[iTunes] Mappenstructuur veranderd, play count verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Allereerst excuses voor de onduidelijke topic titel, maar iets beters wist ik niet :P

Ik heb, eindelijk, mijn mappenstructuur eens veranderd. Eerst stond alles in F:/Archief, nu heb ik netjes de albums van mappen voorzien en de losse nummers gewoon zo gelaten. Hier gaf iTunes natuurlijk problemen mee (de nummers van de albums stonden immers niet meer in de map waar iTunes ze hoopte te vinde), maar omdat ik toch niet zo heel veel albums heb, heb ik alles maar even handmatig aangepast.

Hierna bedacht ik me dat de map Archief ook wel wegkon en heb ik dus de losse nummers en de mappen van albums geknipt en gewoon onder F:/ gezet. Weer kan iTunes ze niet vinden dus. Maar, omdat ik voor ruim 1100 nummers niet allemaal de map wil gaan aanpassen (wat bovendien ook nog eens systematisch is: overal kan F:/Archief veranderd worden in F:/), exporteerde ik eerst de bibliotheek naar een xml-bestand. Daarin verving ik F:/Archief door F:/. Dit ging allemaal goed, heb ik ook gecontroleerd. Bestand opgeslagen en weer geïmporteerd in iTunes, alleen hier ging het fout. Alles kwam er dubbel in te staan (dat is wel logisch, ik had de rest nog niet verwijderd), alleen bijvoorbeeld het aantal keer dat de nummers is afgespeeld laat iTunes niet zien. Gek, want in het geëxporteerde bestand stonden ze wel.

Ik kijken in iTunes Music Library.xml (het bestand waaruit iTunes de nummers afleest), maar daar staat de play count ook al niet in :?

Andere informatie, zoals Album art, neemt hij wel mee, maar de laatste keer afgespeeld en het aantal keer afgespeeld niet...

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit oplos (dus dat alle informatie wordt meegenomen bij de import) ?

Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Tja, volgens mij is het niet echt op te lossen. De playcount wordt gewoon gereset als je een library.xml importeert, kan je volgens mij niet veel aan doen :)

Ik ben er ook al een aantal keer tegenaan gelopen, dus als er een oplossing is zou ik die ook graag weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Weet je het zeker, hier wordt namelijk iets anders gezegd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Hmm, jij hebt dus een bestand geëxporteerd, daar de search en replace op uitgevoerd, en vervolgens weer geïmporteerd, toch? Je kan namelijk ook zonder eerst te exporteren de library-xml-file van iTunes bewerken. Maar als je exporteert en importeert, volgens mij raken dan helaas de play counts verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
The Evil Brain schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:05:
Hmm, jij hebt dus een bestand geëxporteerd, daar de search en replace op uitgevoerd, en vervolgens weer geïmporteerd, toch? Je kan namelijk ook zonder eerst te exporteren de library-xml-file van iTunes bewerken. Maar als je exporteert en importeert, volgens mij raken dan helaas de play counts verloren.
De Library-xml die iTunes gebruikt, heb ik ook geprobeerd aan te passen, maar ook dit werkt niet, hij verandert de paden dan gewoon zelf weer naar het oude..
En waar zouden die playcounts dan verloren gaan, tijdens het importeren ? Want als ik exporteer staan de playcounts er nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ja ik weet het, ik snap ook niet waarom ze niet gewoon weer mee geïmporteerd worden. Maar wat ik met mijn eerste post bedoelde, is dat het blijkbaar zo bij iTunes hoort, en dat je volgens mij niets fout hebt gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
The Evil Brain schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:55:
Ja ik weet het, ik snap ook niet waarom ze niet gewoon weer mee geïmporteerd worden. Maar wat ik met mijn eerste post bedoelde, is dat het blijkbaar zo bij iTunes hoort, en dat je volgens mij niets fout hebt gedaan :)
Ok, jammer. Niet dat het zo heel boeiend is, maar k vind het altijd wel leuk om te zien wat ik nou het meest afspeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ja inderdaad, ik ook :P Maar gelukkig heb ik al een hele tijd de Audioscrobbler plugin voor iTunes draaien, zodat het online allemaal verzameld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
The Evil Brain schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:08:
Ja inderdaad, ik ook :P Maar gelukkig heb ik al een hele tijd de Audioscrobbler plugin voor iTunes draaien, zodat het online allemaal verzameld wordt :)
Gebruik ik ook ja, maarja, om nou helemaal naar die site te gaan en daar dan op te zoeken hoe vaak ik een nummer gedraaid heb gaat me wat ver.. :P Bovendien telt hij de keren dat je een nummer op je iPod afspeelt niet mee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik heb je verhaal nu nog een keer gelezen en ik snap waar de fout zit. Jij gebruikt bibliotheek importeren/exporteren. Ik heb het anders gedaan.

Als je gewoon het mapje backupped (*\mijn muziek\itunes), daarna alle muziek verplaatst en weer toevoegd aan iTunes (natuurlijk aan de lege iTunes toevoegd, anders is alles dubbel). Dan ga je bij je backup, met bijv. kladblok even een mooie search&replace actie doen om het pad aan te passen in de XML file, dan kun je daarna het mapje weer terugzetten. Dan onthoudt ie wel de playcount etc. :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Hmm, das inderdaad anders dan ik deed. Nouja, voor nu is het toch te laat, voor een eventueel later tijdstip is het goed om te onthouden, dank je! :)
Pagina: 1