Toon posts:

Dreamcast gaat uit productie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'Dreamcast-spelcomputer wordt uit productie gehaald'

Uitgegeven: 24-1-2001 11:16
Laatst gewijzigd: 24-1-2001 14:29

TOKIO - Het is bijna afgelopen met de spelcomputer Dreamcast van het Japanse Sega. De onderneming kan niet meer op tegen de concurrentie van Sony en Nintendo.

De Japanse krant Nihon Keizai Shimbun meldt dat Sega de Dreamcast eind maart uit de productie haalt. Sega zelf heeft alleen laten weten te overwegen met de productie te stoppen.

De Dreamcast kwam in 1999 op de markt. Het was de eerste spelcomputer die op internet kon worden aangesloten. Dat gold als een doorbraak en in de eerste vijf maanden werden er over de hele wereld dan ook 4,4 miljoen exemplaren van verkocht.

Eind vorig jaar kwam Sony met zijn Playstation2. Deze spelcomputer was duurder, maar drukte de Dreamcast desondanks vrijwel helemaal uit de markt. In enkele maanden tijd verkocht Sony er in Japan 1,4 miljoen exemplaren van, terwijl Sega in eigen land een heel jaar nodig had om van de Dreamcast 1,1 miljoen stuks te verkopen.

Prijsverlagingen brachten Sega er niet bovenop. De concurrentie wordt bovendien alleen maar groter. Nintendo komt binnenkort ook met een internet-spelcomputer, die overigens in december klaar had moeten zijn. Ook het Amerikaanse concern Microsoft brengt een eigen spelcomputer uit. Hiermee kunnen eveneens via internet met anderen spelletjes worden gespeeld.

Het zit Sega niet mee. Drie jaar achter elkaar leed het verlies, wat in juni vorig jaar leidde tot het vertrek van topman Shoichiro Irimajiri. Sega bezwijkt niet helemaal onder de druk. Het zou zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe spelletjes voor zijn concurrenten Sony en Nintendo.
bron: http://www.nu.nl

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dat zou sucken.......DC ruled

Metropolis Street Racer, Shenmue enz.:P

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 09:35
no way dat dit waar is..

die geruchten gaan de hele week al de ronde maar worden stellig ontkend door Sega® ..
Ik hoop het echt niet.. want DC is een PHATTE console

HT-addict in spe

Verwijderd

Topicstarter
hmmm....las het net op nu.nl en stond er als een van de actueelste nieuwtjes

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

er staat net op t.net dat het niet klopt...

Verwijderd

De DC is dan ook bij de meeste mensen nog onbekend en dus geloof ik hier dan ook heilig in.

PS, dat zegt toch al genoeg...vooral nu er 2 achterstaat.

In de wandelgangen hoor ik dat de meeste mensen wachten tot ie goedkoper word.

Als ie op ca. 6 meiers komt is ie de meine.

Enne...NEETendo hoef ik niet !
Nooit leuk gevonden.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben druk aan het kijken om een console te kopen en de pc alleen nog maar er te laten zijn voor alles behalve games..

DC leek me redelijk ok. .. PS2 trekt me aan maar toch....ook heel wat negatieve dingen gehoord..

Misschien de x-box dan maar..

Verwijderd

Ze gaan denk ik de productie verminderen. Er zijn trouwens nog 100 games in productie voor DC, dus je kan nog ff doen met je dreamcastje.
Zonde dat SEGA zo weinig steun krijgt:(

Want de console is echt cool + de games
MSR, Jet set radio, DOA2, F355, NBA2k1, Shenmue etc.

Verwijderd

PS2 is nog niet echt veel voor die prijs, gare DVDspeler, geen afstandsbediening.
En dan over de 1000 piek voor moeten dokken djeez, en de accessoires zijn ook niet echt goedkoop + games voor 150 piek. Toe maar alsof het nog niet genoeg is.
De games die nu uit zijn is ook 3 keer nix. Ik heb ze zelf mogen uittesten bij iemand die een ps2 had. En ik zat niet kwijlend voor de tv. Wazige graphics, onorginele games, FIFA99999, tekken 11332 etc. Voor die prijs wil ik dus wel ff wat toptitels kunnen spelen. Het enige beetje leuke spel is SSX, snowboardgame. ps2 heeft dus niet echt veel te bieden in mijn ogen. Als die prijs is zakt en er wat goede games uitkomen is het natuurlijk een andere zaak.. Maarja Sony heeft naamsbekendheid, ps2 is flink gehyped, en daarom koopt de massa toch wel een ps2:)

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jed1Gam: Die games komen er aan, toen de dc bij het begin gereleased werd waren er ook alleen maar bagger games.

Wacht maar op Bushido Blade 3 (Kengo?) GT3, the Bouncer. :9~

Verder vind ik het niet jammer dat de dc weg gaat. :)

-Typo-

Verwijderd

Oude zooi in een nieuwe verpakking zul je bedoelen.
GT is wel okee, maar de rest is :r

Verwijderd

Maar 1300 piek dokken voor gt3 alleen vind ik een beetje overdreven :(

• WasBak
  • Niet online
1149,- om precies te zijn. :)

The Bouncer is niets in een nieuw jasje btw. Is nieuw.

Verwijderd

Mja een 2de controller een mem card en de game moet je er natuurlijk ook bij hebben

• HenkyDoodle
eerst een modchip dan koop ik een ps2 ..

HT-addict in spe

Verwijderd

>:)

• WasBak
  • Niet online
Op woensdag 24 januari 2001 15:43 schreef HenkyDoodle het volgende:
eerst een modchip dan koop ik een ps2 ..
http://www.modchip.com/ps2/uspal.htm Veel plezier. :P

• HenkyDoodle
Op woensdag 24 januari 2001 15:48 schreef WasBak het volgende:

[..]
http://www.modchip.com/ps2/uspal.htm Veel plezier. :P
da's een kutchip die niet werkt.. check board van isonews.com maar es..

HT-addict in spe

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op woensdag 24 januari 2001 15:35 schreef WasBak het volgende:
Verder vind ik het niet jammer dat de dc weg gaat. :)

-Typo-
Je typo staat er nog steeds:)
Pagina: 1