Toon posts:

Te weinig uitleg in nieuwsbericht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net dit bericht: nieuws: Eerste losse versie van Ageia PhysX-kaart beschikbaar

en vroeg me na het lezen van het bericht af wat een Ageia PhysX-kaart is. Dat wordt namelijk niet uitgelegd en is volgens mij toch wel belangrijke informatie. Natuurlijk hoef je niet ieder nieuwsbericht uit te leggen wat een processor is (bijvoorbeeld), maar hier lijkt het me toch wel op zijn plaats.

Een uitleg staat trouwens wel in de reacties, maar volgens mij is dat niet de plek waar je hoort te gaan zoeken.

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Eum... ook als je de reacties leest zie je dat veel mensen refereren naar artikelen die eerder zijn verschenen op tweakers.net. (Veel mensen gaan er dus van uit dat men dagelijks tweakers.net leest)
Een zoekje in de database op die kaart maakt t voor jou en voor de schrijvers wat makkelijker lijkt me, je kan niet overal achtergrond info bij geven.

K heb ook dat artikel gelezen, maar staat er werkelijk nergens ene linkje naar een eerder artikel over die kaart?

[ Voor 10% gewijzigd door Xorgye op 10-04-2006 13:21 . Reden: typo ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 18:52
klik eens op "Gerelateerde nieuwsberichten", bijvoorbeeld naar 31-05-05 Ageia PhysX PPU nader besproken

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht echt niet dat je tot in detail uit gaat leggen wat de kaart doet en wat er allemaal mee mogelijk is. Maar in een korte bijzin had al voldoende informatie gekund om de lezer in ieder geval iets op weg te helpen zodat hij/zij kan beslissen of het interessant is om er nog meer over te lezen of niet.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik stoor mee meer aan de zeer "interresante reactie's" :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klein/reactie.jpg

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
_O-

In het bericht zelf had idd beter kunnen staan wat een Ageia PhysX-kaart is...veel mensen haken toch af als ze niet weten waar het over gaat.

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Tja... ik denk dat die mensen gewoon niet de doelgroep van dit bericht zijn. Als je af en toe van die financiele dingen leest hiero dan snap ik er ook geen bal van... maarjah, anderen waarschijnlijk wel...

Verwijderd

Topicstarter
Xorgye schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:12:
Tja... ik denk dat die mensen gewoon niet de doelgroep van dit bericht zijn. Als je af en toe van die financiele dingen leest hiero dan snap ik er ook geen bal van... maarjah, anderen waarschijnlijk wel...
Kijk en dat is mijn punt nou. Je kunt goed niet de doelgroep van het bericht zijn, maar wel van Tweakers.net. Dus als je eigenlijk niet aan het bericht kunt lezen (door een simpel bijzinnentje) of het bericht wel of niet interessant voor je is, dan wordt het lastig om te bepalen of je tot de doelgroep behoort.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou bij zo'n niet mainstream product zelf altijd wel even een klein zinnetje of linkje naar het product plakken een beetje zoals geenstijl dat heel veel doet, lekker direct linken vanuit dat woord (maar dan wel begrijpelijke berichten schrijven :P).

Het staat inderdaad wel bij de gerelateerde onderwerpen, maar ik vind dat het de leesbaarheid van een artikel ten goede komt als het duidelijk is waarover het gaat (en niet alleen voor die paar gamers die het al weten).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

niels88 schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:49:
Ik stoor mee meer aan de zeer "interresante reactie's" :+

[afbeelding]
Zonde van de modpunten, dit is natuurlijk allemaal volstrekt overbodig en/of offtopic :{

Heb alles op nul getimmerd, en wat mij betreft blijft het daar staan. Verder ga ik even een kort zinnetje aan het artikel toevoegen, want waar het over gaat is altijd leuk om even te vermelden 8)

edit:
Gedaan - en ja, ik heb het erg beknopt gehouden ;) De auteur mag er desgewenst meer info aan toevoegen maar zo moet het kunnen, lijkt mij. Eensch?

[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 10-04-2006 17:16 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:14

Inge Janse

post-l33t

(als auteur dezes) Eensch :*)

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 20:11
en vroeg me na het lezen van het bericht af wat een Ageia PhysX-kaart is. Dat wordt namelijk niet uitgelegd en is volgens mij toch wel belangrijke informatie. Natuurlijk hoef je niet ieder nieuwsbericht uit te leggen wat een processor is (bijvoorbeeld), maar hier lijkt het me toch wel op zijn plaats.
Maar waar leg je de grens? Ik snap dat niet iedereen weet wat een PhysX-kaart is, maar als ik een snelle search doe zie ik al wel dat we er de laatste maand al wekelijks een bericht over hebben geschreven. Ondertussen is het nieuwsbericht al gewijzigd, maar ik denk dat het weglaten van deze informatie opzich wel begrijpelijk is. In een nieuwspost schrijven we onertussen ook niet meer wat DDR-geheugen is of wat de xbox is :P.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Hielko schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:20:
[...] Maar waar leg je de grens?
Dat is denk ik niet echt te beantwoorden :) .

Aan de ene kant zouden de artikelen volgens mij voor een redelijk breed publiek toegankelijk moeten zijn, maar aan de andere kant moet je de mensen die de vorige 10 artikelen over dit onderwerp gelezen hebben niet vervelen met wederom een uitleg over de materie.

Daarom is het denk ik het best om bij een nieuw onderwerp wel degelijk een goede uitleg er in te stoppen, en naar mate het onderwerp meer voorkomt de uitleg steeds meer weg te laten, tot het moment aanbreekt waarop het ridicuul wordt om door te gaan met uitleggen. Zoals je zei, je gaat niet vertellen wat een XBOX is.

Elke keer opnieuw passen en meten zal dus waarschijnlijk het beste zijn, en bij twijfel een (zo kort mogelijk) verklarend zinnetje opnemen. Het feit dat het weglaten wel begrijpelijk is wil niet zeggen dat het niet verstandig is om net iets meer uit te leggen dan sec verwacht zou kunnen worden :) .

DM!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt trouwens nog steeds uitleggen wat een xbox is, zonder dat het ridicuul wordt, namelijk door Xbox af en toe te vervangen door het woordje spelcomputer. Brengt afwisseling en de echte onwetenden weten waar het over gaat. Kan in dit geval ook, maar het wordt lastiger om de kaart in een woord te omschrijven.
Pagina: 1