ML 350 G4 Ziet geen IDE schijven

Pagina: 1
Acties:

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik heb hier een HP ML 350 staan met 2x 72Gb in raid 1. En daarbij wil ik een losse WD 80Gb IDE aansluiten. Hierop draait windows 2003 small business server. In windows zelf wordt de 80Gb wel herkend en je kunt er gewoon in. Maar nu heb ik geprobeerd om een Ghost image te maken van de Raid 1 array en dit lukte niet, na het rebooten van de pc start ghost op in Dos maar daarin ziet hij geen IDE schijf.

Zelf heb ik en een collega al flink aan het zoeken geweest op google/HP site. Naar e.v.t bios updates,drivers en of het uberhaupt wel mogelijk is, maar zonder bruikbaar resultaat. In de bios kun je niet eens zien of er wel een IDE schijf herkend wordt. Weten jullie mischien een oplossing voor mijn probleem?

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij klopt je verhaal nog steeds. Het probleem is waarschijnlijk dat je harde schijf geformateerd is als NTFS en DOS zelf herkent NTFS niet. Nu zijn er wel een aantal programmaatjes die je harde schijf wel kunnen herkennen onder DOS zoals XFDISK, NTFS Reader DOS Boot Disk etc.

Wauw, een sig!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Dat is een hele goeie, ik ga het meteen testen.

Verwijderd

Welke ghost heb je gebruikt de 9.0 die kan wel ntsf lezen, maar zal wel weer iets van hp zijn, ik bedoel ik vindt in mijn ogen dat dat geen echte pc's zijn, het zeflde verhaal als compac. Die wijken teveel af van normaale pc's.

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

ik denk dat het heel makkelijk is: die ML 350 heeft geen ondersteuning voor IDE disks :) Dat is met mijn 1850r ook zo, in die bios staat expliciet dat er GEEN ide hdd's op kunnen. Je zult dus een pci ide kaart moeten pakken daarvoor.

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:26:
Welke ghost heb je gebruikt de 9.0 die kan wel ntsf lezen, maar zal wel weer iets van hp zijn, ik bedoel ik vindt in mijn ogen dat dat geen echte pc's zijn, het zeflde verhaal als compac. Die wijken teveel af van normaale pc's.
Hier spreekt de collega van de TS,

Wij gebruiken hier Ghost 2003.

@ Hellraizer, ik kan niks in de bios vinden over IDE apparaten of wat dan ook. Maar we gaan het eerst proberen met de HD te formatten naar Fat32.

We houden jullie op de hoogte ;)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
We hebben het geprobeerd, maar het werkt helaas niet. Fat 32 ziet hij dus ook niet en Norton Ghost zorgt dat het systeem meteen reboot. Nu gaan we nog wat proberen met een USB schijfje, mischien dat dat iets opleverd. IDE controller proberen we later mischien nog. Maakt merk/type (van die IDE controller) nog veel uit denken jullie?

En het is gelukt met een Externe hdd. Dus IDE zal niet echt meer nodig zijn. Maar het lijkt me ook niet mogelijk om een IDE schijf rechtstreeks in het meoderbord te prikken. Dus mischien voor andere mensen: Neem een pci IDE controller.

En de rest bedankt voor de tips 8)

[ Voor 30% gewijzigd door AMD 64 op 10-04-2006 15:33 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
USB hardeschijf werkt toch wel ;). Maar nu wil ik het nog via IDE kunnen

[ Voor 79% gewijzigd door AMD 64 op 13-04-2006 14:16 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
3e Post achter elkaar, maar het is een soort kickje. Ik ben nu opzoek naar een goede IDe controller voor de ML350. Maar er is zoveel keus. Welke IDE controller raden jullie aan voor bij de ML350 (hij komt in een PCI-x slot, want er zitten geen normale PCI sloten op)

Zelf heb ik deze 2 al in gedachten:

-Highpoint Rocket 133SB
- Promise Ultra133 TX2

[ Voor 15% gewijzigd door AMD 64 op 13-04-2006 14:15 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ghost ondersteunt al tijden NTFS. Versie 2003 zeker weten. Het is dus gelul dat omdat het DOS is Ghost geen NTFS zou kunnen lezen/schrijven. DOS zelf kan dit niet nee, Ghost voor DOS wel.

Verwijderd

Verhaal is nog niet over voor mij.
Heb een SBS op een ML 350 gezet.
System en Data-partitie op mijn SCSI RAID-0.
Een WD 20 GB IDE schijf toegevoegd.
Hangt als slave aan dezelfde kabel als de CD-rom.
Onder Windows is het Schijf-0.
Onder Windows een Primaire partitie gemaakt en format met FAT32.

Boot met DOS diskette levert mij een heuse C: waarop ik een ghostimage kan gooien.

Server heb ik opnieuw moeten installeren wegens een naamwijziging van het bedrijf.
Heb exact hetzelfde recept gebruikt voor de herinstallatie.
Maar mijn ide-schijf wil niet meer onder dos aanwezig zijn.
Ook niet met Fdisk op te sporen.
Terwijl hij onder Windows perfect werkt.

RaRa

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien dat Windows die partitie stiekem heeft geconverteerd naar NTFS ergens in het proces? Ik doe maar een gooi.

Verwijderd

Tis toch echt nog steeds een FAT32 volume.
Als ik de schijf in een willekeurige W2K of XP machine plaats, istie gewoon (ook onder DOS) zichtbaar.
Alleen in die ML 350 wil hij maar niet onder DOS.
Terwijl de CD-rom drive aan dezelfde kabel probleemloos een dos-driver slikt bij het booten met flop.

Het heeft toch te maken met de ML 350.

Bij de eerste install van de ML 350 heb ik akelig nauwkeurig bijgehouden hoe ik te werk ben gegaan.
Met dat recept heb de tweede install exact nagespeeld.
Met dat verschil, dat de eerste keer de IDE harddisk gewoon zichtbaar was onder DOS.

Verwijderd

Ik kan het verhaal nog leuker maken....

Een nieuwe IDE harddisk, schoon uit de verpakking, aangesloten, en direct onder DOS opgestart.
Fdisk ziet slechts mijn RAID-0 setje zitten, IDE schijf nergens te bekennen.

Dit zit toch heel diep in de BIOS of IDE-controller van de ML 350?!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
De bios ondersteunt dat gewoon niet is onze ervaring. Met een IDE controller werkt het wel (weet zo niet welk type wij hebben gebruikt :))

Pagina: 1