.eu domein gekaapt na registratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
(overleden)
Beste mede GoT'ers/sters,

Ik heb op 07-04 om 01.30u een registratie aanvraag gedaan voor een .eu domein.
Deze aanvraag is door mijn provider bevestigd om 01.35u.
Na navraag bij de provider is dezelfde ochtend om 10.45u de daadwerkelijke registratie gedaan.

Echter:
De aanvraag is uiteindelijk afgewezen. Om 11.14u blijkt er namelijk iemand precies dezelfde
domeinnaam geregistreerd te hebben. Normaal gesproken zou dit kunnen kloppen.
Maar mijn provider heeft de registratie om 10.45u aangemeld. Dat scheelt dus 29 minuten.
Het kan er bij mij niet in dat die server er min. 29 min voor nodig had om die naam te registreren.

Ik kan het domein claimen. Dit kost me echter minimaal €1900,-
Needless to say: Dat geld heb ik niet.

Degene die de naam nu bezit is een particulier.
Ik heb een eigen bedrijf wat de naam van hetzelfde domein draagt.
Ik ben geregistreerd bij de KvK.
Het gaat om : w w w.afterburner.eu

Wat kan ik evt. nog doen?! :/

Edit: Ik weet zelf ook wel dat ik het eerder had moeten doen. Ik had me echter in de datum vergist.

[ Voor 6% gewijzigd door Afterburner79 op 10-04-2006 12:31 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2024
Het registreren van een .eu domeinnaam was pas mogelijk vanaf 11.00 op 7 april. Dus het lijkt mij sterk dat je provider hem om 10.45 heeft kunnen aanvragen(Landrush).

Als je het domein hiervoor had willen aanvragen dan had je een Sunrise aanvraag moeten doen. Ik weet dus niet wat voor aanvraag je hebt gedaan?

Grote kans dat bij jou hetzelde is gebeurd als bij mij. Providers zeggen dat ze om 11 uur je domeinnaam registreren en dan kijk je uiteindelijk en dan waren ze gewoon te laat! Nu ben je te laat. Ik heb ook gekeken of er een procedure is om registratie in de landrush aan te vechten.Misschien kun je hier nog iets mee:

http://www.eurid.eu/en/ge...ent.2006-02-20.1018584040

Het is inderdaad erg frustrend die .eu registratie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124476

Mijn invalshoek als jurist is als volgt:

-> Wacht even af wat er met het domein gebeurt, het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat hij een valide reden heeft om juist die naam te gaan gebruiken.
-> Mocht blijken dat er niets zinnigs met de domeinnaam gebeurt met betrekking tot de naam afterburn, kun jij als 'handelsnaamgerechtigde' de domeinnaam opeisen. Dit gaat je helaas geld kosten..
-> Mocht je geen euro's uit willen geven: Ik zou je eventueel een concept van een sommatiebrief kunnen geven,,,, de vraag is alleen of het zin heeft om die op te sturen, jouw eigen witte papier staat toch wat knulliger dan het briefpapier van een advocatenkantoor.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:42
Simpel gezegd heb je inderdaad gewoon pech. Ik had ook domeinen al 1,5 jaar geleden ingeschoten bij mijn provider, maarja, IEDEREEN begon om 11:00 uur met flushen van die databases richting EURid. Als er dan iemand eerder is, heb je gewoon vette pech... Ook niks aan te doen... Bij mij zijn er ook een paar domeinen een half uurtje na die van mij geregged...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online
(overleden)
vakantieman schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:49:
Het registreren van een .eu domeinnaam was pas mogelijk vanaf 11.00 op 7 april. Dus het lijkt mij sterk dat je provider hem om 10.45 heeft kunnen aanvragen(Landrush).

Als je het domein hiervoor had willen aanvragen dan had je een Sunrise aanvraag moeten doen. Ik weet dus niet wat voor aanvraag je hebt gedaan?

Grote kans dat bij jou hetzelde is gebeurd als bij mij. Providers zeggen dat ze om 11 uur je domeinnaam registreren en dan kijk je uiteindelijk en dan waren ze gewoon te laat! Nu ben je te laat. Ik heb ook gekeken of er een procedure is om registratie in de landrush aan te vechten.Misschien kun je hier nog iets mee:

http://www.eurid.eu/en/ge...ent.2006-02-20.1018584040

Het is inderdaad erg frustrend die .eu registratie :(
Het zou me idd NIKS verbazen als mijn provider me weer eens niet de waarheid zou vertellen.
In eerste instantie ging ik er vanuit dat ik een Sunrise aanvraag zou doen.
Dus met de bijbehorende papierwinkel etc. Maar het bleek dus al om de Landrush te gaan.
Dat was mijn vergissing qua datum. Dom, ik weet het. |:(

En die procedure die je noemt bedoelde ik ook.
Ga je even nakijken wat het kost: 1-3 Domeinnamen > €1900,- :(

Echter: Ik bedenk me nu dat tot 07-04, 11.00u dus de Sunrise periode liep?
Dan heb ik dus WEL een Sunrise aanvraag gedaan. Of mis ik iets?

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11966

je provider moest een speciale aanvraag doen met papieren overhandigen enz. ik denk dat ze dat gewoon niet hebben gedaan. en tja dan is het first served he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 19:32
Volgens mij liep de sunrise periode tot 4 april.
De landrush begon om 11 uur op 7 april.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 124476 schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:01:
naamgerechtigde' de domeinnaam opeisen. Dit gaat je helaas geld kosten..
-> Mocht je geen euro's uit willen geven: Ik zou je eventueel een concept van een sommatiebrief kunnen geven,,,, de vraag is alleen of het zin heeft om die op te sturen, jouw eigen witte papier staat toch wat knulliger dan het briefpapier van een advocatenkantoor.

succes.
Ik zou hier wel even bij zetten dat iemand zich met die gedachte niet moet voor gaan doen als een advocaat aangezien dat strafbaar is (sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo snugger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punica- schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:08:
[...]

Ik zou hier wel even bij zetten dat iemand zich met die gedachte niet moet voor gaan doen als een advocaat aangezien dat strafbaar is (sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo snugger).
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar het staat de heer Afterburner compleet vrij om zelf een sommatiebrief te versturen....ik heb nl. ook niet gezegd dat ie zich voor moet gaan doen als advocaat..wat ik wel bedoelde is dat ie zich tot een advocaat moet wenden als ie wil dat een sommatie wellicht succesvol zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2024
Of je een Sunrise aanvraag kon doen hangt helemaal van je provider af. Ik kon tot 6 april 23.30 nog een sunrise aanvraag doen via mijn provider. en zoals je hier kan zien is ie om 7 april 0.00 uur afgelopen. Je kon inderdaad alleen nog een landrush aanvraag doen. En ze waren gewoon te laat met registreren. Je kan inderdaad brieven sturen etc,etc. Maar de eigenaar van dit domein kan die gewoon naast zich neer leggen wat diegene doet niets verkeerd 8)

Voor jou is het |:( |:( |:(

Nog ff de link naar het docje waar staat wanneer de sunrise afliep:
http://www.eurid.eu/en/sh...rush-overview-004-eng.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 11966 schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:06:
je provider moest een speciale aanvraag doen met papieren overhandigen enz. ik denk dat ze dat gewoon niet hebben gedaan. en tja dan is het first served he
Daar hadden ze dan ook maar 9,5 uur de tijd voor... lukt zoiezo niet. Dus, mijn fout.
Punica- schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:08:
[...]
Ik mag er misschien wel niet slim uitzien, maar zo dom ben ik niet! :+
Ik heb meer ervaring met rechtzaken e.d.
Anoniem: 124476 schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:11:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar het staat de heer Afterburner compleet vrij om zelf een sommatiebrief te versturen....ik heb nl. ook niet gezegd dat ie zich voor moet gaan doen als advocaat..wat ik wel bedoelde is dat ie zich tot een advocaat moet wenden als ie wil dat een sommatie wellicht succesvol zal zijn.
Hij heeft wel een punt. Er zijn idd mensen die dat proberen. Maar een advocaat zal ik hiervoor
niet inschakelen. Ik kan natuurlijk makkelijker en goedkoper een ander adres claimen.
Toch wil ik eerst kijken wat ik zelf kan doen. Misschien dat die conceptbrief wel handig is? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 124476 schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:11:
[...]

Nee dat weet ik, maar je hebt mensen die denken 'hej advocaat, te duur, weet je, dan doe ik me voor als advocaat! das een goed plan!'

Dat heeft een ex-klant van het bedrijf waari k werk namelijk ook eens gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:50
Mijn provider (xs4all btw) heeft gefaald mijn bedrijfsnaam als .eu domein te registeren in de sunrise.

of ze hebben in het al geheel geen moeite ervoor gedaan... lijkt het nu wel eerder op.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:09
http://www.eurid.eu/en/ge...88df30704947cf642cff58708

Van een collega begreep ik dat wanneer je in de db van deze website voorkomt er geen enkel recht meer is voor een particulier: http://bmb-bbm.org/

Probeer het eens zou ik zeggen :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beste vriend, in dat register kom je alleen terecht als je je merk hebt gedeponeerd...

en aangezien het feit dat een merk deponeren verre van gratis is, zou ik het maar niet proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 21:09
Anoniem: 124476 schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:14:
beste vriend, in dat register kom je alleen terecht als je je merk hebt gedeponeerd...

en aangezien het feit dat een merk deponeren verre van gratis is, zou ik het maar niet proberen :P
Allicht goedkoper dan de 1900 euro die de TS noemt?

Als hij daar nog niet in staat ben ik benieuwd wat Eurid doet gezien ze werken op basis van first in first out.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je het voor een .eu domeinnaam goed wilt doen, moet je een gemeenschapsmerk registreren, en een onderzoek laten uitvoeren... je mag in je handjes klappen als je dan denkt voor 1900 eu compleet klaar te zijn.
en overigens geeft een merkregistratie nog steeds geen absolute zekerheid: nog steeds kan iemand valide redenen hebben om die naam te gebruiken..denk hier aan een handelsnaamrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
Anoniem: 124476 schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:53:
als je het voor een .eu domeinnaam goed wilt doen, moet je een gemeenschapsmerk registreren, en een onderzoek laten uitvoeren... je mag in je handjes klappen als je dan denkt voor 1900 eu compleet klaar te zijn.
en overigens geeft een merkregistratie nog steeds geen absolute zekerheid: nog steeds kan iemand valide redenen hebben om die naam te gebruiken..denk hier aan een handelsnaamrecht
er spookt 224 euro en 10 jaar door me hoofd... maar ik kan het heel goed mis hebben hoor :P
Misschien dat het van iets anders mbt merken te maken heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk maar 's bij de tarieven van bijvoorbeeld shieldmark: 4400 euro voor 10 jaar.

je zit waarschijnlijk met het benelux-tarief in de war, maar daar heb je m.b.t. een eu-domeinnaam betrekkelijk weinig aan.

en dan nog zou een procedure (adr/gerechtelijk) gestart moeten worden als de tegenpartij niet meewerkt. dus die kosten komen er ook nog eens bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Anoniem: 124476 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:29:
...
je zit waarschijnlijk met het benelux-tarief in de war, maar daar heb je m.b.t. een eu-domeinnaam betrekkelijk weinig aan.
Daar heb je wel wat aan als de persoon of bedrijf niet een recht heeft in een ander land dan nederland. Kijk maar hier
en dan nog zou een procedure (adr/gerechtelijk) gestart moeten worden als de tegenpartij niet meewerkt. dus die kosten komen er ook nog eens bij...
En dat kost dus 1900 euro zoals de ts al aangeeft voor een ARD.
Hier hebben wij het zelfde probleem als de ts. Onze jur-afdeling is al aan het kijken naar mogelijkheden op dit moment. Ik wens je sterkte.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

teun-v schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:32:
[...]
Daar heb je wel wat aan als de persoon of bedrijf niet een recht heeft in een ander land dan nederland. Kijk maar hier
Heb je in principe gelijk in, maar daar mag je m.b.t. een EU-domeinnaam niet vanuit gaan. Even in het Benelux-Merkenregister checken, levert ook op dat 'afterburner' al een door de worstelorganisatie WWF geregistreerde merknaam is... Achteraf moet de topicstarter dus misschien maar blij zijn met het 'missen' van de domeinnaam. Krijgt de registrant gegarandeerd gezeik mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Anoniem: 124476 schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:01:

succes.
Ik zit in een vergelijkbare situatie, zou je me zo'n conceptbrief kunnen mailen?
oscarvdb at gmail punt com

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Anoniem: 124476 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:39:
[...]

Heb je in principe gelijk in, maar daar mag je m.b.t. een EU-domeinnaam niet vanuit gaan.
Als bedrijf zijnde mag je dat wel indien het om een persoon gaat. Dat staat namelijk in Artiekel 21 van dit document. Deze en het excel documentje kommen allebij eurid vandaan dus ik neem aan dat je die wel mag geloven.
Even in het Benelux-Merkenregister checken, levert ook op dat 'afterburner' al een door de worstelorganisatie WWF geregistreerde merknaam is... Achteraf moet de topicstarter dus misschien maar blij zijn met het 'missen' van de domeinnaam. Krijgt de registrant gegarandeerd gezeik mee...
Tja... en dan houdt het inderdaad op. Dit geld echter niet in mijn geval, het is voor ons een gerechde naam in diverse eu landen en daar buiten.

[ Voor 2% gewijzigd door teun-v op 11-04-2006 18:14 . Reden: woord vergeten ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

kan je die mens die de registratie gedaan heeft contacteren?
Biedt hem anders aan de naam over te kopen voor wat hij ervoor betaald heeft (ken de tarieven niet) en nog een wat zakgeld (geef em 125€ kado ofzo).

Als het een particulier is, en die kan zomaar 125€ krijgen, heb je kans dat die dat aanvaardt.
Pagina: 1