Geen geluid van TV op Logitech Z-5500

Pagina: 1
Acties:

• Denman81
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik heb nu een paar dagen de Logitech Z-5500 speakerset. Nu lukt het me alleen niet om geluid uit mijn TV via de Z-5500 af te laten spelen. Ik gebruik op mijn TV een Scart-aansluiting met daarin een kabeltje dat van 2 tulpjes overloopt in een mini jack. Deze stop ik in één van de drie stereo ingangen achter op de contolle pod. Als ik het geluid helemaal maximaal zet dan hoor ik wel een heel zacht geluid van de TV zender.
Ook via de mp3 aansluiting aan de zijkant van de pod komt er geen geluid uit.

Het aansluiten van mijn audio-installatie is wel gelukt op één van de drie stereoingangen van de pod, dus de ingang doet het in ieder geval wel.

Iemand een idee :?

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Achterop de POD heb je een hendeltje. Wanneer je deze over zet word je POD op Stereo X3 ingesteld, wat betekent dat elke van de 3 uitgangen achterop de POD een stereo ingang is. Wanneer niet overgehaald is hij ingesteld op 6 Channel Direct, in deze modus heeft elke ingang afzonderlijk een betekenis (een doel), namelijk:

Groen: Front Left/Front Right
Zwart: Rear Left/Rear Right
Oranje: Center/Subwoofer
(de kleuren zijn dus bepalend)

In stereo X3:

Groen: Stereo
Zwart: Stereo
Oranje: Stereo
(de kleuren maken in dit geval niets uit)

Haal dit hendeltje over en het geluid van je TV zal gewoon in stereo werken. Je audio installatie heb je waarschijnlijk op de groene aangesloten, deze geeft ook een bepaalde stereo output natuurlijk (FL/FR).

[ Voor 68% gewijzigd door Marf0rz op 10-04-2006 15:12 . Reden: toevoeging ]

If you can't beat them, buy them !

• Denman81
Jammer genoeg is het hendeltje niet het probleem, dit wist ik wel. Daarom doet mijn audio installatie het ook gewoon goed. Kan gewoon alle effecten gebruiken enz..

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 15:17
je scartblokje zal wel audio-in zijn en geen audio-out. of je hebt het blokje in de verkeerde scartconnector. er zijn tv's waarbij er maar 1 scartconnector audio-out voert.

• Denman81
Okay dat zou goed kunnen dat het een audio-in is. Zal eens effe een verloopje kopen van 2 tulpjes naar mini-jack, zodat ik mijn andere scart-kabel kan testen, die zeker audio-out is, maar 2 tulpjes als uitgang heeft.

In ieder geval bedankt!

• Denman81
Jeps, dat was het probleem, nu doet ie het!

Thanx Righthere!!
Pagina: 1