[Javascript][AJAX] Variabelle wordt niet gezet/geprint.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Beste GoT,

Ik ben bezig met een stukje code, de bedoeling is, de gebruiker geeft via een select een zijde waarde aan. Javascript roept vervolgens de php pagina op, deze verwerkt de gegevens en geeft de code voor de afbeelding terug. Tot zover niets aan de hand. Als ik:

document.getElementById("output").innerHTML = http.responseText;

gebruik krijg ik de code voor het plaatje, hier kan je verder niets mee. Het moet in een [img]"hier"[/img] tag. Dus had ik bedacht om de http.responseText in een var te zetten en deze vervolgens te laten printen op de juiste plek:

var image = http.responseText;
[img]"javascript:document.write(image);"[/img]

Alleen het probleem is dat ik geen enkele javascript error krijg in mijn javascript console (FireFox), en ik ook helemaal geen plaatje te zien krijg, heeft iemand een idee wat ik fout doe? Ik probeer hier nu al 5 dagen een oplossing voor te vinden alleen het is me, zoals je ziet, nog niet gelukt.

Samenvatting:
Alles doet wat het moet doen, totdat de afbeelding ook daadwerkelijk moet worden weergegeven.

Vriendelijke Groet,

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:15

momania

iPhone 30! Bam!

Wat wordt er terug gegeven in http.responseText? Gewoon een link naar een plaatje?

Dan moet je sowieso denk al niet de innerHTML proberen te vervangen, maar gewoon de src attribuut van de image.

JavaScript:
1
document.getElementById("image_id").src = http.responseText;

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Ramasha
Hij geeft tekens terug, de ASCI omschrijving van een afbeelding. Het is hetzelfde wanneeer je een afbeelding opent in bijv. Words etc.

Ik heb eventjes jouw methode geprobeerd, zonder succes.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Je wil dus data:base64 gebruiken als src; dat werkt maar in een paar browsers (denk vooral: niet IE) dus wellicht wil je een andere oplossing zoeken.

Anders zou het Canvas object (wederom niet in IE) wellicht hulp bieden.

[ Voor 21% gewijzigd door chem op 10-04-2006 14:43 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

ik snap niet wat je nu met AJAX wilt hier eigenlijk...

je kan toch gewoon iets doen als
HTML:
1
2
[img]"">
<button[/img]

waarbij je die gegevens uit je select ding haalt

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 14:59 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Maar, maar... AJAX is l33t!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
chem schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:43:
Je wil dus data:base64 gebruiken als src; dat werkt maar in een paar browsers (denk vooral: niet IE) dus wellicht wil je een andere oplossing zoeken.

Anders zou het Canvas object (wederom niet in IE) wellicht hulp bieden.
Ik denk dat hij met "Hij geeft tekens terug, de ASCI omschrijving van een afbeelding" (waarbij ASCII verkeerd gespeld is :P ) doelt op de URL van de afbeelding, niet de afbeelding zelf.
Helemaal als je het ook nog eens met XHTML, XML en XSL gebruikt ;) Snufje "Enterprise" er overheen voor een dynamische content-feel et voila :P
In yesterday's post (Bitten by the Enterprise Bug), we learned how vital enterprise application are for proactive organizations leveraging collective synergy to think outside the box and formulate their key objectives into a win-win game plan with a quality-driven approach that focuses on empowering key players to drive-up their core competencies and increase expectations with an all-around initiative to drive up the bottom-line. But of course, that's all a "high level" overview of things. Today, I'd like to dig into the code of enterprise systems a bit.

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 10-04-2006 15:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ramasha
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:54:
ik snap niet wat je nu met AJAX wilt hier eigenlijk...

je kan toch gewoon iets doen als
HTML:
1
2
[img]"">
<button[/img]

waarbij je die gegevens uit je select ding haalt
Ok jouw oplossing werkt wel, als ik idd de url aanpas en een vaste waarde gebruik. Nu wil ik zeg maar een dropdown menu en dat die waarde wordt gepakt.:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
[img]""[/img]
                    <p>
                        Zoom niveau: <select id="zijde" size="1" onChange="javascript:document.getElementById('dynimg').src='include/makelaar/map.php?zijde='document.getElementById('zijde').value;">
                        <option selected value="0">Geen</option>
                        <option value="50">1x</option>
                        <option>100</option></select>
                    </p>

Alleen zo krijg ik geen enkele waarde doorgespeeld, hoe zorg ik dat document.getElementById('zijde').value wel de waarde retourneerd?

Verwijderd

volgens mij moet er enkel nog een "+" bij, de "javascript:" uit de onchange en selectedElement.value gebruiken

• Ramasha
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:13:
volgens mij moet er enkel nog een "+" bij, de "javascript:" uit de onchange en selectedElement.value gebruiken
Super bedankt, mijn javascript is nog niet echt zelf voorzienend. Maar ik heb het nu goed werken, ga weer lekker php scripten is toch meer mijn ding.

Iedereen bedankt!

Verwijderd

Waar precies moet er nog een plus bij dan please post the script

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:52:
Waar precies moet er nog een plus bij dan please post the script
code:
1
...zijde=' + document...

Daar... Maar dat had je met een klein beetje moeite zelf ook kunnen ontdekken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1