Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vw polo coupe

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
Hoe degelijk zijn polo's uit 1992, we zoeken een auto voor onder de 1000 euro en hier een de buurt staat een polo coupe fox 1.3 uit 1992.

blok heeft wel 280.000 km gelopen en ik vroeg mij af of die stand niet een beetje te hoog is.

En wat zijn verdere aandachtspunten bij die autos ?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wij hebben de Genesis-uitvoering gehad van dat model in metallic blauw. Dat was de special edition met blauwgetinte ramen en een interieurbekleding die ook nog buiten de auto een stukje doorliep. Ik vond het een dijk van een auto die bijna niet kapot te rijden was en op een kilometerstand van 130.000 kilometer nog steeds goed reed zonder problemen. Wel had het vehikel last van roest dat in de auto zat. De wagen is eens overgespoten in de garantieperiode, maar na een jaar kwam de roest weer opzetten, voornamelijk bij het tankklepje en op de achterklep.

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38
ik vind 280.000 redelijk netjes voor een wagen van 92.
Dan is er normaal fatsoenlijk mee gereden , weinig kans op gerommel iig.

Dat roest probleem is inderdaad een terugkomende iets.

Probeer overgens niet iets speciaals te krijgen bij een dealer..want je word niet bepaald vriendelijk geholpen zodra je je probleem voorlegt.Weinig tot niks op voorraad...ook niet in de fabrieken.Dat is een typisch VW iets.

• KeRsTmAnNeKe
verder kijkend levert ook wat swiftjes uit '91 op, met de helft minder km's ... model oogt ook iets vlotter...

weet niet wat dan de beste keuze zou zijn, natuurlijk iig bekijken..

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

280000 is idd netjes, maar ik zou zo'n wagen niet meer kopen.

Koppeling, aandrijfassen, ophangrubbers etc. hebben dan allemaal aardig wat te voorduren gehad, en je mag wel rekenen op een flinke onderhoudsbeurt wil je alles weer een beetje fris hebben.
Om over 't blokje nog maar te zwijgen, die haalt er niet nog een ton bij in de meeste gevallen.

Ook een auto met de helft minder km's kan natuurlijk problemen met zich meebrengen, maar da's met alles zo uiteraard. Houdt gewoon je ogen open en zorg dat goedkoop geen duurkoop wordt.

Mijn ex 309 heb ik gekocht voor 500 euro, met toen 203 duizend km op de teller geloof ik.
Heb er 1,5 jaar vrijwel probleemloos mee gereden (zo'n 14dkm), keer een as (Peug kwaaltje) en dynamo vervangen en uiteindelijk was m'n koppeling aan gort.
Heb dat ding op zich behoorlijk mishandeld, maar met 'n nieuwe koppeling was 'ie gewoon als 'nette auto' verkocht. Pas daarmee op dus.

Als ik een tip mag geven, op zich zijn Peugeot's betrouwbare wagens en niet duur in het onderhoud, en kijk anders eens naar 'n Toyota Starlet oid.
Ook zeer betrouwbare techniek en naar mijn ervaring niet heel duur als je eens iets moet vervangen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Voor een 1.3 blokje vind ik 280.000 toch wel een hoge kilometerstand. Dergelijke wagens worden meestal niet gekocht om lange afstanden op snelwegen te rijden, maar meer om korte stukjes te rijden.

Maar, je weet nooit. Kilometerstand op zich zegt niet veel. Belangrijker is hoe de auto werd gebruikt. Lange of juist korte afstanden. Werd er meteen vanaf het strarten geplankt, of kreeg de motor altijd netjes de tijd om op bedrijfstemperatuur te komen etc.

Wat voor iemand is de huidige en/of vorige eigenaar? Jongeren die net hun rijbewijs hadden of het spreekwoordelijke oude vrouwtje die de auto altijd goed heeft onderhouden.

Zoals je al merkt, kan er weinig zinnigs over de staat van het voertuig/blok gezegd worden. Gewoon testen door middel van een proefrit en wellicht een vluchtige blik op blok chassis en bodem door een bevriende garagist.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

Rejgun schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:56:
Voor een 1.3 blokje vind ik 280.000 toch wel een hoge kilometerstand. Dergelijke wagens worden meestal niet gekocht om lange afstanden op snelwegen te rijden, maar meer om korte stukjes te rijden.
Ben het met hem eens als je even omrekent;
280.000: 14 = 20.000 per jaar
20.000: 356 = 56,18 KM per dag.

Een auto die normaal gebruikt wordt is na 10 jaar ook echt op. Mijn vader heeft een volvo uit 2001 met 210.000 op de teller en dat merk je echt (niet alleen bij het rijden maar ook bij de reparaties, kosten dus). Hij is al aan het kijken naar een andere :+ .

Ik moet wel toegeven dat er niet heel goed met de auto wordt omgegaan maar ook niet echt extreem mishandelt wordt(beetje gemiddelde nedelander als ik op de weg zo kijk).

[LTS][MTS][HTS]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Rejgun schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:56:
Wat voor iemand is de huidige en/of vorige eigenaar? Jongeren die net hun rijbewijs hadden of het spreekwoordelijke oude vrouwtje die de auto altijd goed heeft onderhouden.
.
"Altijd van een oud vrouwtje geweest" *skrieeh* "Speurders.nl" :+
Volgens mij moet je sinds die reclame oppassen met dat soort termen als verkoper ;)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

emiel1984 schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:07:
[...]

Een auto die normaal gebruikt wordt is na 10 jaar ook echt op. Mijn vader heeft een volvo uit 2001 met 210.000 op de teller en dat merk je echt (niet alleen bij het rijden maar ook bij de reparaties, kosten dus). Hij is al aan het kijken naar een andere :+ .

Ik moet wel toegeven dat er niet heel goed met de auto wordt omgegaan maar ook niet echt extreem mishandelt wordt(beetje gemiddelde nedelander als ik op de weg zo kijk).
Even 'n beetje offtopic, maar we hebben hier meerdere Volvo's (850, V70) versleten. Echter bij 210 duizend is er vaak nog weinig aan de hand op reguliere beurten na. 't Is eerder bij een ton meer dat er groter onderhoudt verwacht mag worden, maar 210 is 'niks' voor 'n Volvo over 't algemeen, uitzonderingen daargelaten.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57

mr_petit

opperprutser

Ik zou zonder gedegen kennis van zaken niet zomaar een polo met 280dkm op de teller kopen; ten minste als je er langer mee wilt rijden dan de volgende keuringsdatum. Met name lagers, kogels, rubbers, dempers etc zullen dan kritiek zijn (zoals Hydraulik-Phunk ook al aangaf). Daarnaast neem je natuurlijk een risico met de motor/koppeling/versnellingsbak, maar dat weet je als je zo'n auto koopt (betrouwbaarheid staat dan niet als hoogste op je lijstje).

Koop dan een BX met een jaar apk voor 250,- (wel ff de bollen checken).

ook vind ik 1000,- wel aan de prijs (weet niet hoeveel ie er 'onder' zit)

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 10-04-2006 19:27 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Peugeot 205 is de oplossing... kosten niks, zijn onderdelen genoeg van, en zelfs de meest waardeloze automonteur kent die dingen op zijn broekzak.
Maar dat had ik je ook al is op msn gezegt \o/ :P :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Peugeot 205
Daihatsu charade
suzuki swift
citroen ax
Toyota starlet

zoiets zou ik zoeken.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
o o o jij als Alfist hoort naar een 33 te gaan kijken ;)

XXXVI

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

een goedkope 33 rij je ook tot de eerstvolgende keuring (als je die al haalt) :X

• KeRsTmAnNeKe
alfa heb ik allang voorgesteld, maar te groot en te duur, ze weet wat ik aan mijne uitgeef ;)

polo net iig bekeken, waardeloos ding, verschillende slechte plekken in lak met de hand bijgewerkt met mat-zwarte verf, sommige dingen met zilveren spuitbus bijgewerkt, beetje 'de grote beurt' voor amateurs...

Gaan vrijdag wat Swiftjes bekijken, heb daar meer vertrouwen in, Starlet ook al voorgesteld, maar vond ze niks... peug 205 is evt ook nog optie, maar vind je ook niet overal mee... en zeker voor budget

Verwijderd

Koop gewoon een lekker civicje met roest. Die roest wel lekker verder, maar dan heb je wel een sterk blok wat niet kapot te krijgen is. Heb je een zuinige en snelle auto ook nog :)

• MBV

MBV

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:29:
... beetje 'de grote beurt' voor amateurs...

...
offtopic:
Ehm, dat is dubbelop. De Grote Beurt is prutswerk, of heb je nog nooit naar DGB gekeken? Zijn wat schadeherstelmannetjes die een beetje bijklussen...

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb ook een polo coupe gehad, heerlijk ding echter 90.000 op de teller.

Maar goed daarna heb ik voor mijn vrouw voor 800 gulden een mazda 323 gekocht.
totele kosten ex. belasting en verzekering.

Bougie kabel, renschoentjes, accu, band enwiellagerrubber. Ik denk zo'n €200 in vier jaar aan onderdelen en arbeid ex. apk afmeldkosten.

Niet een fraaie bak, maar probleemloos. Nieuwe eigenaar heeft er een nieuwe koplampunit ingezet en hij is weer twee jaar door de apk

www.casarodriguillo.com

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
MBV schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:35:
offtopic:
Ehm, dat is dubbelop. De Grote Beurt is prutswerk, of heb je nog nooit naar DGB gekeken? Zijn wat schadeherstelmannetjes die een beetje bijklussen...
Kun je nagaan hoe slecht die polo was...

• KeRsTmAnNeKe
idd, was die auto maar door een schadeherstelbedrijf onder handen genomen :P

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb een Swift gehad (GTI), is een goed autotje. Let er op dat ie bij hoge toeren nog makkelijk in z'n 2 gaat en op gaatjes in de bodem (bij de wielen). Voor de rest kan er weinig aan kapot. :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Specht schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:10:
Peugeot 205 is de oplossing... kosten niks, zijn onderdelen genoeg van, en zelfs de meest waardeloze automonteur kent die dingen op zijn broekzak.
Maar dat had ik je ook al is op msn gezegt \o/ :P :+
Zo is het, en je kan er ook nog mee richting Zuid Frankrijk.
Als je pech krijg hoef je alleen maar te wijzen en je vervangende onderdeel ligt er al in. Kosten? 30 euro.

Bij wijze van dan, maar het leeuwendeel (Peugeot-grapje) van alle (non GTI-)205'jes is beresterk en behoorlijk probleemloos.
En het is nog altijd een auto waarin je je niet hoeft te schamen, mits geen doffe lak, beren-wieldoppen en Halfords stoelhoezen ;)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

emiel1984 schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:07:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Niet met de leeftijd en niet met de km-stand.
Mijn dagelijkse auto is nu 12 jaar oud en natuurlijk is hij wat rumoeriger dan een moderne auto, maar ik rij er nog altijd met plezier mee naar Zuid-Frankrijk.
Mijn pa en mijn broer rijden op dit moment beide in auto's die richting de 250.000 km gaan (Renault Safrane en Volvo S80) en die zijn beide prettiger om mee te rijden dan mijn auto die nu op 185.000 km staat. En verder hebben zien beide geen enkele reden om een andere te kopen.
Sterker nog: de vorige auto van mijn broer ging bij 390.000 km weg. En dat was een comfortabele auto (Renault 21).

Signatures zijn voor boomers.

• MBV

MBV

Tja, da's afhankelijk van de auto. Koop bijv nooit een Mercedes E290 Turbodiesel. Los van de electronische mankementen blijkt dat garagebedrijven de cilinderkoppen daarvoor per krat inkopen. Mercedes had even niet eraan gedacht dat de 5e cilinder het een beetje warmer heeft dan de 4e bij een 4-cilinderblok...
De andere mankementen: lekke airco, kapot slot, kapotte centrale vergrendeling naar achteren, kapotte kussentjes in de bestuurdersstoel, ...
Ding heeft 20 keer in Veghel gestaan, en dat gaat op een gegeven moment vervelen als je in Rotterdam woont :(

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

corolla e9; betrouwbaar, zuinig doch pittig

¯\_(ツ)_/¯

• MBV

MBV

Heeft zo'n ding nog een beetje wegligging? Dat is iets wat je aan de buitenkant niet kan zien, en om nou 100 zaken af te gaan om te kijken wat de wegligging is... Daarnaast kunnen rotte schokdempers enzo dat nogal beinvloeden.

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Ik heb zelf nog geen enkel probleem gehad met mijn Polo coupe 1.3 55pk uit 93. Het is geen scheurijzer, maar voor de rest zou ik nog zo het hele land mee doorcrossen. (maar die van mij heeft dan ook 75000 gelopen, controleerbaar)

• Pinin

Pinin

Maasluip schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:57:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Niet met de leeftijd en niet met de km-stand.
Mijn dagelijkse auto is nu 12 jaar oud en natuurlijk is hij wat rumoeriger dan een moderne auto, maar ik rij er nog altijd met plezier mee naar Zuid-Frankrijk.
Mijn pa en mijn broer rijden op dit moment beide in auto's die richting de 250.000 km gaan (Renault Safrane en Volvo S80) en die zijn beide prettiger om mee te rijden dan mijn auto die nu op 185.000 km staat. En verder hebben zien beide geen enkele reden om een andere te kopen.
Sterker nog: de vorige auto van mijn broer ging bij 390.000 km weg. En dat was een comfortabele auto (Renault 21).
ummm, auto formaat polo is niet te vergelijken met s80/safrane enzo. Zo'n kleine auto (welk merk dan ook) is niet gemaakt om zoveel km's te lopen. Tuurlijk kan het, maar onderhoud is erg belangrijk en vaak kostbaarder dan voor een grotere bak. Bijv. een versnellingsbak, aandrijfstang enz. is gewoon niet gemaakt voor zoveel km's. Het risico dat je loopt met bijv. een polo van 250.000 km's is groter dan bij bijv. een volvo S80 of mercedes E (oude serie)

www.casarodriguillo.com

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb zelf een VW Coupe GT uit 1992. Daar stond 220.000 op de teller toen ik hem kocht en nu na bijna twee jaar staat er 240.000 op de teller. De mijne is wel keurig bijgehouden en dat merk ik in de onderhoudskosten, maar toch: HIJ rijdt als een zonnetje!!!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb ook een coupe gehad, een 1050cc uit 1989. best leuk bakje om te rijden en door zijn lage gewicht ook nog best vlot (mits 1.3)

¯\_(ツ)_/¯

• MBV

MBV

tomleeuw schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:46:
[...]

ummm, auto formaat polo is niet te vergelijken met s80/safrane enzo. Zo'n kleine auto (welk merk dan ook) is niet gemaakt om zoveel km's te lopen. Tuurlijk kan het, maar onderhoud is erg belangrijk en vaak kostbaarder dan voor een grotere bak. Bijv. een versnellingsbak, aandrijfstang enz. is gewoon niet gemaakt voor zoveel km's. Het risico dat je loopt met bijv. een polo van 250.000 km's is groter dan bij bijv. een volvo S80 of mercedes E (oude serie)
Zeg dat nou niet :X Die Mercedes E (oude serie, nu 8 jaar) van mijn pa had na 2,5 ton een gescheurde cilinder, en ik wéét niet hoeveel andere electronische ellende. Mercedes moet je wat dat betreft echt van dat voetstuk af schoppen, want betrouwbare auto's maken kunnen ze niet meer.

• Pinin

Pinin

ow, ik zit denk een generatie verkeerd. Ik bedoel idd niet die E met ze vele elektrische storingen.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1