Hoi hoi,
Omdat het een combo betreft tussen JS en Coldfusion, had ie misschien wel in web gemoeten, maar ik weet bijna zeker dat het niet aan het javascriptje ligt!
Ik heb de volgende code:
Een image en een hidden field. Deze wil ik aan de hand van een javascriptje laten refreshen.
Omdat ik de gegevens van de image uit de database haal en via een pop-up doorstuur, weiger ik een volledige refresh van de pagina te doen. Dus zet ik in de pop-up een session (iconedit) op "true".
Vervolgens laat ik twee sessie variabele invullen.
De icoonlocatie en de icoonid worden dus ingevuld vanaf de pop-up en vervolgens laat ik onderstaand scriptje lopen:
Je ziet de image wel herladen. Echter, je ziet de verandering pas als de hele pagina herlaadt!
Waar zit ik fout? Heeft coldfusion echt een page-refresh nodig om de verandering in variabele te bemerken?
Omdat het een combo betreft tussen JS en Coldfusion, had ie misschien wel in web gemoeten, maar ik weet bijna zeker dat het niet aan het javascriptje ligt!
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
| [img]"image_name.jpg"[/img] <input type="hidden" value="hidden_val" name="refresh_hidden"> |
Een image en een hidden field. Deze wil ik aan de hand van een javascriptje laten refreshen.
Omdat ik de gegevens van de image uit de database haal en via een pop-up doorstuur, weiger ik een volledige refresh van de pagina te doen. Dus zet ik in de pop-up een session (iconedit) op "true".
Vervolgens laat ik twee sessie variabele invullen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <cfif Not IsDefined('session.iconedit')>
<cfset session.iconid = #foto_id#>
<cfset session.iconlocation = #iconlocation#>
<cfelse>
<cfset session.iconlocation = #session.iconLocation#>
<cfset session.iconid = #session.iconID#>
</cfif> |
De icoonlocatie en de icoonid worden dus ingevuld vanaf de pop-up en vervolgens laat ik onderstaand scriptje lopen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <SCRIPT language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
var t = 120 // interval in seconds
image = "#session.iconlocation#" //name of the image
function Start() {
tmp = new Date();
tmp = "?"+tmp.getTime()
document.images["refresh"].src = image+tmp
document.images["refresh_hidden"].value = #session.iconid#
setTimeout("Start()", t*1)
}
Start();
// -->
</SCRIPT> |
Je ziet de image wel herladen. Echter, je ziet de verandering pas als de hele pagina herlaadt!
Waar zit ik fout? Heeft coldfusion echt een page-refresh nodig om de verandering in variabele te bemerken?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 12:54 ]