Ik heb een nieuw moederbord en daar zit zowel een AGP 8x als een PCI-E 16x slot op. De PCI-E slot ondersteunt helaas alleen maar 4x-mode. Ik wil graag een nieuwe video kaart en ik zit zelf te denken aan een geforce 6600GT kaart of een 6800. Wat is nu de beste optie om te nemen. De agp of de pci-e? De 6600GT of toch een 6800?
Ik meende dat je met agp 8x sneller uit bent. Pci express x4 is dacht ik gelijk aan agp 4x. Dus ik zou zeker voor de agp versie gaan van of de 6600 of de 6800(6800gs).
En niet voor een Ati kaart, want die hebben er over het algemeen meer moeite mee. Ik heb zelf (hoogstwaarschijnlijk) hetzelfde bordje gehad
4x PCI-E is 1000MB/s in beide richtingen terwijl AGP 8x 2066MB/s naar zich toe kan trekken. Terugsturen gaat wel een stuk trager maar is eigenlijk niet van belang zolang je geen technieken zoals TC of HM gebruikt.
Ik zou in ieder geval voor AGP 8x gaan hoewel het verschil niet echt heel groot zal zijn wordt het wel steeds groter naarmate de videokaart sneller wordt en dus meer bandbreedte nodig heeft.
Ik zou in ieder geval voor AGP 8x gaan hoewel het verschil niet echt heel groot zal zijn wordt het wel steeds groter naarmate de videokaart sneller wordt en dus meer bandbreedte nodig heeft.
Misschien makkelijk als je er even bij verteld om welk moederbord het gaat want dat zie ik niet staan ??? Asrock ??
Atari 4 ff'r 😊
Ik geloof dat 6600GT's native in AGP te verkrijgen zijn dus dan zijn die sowieso sneller.
Zo ook voor de 6800 Xtreme / GT, dus die zijn dan uiteraard ook snel maar een stuk duurder.
Zo ook voor de 6800 Xtreme / GT, dus die zijn dan uiteraard ook snel maar een stuk duurder.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Het moederbord is van Asus, Asus P4V800D-X. VIA PT880 Ultra, socket 478.
6600GT's zijn juist native PCI-E...DJ_The_SP schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:13:
Ik geloof dat 6600GT's native in AGP te verkrijgen zijn dus dan zijn die sowieso sneller.
verder maakt het niets uit, het verschil tussen AGP8X en AGP4X was maximaal 4% ofzo verwaarloosbaar...
ga dus gewoon voor de goedkoopste (en mocht het weinig uitmaken voor PCI-E want dan is die kaart makkelijk mee te nemen naar een nieuw systeem)...
welke kaart je moet nemen daarvoor kan je lekker Benchmarks etc zoeken
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
hehehe. thnx voor 't antwoord. Ik ben er in middels wel uit. Als ik nog langere tijd gebruik wil maken van deze kaart kan ik 't beste voor de 6800 pci-e gaan. Maakt dat niet zo gek veel uit dan kan ik net zo goed voor de 6600gt gaan in de goedkoopste variant.GoldenSample schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:49:
[...]
.
Thnx voor de antwoorden. Van mij mag er een slotje op.
Native PCI-e?GoldenSample schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:49:
[...]
6600GT's zijn juist native PCI-E...
verder maakt het niets uit, het verschil tussen AGP8X en AGP4X was maximaal 4% ofzo verwaarloosbaar...
ga dus gewoon voor de goedkoopste (en mocht het weinig uitmaken voor PCI-E want dan is die kaart makkelijk mee te nemen naar een nieuw systeem)...
Ik zou zweren dat er eerst een AGP model was.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
nee hoor kijk maar een naar een 6600GT , daar zit onder een aparte heatsink nog een brige chipje die zorgt het voor de omvorming van PCI-ex naar AGPDJ_The_SP schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:39:
[...]
Native PCI-e?
Ik zou zweren dat er eerst een AGP model was.
Als je een pci-e kaart neemt kun je die in een latere upgrade wel nog meenemen...
Dus de allereerste revisie's van deze kaart waren ook niet AGP native?Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:45:
[...]
nee hoor kijk maar een naar een 6600GT , daar zit onder een aparte heatsink nog een brige chipje die zorgt het voor de omvorming van PCI-ex naar AGP
(Die hadden ook idd dat koelblokje ja).
Ik heb me er zelf nooit zo in verdiept aangezien ik altijd een 6800 GT wou (en nu een 7800GS heb), ik dacht altijd dat die koeler op wat geheugen chips zat.
Meestal is de bandbreedte van de bus van weinig invloed op prestaties van een grafische kaart. Had een review gezien waar je bij PCI-e 4x maar een paar procentjes verloor op 16x (en dat gebeurde alleen bij hele 'zware' momenten van games). Verder is PCI-e 4x sneller dan AGP 4x (theoretisch downstream gelijk, maar upstream is hoger en bandbreedte wordt efficiënter gebruikt) en is ook een 6600GT voor PCI-e sneller dan voor AGP (hogere kloksnelheid). Alleen als die PCI-e poort een geconverte PCI-bus is, dan zal het langzamer zijn, maar is het een eigen dedicated link naar een north- of southbridge, dan zal dat sneller zijn. Het verschil tussen AGP 4x en 8x is al te verwaarlozen dus tussen AGP 8x en PCI-e 4x ook. Dan zou ik gaan voor PCI-e.
ik zou lekker dat moederbordje terug brengen, en een mobo halen die echt PCIx 16x ondersteund... dat bord van jou is gloednieuw maar meer bedoeld voor AGP.....
voor een 20€ meer heb je een ander model met PCIx 16x!!!
voor een 20€ meer heb je een ander model met PCIx 16x!!!
Pagina: 1