[w2k3 server]Alternatieve printer bij defect

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor een school opdracht moet ik een project maken waar ondere andere een printopdracht naar een andere printer verstuurd wordt als de desbetreffende printer defect is. Na wat te hebben ge'googled kwam ik "Printer pooling" tegen. Opzich een aardig idee. Maar niet helemaal wat ik zoek. Want bij printer pooling verstuurd hij de opdracht naar een andere printer als de huidige te druk is. Bovendien weet ik niet of de gebruiker wel een melding krijgt van waar het printje eruit gerold is. Ik kan dit ook niet testen omdat we fictieve printers moesten gebruiken voor deze opdracht.

Heeft iemand mischien suggesties wat ik zou kunnen doen? :/

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Sja, veel verder dan poolen met 2 printers die naast elkaar staan kom je niet denk ik.

Je gebruikers ontvangen overigens geen bericht op welke het geprint is.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik weet niet of het om het technische of het beheersaspect gaat. Indien het om beheren gaat: Adviseer de aanschaf van slimme printers als de OCE reeksen voor grotere bedrijven en instellingen. Deze werken met mailboxen waarin alle printopdrachten van een gebruiker staan. Die kan je vanaf alle printers oproepen.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het scenario van het project:

Stel Jantje print op zijn afdeling (postverwerking) iets uit, maar de printer is defect, dan moet het bijvoorbeeld naar de afdeling "Administratie" gestuurd worden. In het scenario is het bedrijf te klein om je zorgen te maken over een overbelaste printer ofzo ;)