem nodig, ben blij dat het niks met de connectie is

dus nu op zoek naar een goeie modem
bedankt allezins

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:38:
Die modem werkt toch nog met inbellen?
Als ik het goed heb is dat de USB 330-modem, hier ook een tijd gehad en behoorlijk wat problemen mee gehad.

Probeer eens een driver-update te doen, wil altijd werken (bij mij ook destijds)
Tegenwoordig heb ik gewoon een ethernetmodem gekocht, werkt véél beter ;-)
De "Rog" is een groen modem de USB330 is een rood modem.
drivers hiervoor kun je bijv. downloaden op www.kpnadsl.nl/support

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:42 ]

Pagina: 1