Ik heb thuis een heleboel wall outlets voor RJ45's, die allemaal keurig op een patch paneel samenkomen (I know, goed geregeld
) en nu hebben wij binnenkort een feest hier. Aangezien audio in feite ook niets anders is dan 2 koperkabels (tulip, maar oké) dacht ik dat het wellicht mogelijk was om de audio via de RJ45's te laten lopen. Als ik zelf een beetje pruts (of als ik iemand kan laten prutsen) om een ader om te laten zetten kan ik een kabel maken met aan de ene kant een RJ45 en aan de andere kant een audio jack output.
Als ik dan de kabels juist patch (niet via een switch) kan ik met één laptop àlle wall outlets van dezelfde audio voorzien en dat is voor een feest natuurlijk wel prettig. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er zulke kabels in de handel te koop? Zijn de CAT5 kabels überhaupt dik genoeg om het audio signaal door te vervoeren (tulip en die kleine dingen zijn heel wat dikker nl.).
Als ik dan de kabels juist patch (niet via een switch) kan ik met één laptop àlle wall outlets van dezelfde audio voorzien en dat is voor een feest natuurlijk wel prettig. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er zulke kabels in de handel te koop? Zijn de CAT5 kabels überhaupt dik genoeg om het audio signaal door te vervoeren (tulip en die kleine dingen zijn heel wat dikker nl.).