Toon posts:

wifi adapter als COM poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo
mijn vraag is of het mogelijk is om een RS485 signaal aan te sluiten op een accespoint en deze data ontvangen op mijn laptop. maar de data moet voor een programma binnenkomen op de COM1 poort.
kan ik een soort virtuele COM-poort aan mijn wifi toewijzen of zijn hier programma's voor?
wie helpt mij uit de brand?

met vriendelijke groet,
Stephan Nijdam

• Caseman
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Caseman

I rest my case

Met een Comtrol Rocketport kun je een COM poorten via Ethernet aansluiten. Of dat via WiFi werkt weet ik niet, zou volgens de website http://www.comtrol.com/pr...specs.asp?product=98500-6 ook gewoon via IP moeten kunnen werken, dus waarschijnlijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
deze mogelijke oplossing is mij toch iets te prijzig
ik zou het probleem graag oplossen middels software
of met behult van zelf te bouwen (relatief goedkope) schakelingen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

seriel via wifi oid = duur

als je accespoint een seriele poort heeft, vraag ik me af of die geen ordinaire telnet sessie ondersteund

je kan ook zoiets overwegen

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 10-04-2006 22:26 ]

Iperf

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Volgens mij weet je zelf ook niet helemaal wat je wil.

Doe ik het goed dat je een RS485 draadloos wil versturen naar je laptop, alwaar het binnenkomt als een (virtuele) compoort?

Misschien zou je dan zelf iets in elkaar kunnen knutselen, dat lijkt me niet eens zo super veel werk. 433 mhz zendertje, en 2 microcontrollertjes, 1 om te zenden, 1 om te ontvangen. Maar dan moet je daar natuurlijk wel kaas van hebben gegeten.

Maar, ethernet is een heel ander soort verbinding dan een seriele. Een seriele verbinding is Point-to-Point, terwijl een TCP/IP verbinding Point-to-Multipoint is. Dat gaat dus nooit zomaar werken met wat software.