Toon posts:

[XP] Windows cd boot wel, installeert niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik open maar een topic omdat ik mijn probleem hier niet kan vinden.

Ik wil mijn HD formatteren en een nieuwe windows erop gooien.
Als ik mijn pc opstart met een bootable windows xp schijf krijg ik de melding te zien : druk op een toets...., ik druk zo hard als ik maar kan maar iedere keer wordt windows gewoon weer opgestart.

Ik heb meerdere BOOTABLE schijfjes geprobeerd maar alleemaal geven hetzelfde probleem.
Ik heb met deze windows schijf een paar weken geleden nog een format gedaan en alles werkte toen dus aan die schijf ligt het niet.

De bootsequence in mijn bios staat ook goed. Verdere instellingen ook uiteraard :9

Bios versie 1.60

De reden voor de format zijn problemen met mijn nieuwe 7900GT. Telkens BSOD's IRQL_DRIVER_LESS_OR_NOT_EQUAL.

Nu ben IK klaar voor de format alleen de PC niet :r

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
En wat als je je hele XP cd naar een aparte partitie kopieert en via een dos flop/cd i386\winnt.exe opstart?

Booten andere schijfjes wel trouwens? Anders zul je je XP cd ook niet kunnen kopieren.
Een of ander linux live cdtje (knoppix oid) of een rescue disc zoals BartPE :?

[ Voor 45% gewijzigd door rb338 op 10-04-2006 17:23 ]

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 16:20
Ik heb dit ook wel eens gehad, omdat ik een USB toetsenbord gebruikte. Mijn verouderde BIOS ondersteunde geen USB HID devices, en dus moest ik er een oud ps/2 tobo'tje bij pakken. Maybe het zelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
@rb338:

Ik heb helaas maar 1 partitie op de HD staan. thx for the reply :)

@crashmatrix:

Dit zou het inderdaad kunnen zijn. Wel vreemd dat ik het nieuwste bios gebruik maar zeker het proberen waard. ook thx :)

Wordt vervolgd..

*edit*

Probleem is opgelost, ik had de 'usb legacy support' op disabled staan in het bios 8)7
ps2 zal waarschijnlijk dus wel werken maar usb nu ook _/-\o_

*edit2*

@BBC:

Elco's had ik al nagekeken door mijn andere problemen met dit bordje, dit probleem is gelukkig opgelost.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 19:22 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:33

BCC

Klinkt als brakke hardware. Trek eens alles eruit wat er niet in hoeft en probeer het nog eens. Controleer ook de elco's op je moederbord eens even.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.