Rode stipjes/artifacts in beeld bij Oblivion

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Hoi, mijn broertje heeft last van rode stipjes in beeld bij Oblivion, zie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/obliv.jpg

De kaart is een Radeon 9600 Pro met 128mb, verder zit er een XP1700+ @ 2000 mhz in met 786 Mb.
Het updaten naar de nieuwste Catalyst drivers hielp niet. Het probleem bestaat alleen in Oblivion, andere spellen doen het prima.
Volgens mij broertje had hij iets dergelijks ook in Splinter Cell Chaos Theory, maar was het over nadat hij 1 of andere "Shader 2.0" uit had gezet (weet niet precies, heb spel nooit gedaan). Dat bevestigt mijn vermoeden dat het geen hitteprobleem is, maar een softwarematig iets (ook dus omdat verder alle spellen picobello werken).

Hoe krijg je die lelijke artifacts weg?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Overige specs? Welke instellingen draait Oblivion? .ini getweakd?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Niks getweaked, gewoon standaard dingen, 800*600, HDR lighting is wordt niet ondersteund door de hardware en Bloom aan/uitzetten helpt ook niet. Het zit hem in een klein instellinkje maar ik kan hem niet vinden.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

In de map "Mijn documenten" staat ergens een submap voor Oblivion met het bestand oblivion.ini. Daarin zitten meerdere verwijzingen naar shaders, die je makkelijk met CTRL+F kan vinden. Als je experimenteel enkele waarden van 1 naar 0 veranderd zou dat kunnen helpen.

Vooral onder het kopje "[Display]" staan er waarschijnlijk een paar die voor jou interessant kunnen zijn.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:58
Wat me opvalt is dat die rode stipjes alleen op de deur zitten zoals ik het zie. Weet je zeker dat het niet hoort. Heb je nog ene andere screenshots van die rode stipjes in een buitelocatie ofzo?