Divx naar DVD, simpel snel en meer divx per dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 6.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:07
Ik heb een aantal korte divx bestanden. Ongeveer 45~50 minuten / bestand.
In totaal 4x47 = 3 uur 10 minuten.

Nu wil ik dit graag snel op een dvdtje zetten zodat ik deze in de dvd speler kan afspelen. Daar zijn een aantal progjes voor, bijvoorbeerd The Filmmachine.

Maar nu wil ik dus graag van die 4 filmpjes 1 dvd (of 2) maken met een simpel menu zodat ik kan kiezen welk filmpje ik wil zien. Er hoeven verder geen subs bij oid.
Het zou echter wel handig zijn als de kwaliteit behouden blijft en het een beetje vlot gaat..

Iemand een idee hoe ik dit het best kan aanpakken..?
btw, het moet op 1 of 2 dvds van 4.7gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
Als je voorkeur hebt voor snelheid, kies je voor een oplossing als ConvertXtoDVD.
Maar persoonlijk zou ik voor kwaliteit gaan, dan kies je voor DIKO (zoek google) of TheFilmMachine.
Met beide (ook met TheFilmMachine!) kun je trouwens een best mooi menu maken! Precies wat jij wil dus.

Je hebt het waarschijnlijk over episodes van een serie? In XviD+mp3 formaat, 350 MB per stuk en ongeveer 41min per stuk?

Ik heb in het verleden wel eens zin gehad om episode dvds met menuutje te maken. Diko was toen wat verder ontwikkeld dan TheFilmMachine dus ik koos daarvoor.
Ik zet 8 afleveringen op 1 DVD+R met de CCE encoder. Kwaliteit was nog altijd TV-kwaliteit (analoog) of VHS kwaliteit. Prima dus!
Maar nu zou ik je de HC encoder aanraden. Wel even een matrix kiezen die bedoeld is voor lage bitrates (HC matrix of de Notch matrix).
Voor 1 seizoen (meestal 24 afleveringen) ben je dan 3 DVDs kwijt.
BTW er is een Guide op videohelp.com hoe je dit kunt doen. Diko + een ander programma (de guide is oud, met Diko kon je toen nog geen menu's maken) wordt daarin gebruikt.

Tegenwoordig hebben de meeste mensen die ik ken (aan wie ik een dvdeetje uitleen) wel een dvdspeler die ook Mpeg4 (xvid) met subs prima weergeeft, dus ik brandt ik de xvid Avi's gewoon direct op DVD (12 per dvd). Met het menu van de dvdspeler zelf kun je dan prima selecteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 10-04-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 23:21

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

ConvertXtoDvD, dat lijkt me precies wat je zoekt
http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Het gaat om een serie van 5, waar ik er maar 4 van kan krijgen, maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken. Deze zou ik dus graag voor vader lief op een dvdtje zetten. Onze dvd speler speelt wel xvid af, maar dat is echt _super_ waardeloos, loopt continue vast en hapert etc. Dus daarom naar dvd.
Ik hoef er niet zo zeer een menu bij, maar als ik ze alle 4 op dvd krijg wil ik wel graag kunnen switchen van 2 naar 4 en terug naar 3 etc.

Als ik bij Filmmachine de 4 filmpjes laad, zet hij ze volgens mij om naar 1 dvd bestand..? dacht ik zo, en volgens mij kun je dan dus niet meer switchen..? Daarom dus de vraag.

In dit geval staat de kwaliteit van de dvd wel redelijk hoog, het zijn mooie plaatjes dus die wil ik ook wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Opperhoof schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:13:
Als ik bij Filmmachine de 4 filmpjes laad, zet hij ze volgens mij om naar 1 dvd bestand..? dacht ik zo, en volgens mij kun je dan dus niet meer switchen..? Daarom dus de vraag.
Jaweeel, 1 dvd bestand bestaat niet, de dvdstandaard bestaat uit meerdere bestanden.

Als je wil kunnen switchen, dan MOET je een menu maken, en dat kan prima met TheFilmMachine (of Diko)

EDIT:
Heb net zelf even de nieuwste versie getest van TFM, kan zo gauw niks vinden over menu maken, terwijl ik hier nog een dvd van Joey heb liggen met menu (1 play knop, meer was toen nog niet mogelijk).

Dus dan kan je beter DIKO free gebruiken! vind je op www.vmesquita.com

EDIT2:
Beste Opperhoof, ik weet niet waarom ik zo lief ben, maar DIKO heeft een prachtige GUIDE! Net gevonden.
Daaruit wordt duidelijk dat je slechts de avi's (en evt subs) hoeft toe te voegen, menu maken en klaar!
Guide, meerdere mpeg4 episodes of films naar DVD met DIKO

Ik weet niet welke encoder standaard gebruikt wordt, kan de de HC (@Best, met HC of de Notch matrix) encoder aanraden.

[ Voor 46% gewijzigd door Jazco2nd op 10-04-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
mm, dat lijkt me inderdaad wel iets voor mij ja. Ik ga het vanmiddag thuis proberen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
btw in de changelog van TFM is te vinden dat een veel oudere release wel een Menu-maken knop had, blijkbaar werkte dat niet goed en heeft de maker het eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Klein vraagje, kan DIKO met subtitles omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
natuurlijk, maar als je naar de site was gegaan of nog beter, de Guide even had afgespeeld was je direct overtuigd denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Ik heb het dus geprobeerd met DIKO, zonder subs, ging goed. Het werkt idd rete simpel, paar keer klikken en ok.
Zorg wel dat je de menu's niet te klein maakt.... O-)

Nadeel is wel dat het LANG duurt. Zeker wel 3-4 uur bezig geweest met omzetten. (AMD64bit 3200+ + 1gb dual channel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ha encoden duurt enorm lang, er is voorzover ik weet geen encoder die geoptimaliseerd is voor een bepaalde processor dus maakt dan niet zoveel uit wat voor een je heb. Ook is er geen 64bit encoder dus dat maakt ook niet veel uit.

Maar 3-4 uur is snel joh! Hoewel, je deed 4 of 5 afleveringen?

Op mn Pentium M laptop van 1.6GHz duurt 8 afleveringen >1DVD volgens mij iets van 18~27 uur (kan me niet meer pcies herinneren).
maja dat is dus wel 8x42min = 336 minuten video encoden, dat is 5,5 uur film dusjaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Hmmm misschien niet helemaal juiste geplaatst maar zonde om er een nieuw topic over te maken.

Is het ook mogelijk om een simpel menu voor een DivX CD/DVD te maken? Bestaat er al software voor? Op het forum kan ik niks vinden en verder alleen maar in combinatie met converteren naar vcd of dvd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 11:39
Om het sneller te doen zou ik met de filmmachine de Cinema Craft encoder kiezen en de RoBa methode.
Doet het op mijn oude 1.6 ghz Athlon met 512mb in realtime.(1uur film duurt ~ 1 uur omzetten)
Als je voor permanente subs kiest kan je daarna simpel met TMPGEnc DVD Author 1.6 een mooi menu maken.
Heeft geloof ik een 30 dagen Trial.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
er bestaat iets als dvd gui menu ofzoiets.. kweetniet hoe het heet.. maar je wil toch een menu maken voor een dvd die je wil maken?? dus begrijp niet zogoed wat je bedoelt.

[ Voor 75% gewijzigd door Jazco2nd op 05-05-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 11:39
DVDAuthorgui een simpel maar goed freeware programma om een DVD te authoren met onderstuening voor .srt subtitles.
Hier wat Nederlandse info.
Pagina: 1