Toon posts:

Corrosie, betere galvanische finish zou fijn zijn !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent het vast wel: Je nieuwe hardware in je PC schroeven, toch wat zenuwachtig dus zweethandjes en een week of wat later lichte corrosie op je hardware :(

Altijd zonde natuurlijk, maar wat vindt de tweaker er van ?

Ik maak meestal direct met een doekje schoon wat ik aangeraakt heb. Een ruimte is altijd wel wat vochtig, anders zouden we er niet in kunnen leven, dus dat kan een versterkende factor zijn. Zout op metaal is rampzalig, dat vreet in als geen ander.

Wat ik opzich wel een goede optie zou vinden is als er op de kasten, PC-slot-plaatjes van kaarten en dergelijke een betere galvanische laag aangebracht zou worden door de fabrikanten. Er wordt al veel aan gedaan naar mijn idee omdat het vroeger echt helemaal vreselijk was. Laspunten worden tegenwoordig ook netjes afgelakt na het puntlassen.

Het lijkt wat paranoïa, maar ik denk dat veel tweakers dit zonde vinden. Wat zijn jullie oplossingen ?

Hier een paar:

- Schuursponsje met water doet veel goeds als je het rustig doet.
- Polijsten
- Poetsen met zilverfolie

Aan de andere kant is de functie vele malen belangrijker natuurlijk. Maarja, tweakers zijn soms mierenn**kers :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 13:45 . Reden: Tiepvout ]

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb er echt nog nooit last van gehad. Hoe hard sweet jij wel niet?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb geen corrosie op mijn spullen? als je een schuursponsje gaat gebruiken is inderdaad je beschermende laag er zo af.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Ik raad je, naast een grote pot vaseline voor die lieve kleine insectjes (ik heb nog nooit last gehad van, laat staan iets gemerkt van, corrosie aan mijn PC), aan om eens te kijken naar verzilvermiddel voor printplaten. Daarmee kan koper op printplaten netjes verzilveren (idd om corrosie te vermijden), maar voor metaal zal dat ook wel werken, steek alle te beschermen dingen eens een tijdje in zo'n verzilverbad.

Ff offtopic: heb je mss ergens een prothese, of ben je klein van gestalte? Dan is het wel zo dat je zweet corrosiever is, daar moeten prothese's ook op gemaakt worden. Dan is een mogelijke oplossing voor jou handschoenen dragen als je in je PC aan de slag gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door naftebakje op 10-04-2006 13:46 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
The_MAN schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:41:
Ik heb er echt nog nooit last van gehad. Hoe hard sweet jij wel niet?
Ligt aan de situatie ;)

Ik heb het wel regelmatig op andermans hardware gezien. Ik heb er zelf redelijk weinig last van, maar zet jij je vinger ook maar eens op een stukje blank metaal en kijk een uur later :)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

RutgerM = Alien? :+

Afbeeldingslocatie: http://alien.dva.pl/graf/news/alien_1077754591_powieksz.jpg

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Vreemd, ik heb hier ook nooit last van... :/
Wel soms dat je een kleine vetvlek ziet (bv de zwart afgelakte WD-harde schijven), maar dat is echt maar soms (bv net chips liggen eten voor een HDD in te bouwen :Y), en het is zo weg te poetsen.

Wat ik wel merk is dat het materiaal van kasten na een jaar 'ruwer' is geworden.
Een nieuwe kast sleutelt heel fijn en is heel 'glad' (binnenkant dus, ruw metaal), maar na een jaar (of langer) worden ze doffer van kleur en is het heel stroef.
Het voelt dan een beetje als het nagels-op-het-schoolbord-effect (brrr...)

Door zweethanden iig niets, zal gewoon oxidatie zijn dan :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Moet je niet van dat goedkoop flutmateriaal van Sweex e.d. kopen ;)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Het is duidelijk dat er zout in zweet zit en ook in lichaamsvet. Zout vreet in op metaal en versnelt de corosievorming op metaal.

Wat DarthPlastic omschrijft is ook oxidatie, maar oxidatie wordt/is corrosie :) Zout versnelt dat. Test het maar eens.

Het heeft overigens weinig met goedkope hardware te maken, dure heeft er soms sneller last van dan goedkopere.
Pagina: 1