Toon posts:

internet en vpn network over satteliet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe ga ik dit uitleggen.....

ok, hier gaan we:

ik ben momenteel bezig met een project hier..... we willen dus een vpn tunnel kunnen opzetten tussen brussel en een nog niet nader bepaalde locatie aan de perzische golf (waarschijnlijk oman, qatar,dubai....). Deze zou over een satteliet verbinding moeten gaan.

Ik heb me al te pletter gegoogled naar providers, vind er genoeg, maar ik kan niet direct ergens prijzen/technische details opvragen (wel offerte aanvragen, maar daar ben ik dus niets mee...) Maar de mogelijkheid om te weten te komen of er VPN-tunnel opgezet kan ik nergens vinden.... In principe zou ik dus een provider moeten vinden die een reguliere I-net verbinding (broadband bijna) kan verzekeren tussen brussel en die plek....... Hier zit dus het probleempje. Ik vind hier weinig (bruikbare) info over. Ik heb belgacom al gebeld, maar zij bieden deze dienst niet meer aan. Het enigste voordeel dat ik hier (nog) heb is dat ik niet naar een eurootje meer of minder moet kijken. Als het pakket in orde is, is de prijs ook acceptabel.

Wie o wie zou mij hier bruikbare info en/of ervaringen kunnen over geven. Ik heb de search functie gebruikt, maar de laatste post dateert ergens van verleden jaar --> niet echt bruikbaar voor mij.
Ik moet echt een voorstelling doen eer er een offerte kan/mag aangevraagd worden (snappe wie snappe kan :+ )

bijkomend infootje: het zou op de "eutelsat2-6, 21,5° east ku-band" moeten zijn. (perzische golf vooral)

als er iemand info heeft: _/-\o_ eeuwige hulde _/-\o_

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Kan je niet gebruik maken van de huidige infrastructuur? dwz. het huidige 'internet' ? Daar een vpn overheen en in principe ben je dan ook klaar, toch?

Of is het een locatie in de bergen cq. onbereikbaar ver weg ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
op die locatie is er momenteel geen internet. en de plaatselijke provider geeft zoveel beperkingen dat die oplossing dus niet haalbaar is.... Als er al een is. In Qatar is er maar eentje, en die liggen dwars (proefondervindelijk vastgesteld, er werken geen "locale" mensen vvor dat project), en de andere landen is het min of meer hetzelfde liedje. We zijn dus echt bijna verplicht om over satteliet te gaan werken :|

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik denk dat een sat verbinding gewoon werkt mits je de juiste apparatuur hebt en er geen gebruik word gemaakt van proxy's. maar dit moet gewoon willen... hou er wel rekening mee dat er een behoorlijke latency in sat internet zit... (hou hier dus rekening mee in de time out instellingen van je vpn... en andere applicaties...)

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

telenet geeft (gaf) internet over satteliet dit koste toen 16000BEF installatie kosten en voor de rest gewoon maandelijks factuur, upload ging gewoon nog via kabel download via satteliet

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Inmarsat bied internet diensten aan via een sateliet. Ze zeggen dat ze gloabale dekking hebben en daarbij is het zowel up als download via de sateliet.
Als mogenlijk paket bieden ze Broadbang Global Area Network. Hierbij heb je de mogenlijkheid voor telefonie, streaming IP, data en tekst. Waarschijnlijk kan je hier wel een VPN tunnel over op zetten.

De prijs hiervan weet ik zo niet maar goedkoop zal het niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
@dwt

klint goed, hier ga ik zekers is naar kijken. moest je nog ergens een linkje hebben.....

en zoals ik al zei: prijs heeft geen belang als hun pakket maar in orde is :7
(had ik maar zo een budget voor mn huis B) )

@ace2k4:
het moet zowel up- als down via de sateliet gaan gins.... de plaatselijke providors liggen (zoals gezegd) vrij dwars

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 08:48 ]

Pagina: 1