Simmie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:42:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik moet zeggen dat de naam Professional networking en servers imo net te zwaar was. Wanneer is iets namelijk "professional"? Is dat met een aantal client in een workgroup omgeving , of is dat het pas in een grote omgeving waar het systeembeheer inderdaad professioneler is? De drempel was imo net iets te hoog. Alleen jammer dat mensen nu direct doorschieten naar erg simpele topics. Zowieso voldoen bepaalde topics niet helemaal aan de got-policy , laat staan aan de S&N policy.
Misschien ligt het puur aan mij maar ik zou niet gauw een topic openen in PNS omdat het net wat te zwaar klinkt , S&N is wat meer toegankelijker. Maar als dit soort topics aanhouden is er dan toch weinig keuze ben ik bang.
Ik denk júist dat het terugbrengen van de het Professional gedeelte de verschuiving kan bewerkstelligen om weer de topics met een hogere moeilijkheidsgraad te pakken te krijgen. De topics die er nu staan zouden dan deels naar WOS/SA/etc kunnen, maar beter nog naar NT. Zo krik je én het niveau in NT omhoog (waar het aantal topics met relatieve standaardvragen erg hoog is) en krijg je hopelijk weer de mensen terug die vroeger actief NT/PNS postten en verstand van zaken hebben (mutsje, brahiewaha, Erkens, Riemer, sanfranjake, etc).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook amper meer in NT/SN kom vanwege het niveau wat me niet aan kan spreken, terwijl ik er vroeger véél aanwezig was (zie stats

). Er zijn amper discussies op hoger niveau te vinden, waarbij er diepgang gecreeerd word, waardoor het voor de mensen die er veel zaten en veel antwoorden gaven, het er niet boeiender op is geworden. Met name NT is langzaam maar zeker steeds meer een vraagbaak / helpdeskforum geworden helaas... Na tien keer in een maand een topicstarter te hebben gewezen op het natloopback-onderwerp wat in de faq besproken wordt, waarbij het geopende topic niet voorzien wordt van een slotje, heb je het wel gehad. Dan kan je zeggen: reageer dan niet, maar het probleem is gewoon dat er teveel van dit soort topics rondgaan imo.
En zonder het je persoonlijk aan te willen rekenen Koffie, er is de afgelopen tijd maar weinig gemod in de fora, waarbij er vaak een hoop topics worden toegestaan die elders op GoT over het algemeen niet worden geaccepteerd vanwege gebrek aan initiatief. Ik denk dat een actiever modbeleid mee kan helpen om weer wat orde op zaken te stellen
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 15-04-2006 02:11
]