Toon posts:

image terug zetten. met 1 boot cd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc die ik helemaal goed heb geinstalleerd. maar er zit normaal een "prutsert 8)7 " achter en die krijg het voor elkaar om xp na een paar weken weer kapot te krijgen.

daarom wil ik een cd/dvd maken die mijn complete c: schijf opnieuw opzet. maar in ghost zit niet automaties zo'n functie. dit heb ik geprobeert maar het wil niet werken.

je kunt als het goed is met image.gho, gdisk.exe, ghost.exe, en een boot98se.ima een cd/dvd maken dan heb je alleen nog een start.bat nodig om het vandaan te booten. hieronder de code
gdisk.exe 1 /act /P:1 /y
ghost.exe -CLONE,mode=PLOAD,src=image.gho:1,dst=1:1 -NTIL -NTC- -NTIC -SURE -FX -RB -z1

daar zit waarschijnlijk de fout in. het kan ook liggen aan de sata schijf. maar ghost pakt normaal ook de sata schijf. dus dat moet niet het probleem zijn.

zouden jullie mij kunnen helpen?
alvast bedankt _/-\o_

ps: als het via een andere programma kan is dat ook goed.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Is het zo een moeite om die image te branden op DVD en Ghost handmatig op te starten? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel geld je ervoor over hebt, maar anders zou ik overwegen om Acronis True Image Home aan te schaffen. Het heeft alles wat jij wilt en nog veel meer handige features. Met Ghost zou ik het helaas ook niet weten.

Verwijderd

Kan met partition-saving en een ms dos batch. www.partition-saving.com

Verwijderd

Plaats de win98se image op een diskette
Wijzig de autoexec.bat en voeg de twee regels voor ghost toe.
Bij het branden van de cd/dvd met nero aangeven dat het een bootable cd/dvd wordt en verwijzen naar de diskette voor de opstartbestanden.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

je kan ook die prutser een beperkt account geven en hem opvoeden...
Pagina: 1