Toon posts:

Moederboerd deed een tijd niks, nu ineens wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mn computer uit elkaar gehaald om hem weg te brengen naar de winkel, maar nu ging ik hem weer in elkaar zetten, anders weet ik niet of ze assembleerkosten rekenen. Dus ik heb nu het moederbord, de videokaart en het geheugen erin. Ik was nieuwsgierig wat hij nu doet en tot mijn verbazing doet hij het nu ineens wel. Zou het dan toch de voeding zijn die het niet aan kan als ik alles aansluit of kan het moederbord ook gewoon kapot zijn? Nu wil ik mn processor er ook in zetten maar ik heb geen koelpasta maar, moet ik dan mn Arctic Freezer 64 Pro erop zetten zonder koelpasta of kan ik beter niks doen en hem zo wegbrengen?

Specs:
ECS K8T890-A moederbord (ruil ik zowiezo in voor een vergelijkbaar ASUS bord)
AMD Athlon64 3500+ (nog geen maand oud)
2x 512MB TwinMos geheugen (PC3200)
Maxtor 300GB (Intern)
Maxtor 80GB (Extern)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Probeer het eens zonder hardeschijven. Doe wel ff koelpasta tussen je CPU en koelblok. Verder is het wel even handig om te vermelding wat voor voeding je hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door LollieStick op 10-04-2006 16:54 ]

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Waarom wegbrengen als die het doet. Misschien heeft er wel gewoon een kabeltje los gezeten of niet goed vast gezeten. Ik weet niet wat voor problemen je eerst had.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Mijn koeling voeding (hahah blont): A-Open 300W (dacht altijd 350W, maar net gekeken en is toch 300W, dat lijkt me wel heel weinig of niet?)

Mijn probleem was:
Als ik hem aandrukte deed hij heel even wat (fans draaide), voor ongeveer 1 seconde en dan kapte hij er weer mee. Hij deed daarna niks, tot ik de spanning er weer af en op deed, dan begon het weer van vooraf aan.
Nu wil ik mn processor er ook in zetten maar ik heb geen koelpasta maarmeer

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 17:08 ]

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Een koeling van 300 watt :?

Ik denk dat een beter voeding geen kwaad kan in jou geval. Aangezien je volgens mij ook al een geforce 7900 hebt of zoiets. Je kan proberen de onderdelen 1 voor 1 aan te sluiten en kijken wanneer die het niet meer doet.

Graag ook wat meer specs van je systeem

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 10:21

RaseriaN

So much choices..

dennis112 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:03:

Ik denk dat een beter voeding geen kwaad kan in jou geval. Aangezien je volgens mij ook al een geforce 7900 hebt of zoiets. Je kan proberen de onderdelen 1 voor 1 aan te sluiten en kijken wanneer die het niet meer doet.

Typo's worden door iedereen gemaakt en je weet goed wat hij bedoeld ;)
En tevens wat voor specs wil je meer dan de dingen die hij al aangeeft?

Maar je hebt gelijk een voeding van 300 watt is wat karig als je een forse gfx card erin hebt hangen.

Verwijderd

Topicstarter
dennis112 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:03:

Voeding moet het zijn ;) (is aangepast)

Ik heb nu een NVidea GeForce 5200 erin zitten (was het maar een 7900 :9~ ), maar dat is niet mijn eigen kaart, deze heb ik geleend van mn zwager omdat mijn eigen kaart het niet doet op dat moederbord (daarom neem ik zowiezo een ASUS bord)

Iets beter specs:
Voeding: A-Open 300W (te weinig lijkt me)
Moederbord: ECS K8T890-A (komt zowiezo een ASUS bord)
Processor: AMD Athlon64 3500+
Koeling: 2 CaseFans (niks bijzonders), Arctic Freezer 64 Pro
Geheugen: 2x 512MB PC-3200 (TwinMos)
Videokaart: Nvidea GeForce 5200 (of 5500, weet ik nu niet zeker.)
DVD: NEC 3500A :?
Floppy: Standaard

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:14:
[...]
Iets beter specs:
Voeding: A-Open 300W (te weinig lijkt me)
Moederbord: ECS K8T890-A (komt zowiezo een ASUS bord)
Processor: AMD Athlon64 3500+
Koeling: 2 CaseFans (niks bijzonders), Arctic Freezer 64 Pro
Geheugen: 2x 512MB PC-3200 (TwinMos)
Videokaart: Nvidea GeForce 5200 (of 5500, weet ik nu niet zeker.)
DVD: NEC 3500A :?
Floppy: Standaard
Voeding is meer dan voldoende. A-open voedingen zijn zeer sterke voedingen. Mocht je twijfelen kan je altijd nog even naar de waardes van de voeding kijken. Als die onder de maximale (gewenste) afwijking liggen, zou deze geen problemen moeten geven.

Als je een Geforce 6 of hoger hebt is het aanteraden om een 350+ voeding te nemen, alleen is dat hier niet het geval.

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:28:
[...]

Voeding is meer dan voldoende. A-open voedingen zijn zeer sterke voedingen. Mocht je twijfelen kan je altijd nog even naar de waardes van de voeding kijken. Als die onder de maximale (gewenste) afwijking liggen, zou deze geen problemen moeten geven.

Als je een Geforce 6 of hoger hebt is het aanteraden om een 350+ voeding te nemen, alleen is dat hier niet het geval.
Vergeten bij te vermelden:
komt gelijk waneer ik een nieuw moederbord heb een Ati Radeon 9800Pro in.

Verwijderd

cardinal808 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:28:
[...]

A-open zijn naar mijn weten sterke voedingen maar het kan geen kwaad eens eentje dat wat sterker is van iemand te lenen en eens te testen.

De symptomen die worden opgenoemd lijken mij toch een te zwakke voeding

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:03:
[...]

A-open zijn naar mijn weten sterke voedingen maar het kan geen kwaad eens eentje dat wat sterker is van iemand te lenen en eens te testen.

De symptomen die worden opgenoemd lijken mij toch een te zwakke voeding
Ja dat lijkt me ook, maar zeker weet ik het niet....

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Asrock moederbord liggen die eerst een hele tijd het gewoon niet goed deed en steeds bleef hangen en na een tijdje helmaal niet meer deed. Ik heb na 6 maanden toch weer eens gekeken of die het toch deed en met de onboard videokaart kan je de computer alleen met reset button aankrijgen nadat je eerst gewoon de aan/uit knop indrukt blijft de computer hangen op de onboard videokaart denk ik en met een reset dan doet die het wel. Maar als ik een AGP videokaart erin hangt dan start die in 1 keer door. Wat dat betreft zou het ook aan de voeding kunnen liggen (van Sweex 350W naar een Palo Alto 180W). Ik heb het ook laatst meegemaakt en ik heb dus nu weer een systempje erbij (Athlon XP 2400, 1 gb, 80gb).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Ik heb vandaag een nieuw moederbord en voeding gehaald (Asus A8V-MX en een Enermax Liberty 500W) en hij werkt nu heel goed :)
Pagina: 1