[LAN party] Dwaasheid: 21, 22, 23 april 2006

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://chellosux.op.het.net/Dwaasheid/Dwaasheid-april2006.jpg
Algemeen
Op 21, 22 en 23 april 2006 vindt wederom de LAN party Dwaasheid plaats. Het is de derde keer dat we deze LAN party organiseren. En omdat het tot nog toe altijd erg gezellig was leek het ons leuk om eens wat meer mensen aan te trekken en het hier onder de aandacht te brengen :)

Dwaasheid wordt georganiseerd door een aantal mensen die in het verleden ook mee gewerkt hebben aan Leeway. Omdat we voor gezelligheid gaan houden we schaal van het gebeuren enigzins beperkt: 50 personen maximaal. Bovendien moedigen we onze deelnemers aan om zoveel mogelijk met vrienden en bekenden langs te komen. Howel de ervaring ons leert dat men na een paar potjes knallen en wat biertjes aan de bar snel genoeg nieuwe vrienden maakt.
Lokatie en faciliteiten
Dwaasheid wordt wederom gehouden in kinder dagverblijf 'De Woelige Hoek' in Nijkerk.
-Tuinstraat 12
-3861 CV Nijkerk

Deze lokatie biedt ons alles wat we nodig hebben. De zaal is gericht op kleuters en ziet er dus altijd 'gezellig' uit ;)

Bovendien hebben we de beschikking over een snel netwerk en een 8mbit internet verbinding. Uiteraard wordt er goed voor de interne mens gezorgd aan de bar en zijn er de nodige sanitaire voorzieningen. Op zaterdag en zondag ochtend zal er een en ander verstrekt worden ter ontbijt(incl.) en 's avonds delen we lekker wat snacks uit. Op zaterdag avond kan je mee blijven eten voor 5 euro.

Er is een rustige slaapzaal aanwezig in het pand. Deze ligt op geruime afstand van de zaal zodat mensen die willen slapen niet gestoord worden door het feestgedruis. Als je wilt blijven slapen neem dan even je eigen matje, slaapzak en kussen mee.

Wij zullen voor het netwerk zorgen. Het is daarom niet noodzakelijk dat je zelf een lange netwerkkabel meeneemt. Wat de stroom betreft is het wel aan te raden dat je je eigen stekkerblok meeneemt. We hebben er tot nu toe altijd genoeg gehad, maar een en ander wordt nu iets groter dan voorheen.

Parkeerplaatsen zijn er voldoende in de buurt. We hebben het schoolplein en een brede oprijlaan tot onze beschikking. Mocht dit echter niet voldoende zijn dan kan men in de buurt ook gratis parkeren.
Wat gaat er gebeuren?
Er gaan natuurlijk de nodige games gespeeld worden. De laaste LAN parties werd er vooral veel Serious Sam, Battlefield Desert Combat en UnrealTournament gespeeld met de mods: Excessive Overkill en Weaponlord. Deze mods staan garant voor complete dwaasheid (pun :P). Daarnaast komen natuurlijk ook andere bekende spellen aan bod. Omdat het game aanbod echter zo enorm groot is kunnen we van te voren aangeven wat er allemaal gespeeld gaat worden. Hierin is iedereen uiteraard geheel vrij. Vanuit de organisatie zullen er UnrealTournament en Battlefield servers aanwezig zijn.

Als er suggesties zijn voor andere servers dan horen we dat graag. Of als je zelf je eigen server hebt dan mag je die uiteraard bij ons plaatsen. Desgewenst hangen we hem aan de gbit(ethernet) backbone. In het verleden is er sprake geweest om eens een compo te doen. Hier kwam echter telkens weinig van terecht. Deze keer zullen we echter weer kijken of er genoeg animo voor is om eens wat leuks te organiseren. We zullen dit ter plaatse gaan inventariseren. Ook hiervoor zijn ideeen en suggesties van harte welkom.

Naast het gamen is het natuurlijk ook gezellig om aan de bar een beetje bij te komen en wat te socializen.
Geld moet rollen
We organiseren deze LAN party weer omdat we het gewoon leuk vinden om te doen. Er is geen commerciele inslag en we zullen er waarschijnlijk weer een paar euro op toe moeten leggen. Dit vinden we echter geen enkel bezwaar, zolang het maar weer gezellig wordt :)
De kosten zijn als volgt:

€10,- voor de entree
€0,50 per consumptie
€1,00 voor een tosti, of broodje gebakken ei
€1,50 voor een broodje sate
€5,00 voor het diner op zaterdag

Betalen is 'aan de deur' dus neem contant geld mee aub.
Tot slot
Deze topic start bevat een korte samenvatting van alle informatie die je op http://www.dwaasheid.nl terug kan vinden. Als het je leuk lijkt om langs te komen meld je dan even van te voren aan op die website. Je bent natuurlijk ook welkom als je niet aangemeld bent, maar we willen graag weten waar we op moeten rekenen wat betreft de catering. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de site. Uiteraard kunnen er daar en hier vragen en opmerkingen geplaatst worden. Ook als er suggesties zijn dan horen we deze graag :)

Dit topic is geopent met toestemming van: Terr

[ Voor 3% gewijzigd door Blorgg op 10-04-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijkerk .. dat is niet ver weg.
Ik zelf kom uit Putten .. zul je vast wel kennen.
Zal eventjes kijken of het me uitkomt .. want heb binnenkort examens .. en ook ff met mijn ouders overleggen of ik erheen mag!

Je hoort nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22
Misschien niet zo slim om je lan samen met een grote lan als the-party te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Putten is idd vlakbij. Er komen voor zover ik weet twee Puttenaren langs dus wie weet zie je wel bekenden als je komt.

Dwaasheid is geen grote LAN party. Dit zal daarom denk ik ook een heel ander publiek aantrekken dan een grote LAN als the-party. Al was het maar omdat die LAN E38,50 kost vooraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zo gauw de namen van die 2 Puttenaren?
Als ik ze ken, vraag ik of ze weer meegaan!
Misschien neem ik ook nog iemand uit Ermelo mee als ik ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16

bonzz.netninja

Niente baffi

algemene voorwaarden
05 - Verboden materialen
Het is niet toegestaan om met, volgens de wet, verboden materialen in de zaal van Dwaasheid te verschijnen. Mocht er geconstateerd worden dat hiervan toch sprake is, dan volgt er directe verwijdering van Dwaasheid en eventuele aangifte bij de daarvoor bestemde instantie(s).
uhm....waar heb je het over? verboden materialen, zijn dat ook warez?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Ik weet niet of die mensen uit Putten het op prijs stellen als ik hun namen op een forum noem. Maar stuur anders even je gegevens dan zal ik aan hen vragen of zij jou kennen. Als dat het geval is dan nemen ze vast wel even contact op :) Het gaat trouwens om 3 personen.

Wat die regels aangaan. Dat is vrij simpel eigenlijk. Gebruik gewoon je gezond verstand ;)
We kunnen als organisatie natuurlijk niet toestaan dat mensen van te voren openlijk plannen maken om zich nadrukkelijk bezig te gaan houden met illegale praktijken. Maar we zullen ook beslist geen politie agentje gaan spelen omdat het nou eenmaal een LAN party is. We gaan echt niet computers controleren op de aanwezig- of afwezigheid van shares en wat je allemaal uitvreet achter je PC.

[ Voor 3% gewijzigd door Blorgg op 10-04-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blorgg schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:08:
Wat die regels aangaan. Dat is vrij simpel eigenlijk. Gebruik gewoon je gezond verstand ;)
We kunnen als organisatie natuurlijk niet toestaan dat mensen van te voren openlijk plannen maken om zich nadrukkelijk bezig te gaan houden met illegale praktijken. Maar we zullen ook beslist geen politie agentje gaan spelen omdat het nou eenmaal een LAN party is. We gaan echt niet computers controleren op de aanwezig- of afwezigheid van shares en wat je allemaal uitvreet achter je PC.
Wat je wel of niet toelaat doet niets terzake. Wacht maar tot de politie ineens aan je deur staat. Nu is daar in Nederland misschien minder kans toe, maar hier in België is het al gebeurd.

Oa op een kleine lan (20 tal man in een feestzaal of zo). Alle pc's van alle aanwezigen werden in beslag genomen. Ook al blijf je maar beweren dat er niets illegaals opstaat of wat dan ook.

En je weet hoe het gaat. Pc in beslag en je kan hem maanden kwijt zijn, ook al ben je volledig in orde. Gewoon voorstellen om alleen je hd mee te geven zal ook niet lukken.

Dus wat jij als organisatie wel of niet doet, is helemaal niet terzake.

(het kwam hier zelfs in het nieuws, je kan je de kop al voorstellen zeker? Politie valt binnen op lan waar x Gb, omgerekend xxxxxx mp3's illegaal gedeeld werden tussen de aanwezigen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:35:
Wat je wel of niet toelaat doet niets terzake. Wacht maar tot de politie ineens aan je deur staat. Nu is daar in Nederland misschien minder kans toe, maar hier in België is het al gebeurd.
Dus moeten we dan in Nederland maar geen LAN parties meer houden omdat men in Belgie een inval op een LAN party heeft gehad of zo? Beetje offtopic en depressief hoor :/

We geven de grenzen duidelijk aan, maar zijn geen verlengstuk van justitie. Er zijn genoeg LAN parties waar deze grenzen veel minder duidelijk gesteld worden met het oog op het verspreiden van warez. Kijk maar eens op gameparty.net. Ik denk niet dat Dwaasheid een aantrekkelijk doelwit is om een eerste inval te doen om eens te zien of er wat illegaal gekopieerde MP3tjes aanwezig zijn.

Vind het erg jammer van je paniek zaaierij. Had eigenlijk gehoopt dat dit topic wat leuke ideeen en reacties voor de LAN op zou leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Helaas, ik zou dan zelf al een minilan. Ik woon wel in de omgeving (wel eens op een xstation-lan geweest in putten?) maar het zit er niet in :). Ik pik ws ook wat van je klantjes, maar die van mij is maar 12 uur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blorgg schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:47:
[...]

Dus moeten we dan in Nederland maar geen LAN parties meer houden omdat men in Belgie een inval op een LAN party heeft gehad of zo? Beetje offtopic en depressief hoor :/
Wat interesseert mij het? Ik geef alleen situaties aan zoals die zich kunnen voordoen. Stemt misschien tot nadenken. Ik haal een analogie aan en vermeld duidelijk dat dit een vb was uit BE. Lees:
Nu is daar in Nederland misschien minder kans toe
Ik zeg nergens dat dit in NE ook het geval zou kunnen zijn
We geven de grenzen duidelijk aan, maar zijn geen verlengstuk van justitie.
Nogmaals, het zal me worst wezen waar jij je grenzen legt. ;) Als het zo zo zijn dat er een controle is, maakt dit niets uit.

als je een bijeenkomst houdt van getunede wagens, en je stelt grenzen dat er niet te rap mag gereden worden... geflitst blijft geflitst.
Er zijn genoeg LAN parties waar deze grenzen veel minder duidelijk gesteld worden met het oog op het verspreiden van warez. Kijk maar eens op gameparty.net.
Ik ken de LAN scene niet, noch hier, noch daar. En ik besef ook wel dat de kans dat wat dan ook gecontroleerd wordt gewoon nihil is. En meestal is zoiets op gronde van een tip, of suggestie. Dus nogmaals, kans nihil
Ik denk niet dat Dwaasheid een aantrekkelijk doelwit is om een eerste inval te doen om eens te zien of er wat illegaal gekopieerde MP3tjes aanwezig zijn.
Dat dachten die lan met 20 personen ook. (een veredelde garage met niet meer dan 20 pc's... En toch... ) Kleine garnalen, en belachelijk, maar beeld je maar eens in dat je je pc twee maand kwijt bent. Ik denk dat die deelnemers daar nu wel anders over denken. Nadat ze hun boetes betaald hebben ;)
Vind het erg jammer van je paniek zaaierij. Had eigenlijk gehoopt dat dit topic wat leuke ideeen en reacties voor de LAN op zou leveren.
Hoeze paniekzaaierij. Ik heb er geen enkel belang bij wie wel of niet op die LAN verschijnt, ik kan alvast niet komen... :)

Ik vermeld gewoon een annecdote. Gewoon als respons op jou opmerking ivm opgelgde grenzen en LAN parties in het algemeen.

Bij deze is deze discussie gesloten: op naar de goede ideëen en reacties voor deze LAN !!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Er zijn genoeg LAN parties waar deze grenzen veel minder duidelijk gesteld worden met het oog op het verspreiden van warez. Kijk maar eens op gameparty.net.
daar gaat het dus net om, in het artikel wat ik quote is dat totaal niet duidelijk waar je het in vredesnaam over hebt.....verboden materialen...dat kan wel van alles zijn.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22
bonzz.netninja schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:25:
[...]

daar gaat het dus net om, in het artikel wat ik quote is dat totaal niet duidelijk waar je het in vredesnaam over hebt.....verboden materialen...dat kan wel van alles zijn.
Alles wat dus verboden is bij de wet.. Simpel toch. Maar het lijkt me vanzelfsprekend eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ja.....noem jij warez materialen dan? of bedoelt ie nou niet warez....impliciet lijkt het daar, zeker na zijn uitleg, toch naar toe te gaan. Neem dan een clausule op in de zin van .....warez voor eigen risico oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Kunnen wij toestemming geven voor iets wat bij wet verboden is?

Het spijt me zeer dat voor jou niet duidelijk was dat warez onder verboden materialen valt. Maar als je een klein beetje je gezond verstand had gebruikt, dan had je het antwoord op je vraag geweten :)

Wat we onder andere willen voorkomen is dat mensen van te voren plannen gaan maken om een brute fileserver oid mee te slepen naar de LAN en dat aan de hele wereld bekend gaan maken. Dergelijke publiciteit is niet waar we op zitten te wachten namelijk. Maar nogmaals, wij gaan echt geen politie agentje spelen. Je weet alleen dat als je nadrukkelijk 'boven de radar' gaat vliegen dat daar consequenties aan kunnen kleven.

Over vliegen gesproken. Er komen ook een aantal mensen van http://dutch-flankers.net/ naar Dwaasheid. Ik hoop dat ze met volle uitrusting langskomen. Is altijd wel bruut om te zien hoe ze dan in hun nagebouwde cockpits hun kunsten vertonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 14:06

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Als er ruimte is voor een pit zullen we zeker kijken of we die mee kunnen nemen :)
We gaan hoe dan ook een stukje vliegen :)

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Blorgg schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:50:
Kunnen wij toestemming geven voor iets wat bij wet verboden is?

Het spijt me zeer dat voor jou niet duidelijk was dat warez onder verboden materialen valt. Maar als je een klein beetje je gezond verstand had gebruikt, dan had je het antwoord op je vraag geweten :)

Wat we onder andere willen voorkomen is dat mensen van te voren plannen gaan maken om een brute fileserver oid mee te slepen naar de LAN en dat aan de hele wereld bekend gaan maken. Dergelijke publiciteit is niet waar we op zitten te wachten namelijk. Maar nogmaals, wij gaan echt geen politie agentje spelen. Je weet alleen dat als je nadrukkelijk 'boven de radar' gaat vliegen dat daar consequenties aan kunnen kleven.

Over vliegen gesproken. Er komen ook een aantal mensen van http://dutch-flankers.net/ naar Dwaasheid. Ik hoop dat ze met volle uitrusting langskomen. Is altijd wel bruut om te zien hoe ze dan in hun nagebouwde cockpits hun kunsten vertonen :)

waarom noem je het dan geen warez....illegale software....wat dan ook, ipv "materialen".

ach laat maar, ik ben aan het zeuren :)

anyhoe....ik heb wel weer eens zin in een lanparty..wie weet

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 12-04-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
JoeKurr schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:11:
Als er ruimte is voor een pit zullen we zeker kijken of we die mee kunnen nemen :)
We gaan hoe dan ook een stukje vliegen :)
We hebben op het moment nog wel wat ruimte over. Dus als je dat zou willen doen, laat dan even weten hoeveel ruimte jullie nodig hebben en dan kijken we of we dat kunnen plaatsen.

@bonzz.netninja
Het zou leuk zijn als je langskomt. Het beloofd weer een gezellige aangelegenheid te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 14:06

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Blorgg schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:49:
[...]

We hebben op het moment nog wel wat ruimte over. Dus als je dat zou willen doen, laat dan even weten hoeveel ruimte jullie nodig hebben en dan kijken we of we dat kunnen plaatsen.
Check je mailbox ;)

We nemen één SimSeat en één Tafelpit mee.

De SimSeat:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-flankers.net/image.php?file=gallery/pictures/Casema_LAN_2006/By_Lightner/DSC00392.JPG

De Tafelpit:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-flankers.net/image.php?file=gallery/pictures/FS_Weekend_2005-1/IMG_1557.jpg

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Het was nog niet helemaal duidelijk of we een compo zouden gaan houden. Maar daar is nu definitief verandering in gekomen. We zijn namelijk benaderd door een sponsor en hebben wat leuke dingen om weg te geven.

De prijzen zullen bestaan uit de volgende zaken:
Logitech gamepad
Logitech joystick
Logitech Speakerset
Eminent Wireless ADSL 2+ modem/router
Eminent Skype telefoon
Eminent en logitech headsets
Logitech Keyboard
Logitech Optical muis
etc.

Waarschijnlijk gaan we 2v2 UnrealTournament met de Excessive mod spelen. 2 maps van elk 10 minuten, wat voor Excessive meer dan genoeg is ;)
Exacte details zullen op de LAN party zelf bekend worden gemaakt.
Pagina: 1