[Speakerset] Pioneer DV77 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:20
Hoi,

Ik sinds een jaar of 2 deze set thuis staan en nu heb ik sinds een aantal weken dat mijn center speaker heel erg kraakt.
Na de speaker omgewisseld te hebben met een andere ben ik erachter dat het niet de speaker zelfs is die kapot is, want het kraken doet de andere speaker ook als die op de center ingang zit.
Draden vervangen heeft ook niet geholpen, dus nu is mijn vraag wat het wel kan zijn.

Heb al een service center gebelt, maar dan zit je sowieso vast aan 25 euro onderzoekskosten en weet ik nog niet waar ik aan toe ben. Misschien dat jullie enig idee hebben?

Alvast bedankt.

To dare is to do

• Slaapje
Niemand? :'(

To dare is to do

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
het ligt eraan hoeveel waarde je aan je set hect maar waarschijnlijk is er gewoon iets in je receiver kapot en denk niet dat dat te vervangen is

1337

• Slaapje
Nou ja waarde hechten is een groot woord, maar heb nu niet het geld om een nieuwe te gaan halen eigenlijk.

To dare is to do

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 15:13
Is het geen idee om je center speaker uit te schakelen (kan vast wel op dat apparaat) en het geluid over je twee stereospeakers te sturen. In feite gebruik je de center alleen tijdens films. Het is vast even wennen als je gewend bent dat de stemmen uit de center komen maar het lijkt mij een goede en goedkope oplossing.

• Slaapje
Oh geen idee of dat mogelijk is, zal er eens naar kijken. Zou voorlopig wel even een oplossing kunnen zijn ja.
Bedankt

To dare is to do

• Slaapje
Ok dit is een aardige kick, maargoed.

Aangezien ik een student ben en niet al teveel geld heb is dit nu het volgende. Het schijnt een probleem te zijn in de eindtrap, geen bedrijf kan/wil zeggen hoeveel het zou gaan kosten om dit te vervangen, nu vraag ik mij af of het financieel handig is om voor, laten we zeggen, 200 o.i.d. het te laten vervangen of is het verstandiger wat nieuws te kopen? Ik heb namelijk niet het geld om 500 of meer uit te geven voor een nieuwe set. Dus is de kwaliteit die je voor een eurootje of 2 a 300 kan kopen te vergelijken met hetgeen ik nu heb? Voor de rest is de set nog in erg goede conditie.

Alvast bedankt.

P.S. Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het graag

To dare is to do

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Slaapje schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:09:
Ok dit is een aardige kick, maargoed.

Aangezien ik een student ben en niet al teveel geld heb is dit nu het volgende. Het schijnt een probleem te zijn in de eindtrap, geen bedrijf kan/wil zeggen hoeveel het zou gaan kosten om dit te vervangen, nu vraag ik mij af of het financieel handig is om voor, laten we zeggen, 200 o.i.d. het te laten vervangen of is het verstandiger wat nieuws te kopen? Ik heb namelijk niet het geld om 500 of meer uit te geven voor een nieuwe set. Dus is de kwaliteit die je voor een eurootje of 2 a 300 kan kopen te vergelijken met hetgeen ik nu heb? Voor de rest is de set nog in erg goede conditie.

Alvast bedankt.

P.S. Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het graag
Moeilijke vraag, kun je niet beter eens zelf gaan luisteren en vergelijken bij bijv de Mediamarkt oid. (Kies dan wel ff een rustig tijdstip uit).

Verwijderd

Ik weet niet of je een apartje dvdspeler hebt of dat hij geintegreerd is in de versterker, maar je zou een losse versterker kunnen halen (pioneer VSX D-serie ofzo).
Kijk bijvoorbeeld eens hier: www.pick2pay.nl bij Hifi/Homecinema en dan receivers of versterkers.

• Slaapje
Om eerlijk te zijn... Geen idee, maar als mijn kabels van mijn boxen gaan mn subwoofer in. Zou dat betekenen dat de versterker daarin zit? (ben overduidelijk iemand met totaal geen kennis van elektronica ;))

To dare is to do

Pagina: 1