systeem / netwerkbeheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Het valt me op dat de topicstarts daar steeds sumierder worden.. bijna Het doet het niet ...graag oplossing. Kan hier strakker op gemod gaan worden en ook op het niveau ? sneller een move naar WOS of SA zou in sommige gevallen handig zijn. Sommige topics die er staan zouden beter in wos of sa passen.

gr
mutsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mutsje schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:29:
Het valt me op dat de topicstarts daar steeds sumierder worden.. bijna Het doet het niet ...graag oplossing. Kan hier strakker op gemod gaan worden en ook op het niveau ? sneller een move naar WOS of SA zou in sommige gevallen handig zijn. Sommige topics die er staan zouden beter in wos of sa passen.

gr
mutsje
offtopic:
Mutsje, van jou had ik niet verwacht dat je zou groeten :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
* mutsje is ook wel us in "user" mode... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

/laat modus :P
Zo, afgelopen dagen had ik even wat andere dingen aan mijn hoofd.
Net eerst flink de bezem er doorheen gehaald.

For short : ik ben het volledig met je eens. Ik heb net een nieuw sticky in SN geplaatst in de hoop dat het iets beter gaat.
Als het zo blijft, moeten we misschien toch maar eens kijken of de naam "Systeem- en Netwerkbeheer" wel zo'n goed idee was.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Jaymz

Keep on moving !

Subtiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Persoonlijk denk ik dat de naam verkeerd is. Het zou voor pro's moeten zijn of wel de zwaardere topics waar ook de doorgewinterde beheerder eerst moet lezen alvorens te antwoorden. Nu zie je topics als "ik heb computerkennis en mijn oom vind dat ik 2003 server moet opbouwen" etc. Ik vind dat erg jammer omdat zo'n topic beter in WOS geplaatst kan worden met beginners problemen.

Verder heb ik eigenlijk geen comments op modjes maar viel me op dat laatste dagen het erg bont werd :( ben je enige mod erop koffie? tijd voor versterking lijkt me dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:20

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
BjcK is daar ook de baas, al zegt het aantal natuurlijk niks over de beschikbare modforce :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

mutsje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:16:
Persoonlijk denk ik dat de naam verkeerd is. Het zou voor pro's moeten zijn of wel de zwaardere topics waar ook de doorgewinterde beheerder eerst moet lezen alvorens te antwoorden. Nu zie je topics als "ik heb computerkennis en mijn oom vind dat ik 2003 server moet opbouwen" etc. Ik vind dat erg jammer omdat zo'n topic beter in WOS geplaatst kan worden met beginners problemen.

Verder heb ik eigenlijk geen comments op modjes maar viel me op dat laatste dagen het erg bont werd :( ben je enige mod erop koffie? tijd voor versterking lijkt me dan...
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik moet zeggen dat de naam Professional networking en servers imo net te zwaar was. Wanneer is iets namelijk "professional"? Is dat met een aantal client in een workgroup omgeving , of is dat het pas in een grote omgeving waar het systeembeheer inderdaad professioneler is? De drempel was imo net iets te hoog. Alleen jammer dat mensen nu direct doorschieten naar erg simpele topics. Zowieso voldoen bepaalde topics niet helemaal aan de got-policy , laat staan aan de S&N policy.

Misschien ligt het puur aan mij maar ik zou niet gauw een topic openen in PNS omdat het net wat te zwaar klinkt , S&N is wat meer toegankelijker. Maar als dit soort topics aanhouden is er dan toch weinig keuze ben ik bang.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Laatst online: 14-10 10:33

Metzie

Nyaano !

mutsje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:16:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Hoewel de bedoelding achter S&N beheer natuurlijk hetzelfde is als die van "voormalig P&S" denk ik dat S&N meer een hoekje moet worden voor mensen die in de IT werkzaam zijn.

Inderdaad dus niet vragen van "hoe zet in windows 2003 op voor mijn oom" of "hoe maak ik gebruikers aan". Maar wel vragen en topics over dagelijks netwerk en systeembeheer. Dus qua niveau tussen P&S en WOS in.

Dit omdat (ik) onderandere WOS meer zie als de plek voor thuisgebruikers, waar het niveau een stuk lager is.

edit: spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Metzie op 14-04-2006 11:49 ]

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Metzie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:47:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Hoewel de bedoelding achter S&N beheer natuurlijk hetzelfde is als die van "voormalig P&S" denk ik dat S&N meer een hoekje moet worden voor mensen die in de IT werkzaam zijn.

Inderdaad dus niet vragen van "hoe zet in windows 2003 op voor mijn oom" of "hoe maak ik gebruikers aan". Maar wel vragen en topics over dagelijks netwerk en systeembeheer. Dus qua niveau tussen P&S en WOS in.

Dit omdat (ik) onderandere WOS meer zie als de plek voor thuisgebruikers, waar het niveau een stuk lager is.

edit: spuit 11
Natuurlijk mag het ook over NOS oplossingen gaan lijkt me? :P En dan nog , bepaalde vragen kunnen per definitie beter in WOS/NOS. Een specifieke Windows 2003 vraag past toch prima in WOS en niet in S&N omdat het gewoon WOS is? :)

Verder wel met je eens dat S&N meer het IT hoekje zou (moeten) zijn , waar het dus tot op zekere hoogte professioneel aangepakt word. Dus niet je huis tuin en keuken netwerk met een simpele server ;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Metzie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:47:
onderandere WOS meer zie als de plek voor thuisgebruikers, waar het niveau een stuk lager is.
De feiten zijn anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Laatst online: 14-10 10:33

Metzie

Nyaano !

Ok, ok. Ik heb even in WOS mijn hoofd om de hoek gestoken en het ziet er nu inderdaad beter uit dan de laatste keer dat ik er keek. :)

Maar S&N omtoveren in een IT hoekje zou inderdaad fijn zijn, zodat je vragen en ervaringen met mede IT'ers kan uitwisselen. P&S was namelijk wel heel erg stil.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simmie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:42:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik moet zeggen dat de naam Professional networking en servers imo net te zwaar was. Wanneer is iets namelijk "professional"? Is dat met een aantal client in een workgroup omgeving , of is dat het pas in een grote omgeving waar het systeembeheer inderdaad professioneler is? De drempel was imo net iets te hoog. Alleen jammer dat mensen nu direct doorschieten naar erg simpele topics. Zowieso voldoen bepaalde topics niet helemaal aan de got-policy , laat staan aan de S&N policy.

Misschien ligt het puur aan mij maar ik zou niet gauw een topic openen in PNS omdat het net wat te zwaar klinkt , S&N is wat meer toegankelijker. Maar als dit soort topics aanhouden is er dan toch weinig keuze ben ik bang.
Ik denk júist dat het terugbrengen van de het Professional gedeelte de verschuiving kan bewerkstelligen om weer de topics met een hogere moeilijkheidsgraad te pakken te krijgen. De topics die er nu staan zouden dan deels naar WOS/SA/etc kunnen, maar beter nog naar NT. Zo krik je én het niveau in NT omhoog (waar het aantal topics met relatieve standaardvragen erg hoog is) en krijg je hopelijk weer de mensen terug die vroeger actief NT/PNS postten en verstand van zaken hebben (mutsje, brahiewaha, Erkens, Riemer, sanfranjake, etc).

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook amper meer in NT/SN kom vanwege het niveau wat me niet aan kan spreken, terwijl ik er vroeger véél aanwezig was (zie stats ;) ). Er zijn amper discussies op hoger niveau te vinden, waarbij er diepgang gecreeerd word, waardoor het voor de mensen die er veel zaten en veel antwoorden gaven, het er niet boeiender op is geworden. Met name NT is langzaam maar zeker steeds meer een vraagbaak / helpdeskforum geworden helaas... Na tien keer in een maand een topicstarter te hebben gewezen op het natloopback-onderwerp wat in de faq besproken wordt, waarbij het geopende topic niet voorzien wordt van een slotje, heb je het wel gehad. Dan kan je zeggen: reageer dan niet, maar het probleem is gewoon dat er teveel van dit soort topics rondgaan imo.

En zonder het je persoonlijk aan te willen rekenen Koffie, er is de afgelopen tijd maar weinig gemod in de fora, waarbij er vaak een hoop topics worden toegestaan die elders op GoT over het algemeen niet worden geaccepteerd vanwege gebrek aan initiatief. Ik denk dat een actiever modbeleid mee kan helpen om weer wat orde op zaken te stellen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-10 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Simmie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:42:
[...]

* Equator zal ook even duit in het zakje doen.

Het voormalige PNS was imo helemaal niet te zwaar. De richtlijnen waren goed en duidelijk (voor een enkeling daargelaten).
Iemand die professioneel bezig was met server / netwerk problemen waar hij/zij niet uitkwam kon terecht in PNS.
Echter iemand die thuis een servertje draait en zijn webmin niet aan de gang krijgt die hoorde daar weer niet.
Momenteel heb je meer topics in S&N die er niet thuishoren dan voorheen in PNS.

Daar de hoeveelheid echte PNS topics voorheen best meeviel was er door o.a. Koffie niet heel veel te modereren. Nu zal Koffie er harder aan moeten trekken of BjcK een schup onder de digitale kont moeten geven >:)

* Equator pleit dan ook voor herinvoer van Professional Networking & Servers :)
Simmie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:59:
[...]

Natuurlijk mag het ook over NOS oplossingen gaan lijkt me? :P En dan nog , bepaalde vragen kunnen per definitie beter in WOS/NOS. Een specifieke Windows 2003 vraag past toch prima in WOS en niet in S&N omdat het gewoon WOS is? :)

Verder wel met je eens dat S&N meer het IT hoekje zou (moeten) zijn , waar het dus tot op zekere hoogte professioneel aangepakt word. Dus niet je huis tuin en keuken netwerk met een simpele server ;)
Ik gebruik naast Windows producten ook linux in een professionele omgeving. Als ik een vraag heb over het instellen van ssh onder linux zal ik deze niet posten in PNS / S&N maar in NOS.
Wil ik echter LDAP / radius op mijn linux machines configureren zodat ik met mijn AD account kan inloggen heb ik meer kans op geholpen te worden in een subforum waarin systeem/netwerkbeheerders rondlopen die dergelijke zaken al een keer gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:22
Hier nog iemand met hetzelfde gevoel: sinds de naamswijziging is het niet langer 'mijn' hoekje, waar vragen gesteld worden die serieuze technische diepgang hebben...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Meer mensen in S&N welkom alleen niveau zou dan ook van dien aard moeten zijn. En een fora voor mensen die "professioneel" in de IT werkzaam zijn wil nog niets zeggen want ook daar heb je mensen werken waarvan ik persoonlijk denk ga een ander beroep kiezen of ga eens serieus met je werk bezig. Het probleem is dat veel policies etc gewoon niet gelezen worden en pas na een pm van een mod de aandacht even wel krijgen dunkt me. Men kan altijd een relatief simpele vraag stellen en deze zal 9 van de 10 keer ook normaal beantwoord worden. Probleem is wat voor de een super moeilijk is is voor de ander erg simplistisch en dat zul je altijd houden.(geld ook voor mijn persoontje). Goede moderatie lijkt me verstandiger zodat S&N gehandhaaft kan worden (instap drempel iets lager gezien de naam) en slotjes of moves op te simpele topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

mutsje schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:34:
Meer mensen in S&N welkom alleen niveau zou dan ook van dien aard moeten zijn. En een fora voor mensen die "professioneel" in de IT werkzaam zijn wil nog niets zeggen want ook daar heb je mensen werken waarvan ik persoonlijk denk ga een ander beroep kiezen of ga eens serieus met je werk bezig. Het probleem is dat veel policies etc gewoon niet gelezen worden en pas na een pm van een mod de aandacht even wel krijgen dunkt me. Men kan altijd een relatief simpele vraag stellen en deze zal 9 van de 10 keer ook normaal beantwoord worden. Probleem is wat voor de een super moeilijk is is voor de ander erg simplistisch en dat zul je altijd houden.(geld ook voor mijn persoontje). Goede moderatie lijkt me verstandiger zodat S&N gehandhaaft kan worden (instap drempel iets lager gezien de naam) en slotjes of moves op te simpele topics.
Helemaal mee eens. Ik ben zelf absoluut geen goeroe maar mag graag meekijken in de keuken van de wat professionelere mensen :) Vandaar dat de drempel voor mij net iets te hoog was om er een topic te openen , dat zou ik nu eerder doen dan voorheen. Dat kan natuurlijk ook meer over mij zeggen dan over de naam , maar goed :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-10 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

mutsje schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:34:
Meer mensen in S&N welkom alleen niveau zou dan ook van dien aard moeten zijn. En een fora voor mensen die "professioneel" in de IT werkzaam zijn wil nog niets zeggen want ook daar heb je mensen werken waarvan ik persoonlijk denk ga een ander beroep kiezen of ga eens serieus met je werk bezig.[knip]
Enige basiskennis is wel een vereiste inderdaad. Verder kan iemand met minder kennis ook met problemen geconfronteerd worden waar WOS/NOS te licht voor zou kunnen zijn.

@Koffie:
Betreffende je nieuwe (niets verhullende) stickie:
Als je van mijn mening bent dat je hier een topic kunt starten zonder enige vorm van vooronderzoek, eigen initiatief of basiskennis moet je niet raar opkijken als deze gesloten word.

Het zomaar neer plempen van dergelijke topics za garant staan voor het direct sluiten van het topic.
Zou moeten zijn:
Als je van mening bent dat je hier een topic kunt starten zonder enige vorm van vooronderzoek, eigen initiatief of basiskennis moet je niet raar opkijken als deze gesloten word.

Het zomaar neer plempen van dergelijke topics zal garant staan voor het direct sluiten van het topic.
/zeurmodus

[ Voor 30% gewijzigd door Equator op 18-04-2006 12:22 ]

Pagina: 1