Toon posts:

[SHOP] Dell - Laptop - keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Tweakers,

ten eerste zal ik even stellen dat ik totaal niet thuis ben in de Laptop wereld. Zo weet ik helemaal niets over de specifieke processoren die ze gebruiken en over de verschillende kant en klare systemen die aangeboden worden.
Nu heb ik een laptop gezien bij Dell voor een hele schappelijke prijs van 500 euro (Inspiron 1300) deze vind je hier:

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Het is geen gruwelijk monster maar daarnaast heeft het ook geen monster prijs. Wat ik mij dus afvraag is of dit een goede deal is, ik had het een beetje vergeleken met de goedkoopste laptops uit de shop-lijst van de tweakers site en die boden vergelijkbare laptops aan voor 150 euro meer gemiddeld. Nu is mijn vraag dus of deze configuratie voldoende is voor een leuke laptop.
De laptop moet gewoon windows, word prima draaien zonder zware games en het moet ook kunnen dienen als media station met films en muziek. Dus niet eens heel veeleisend. En natuurlijk het internet maar dat lijk mij vrij logisch.

Dus als iemand mij zou willen helpen over bijvoorbeeld de service en kwaliteit van Dell, het systeem an sich (wat is een goede laptop?? daar ben ik echt niet in thuis :( ) en daarnaast binnen een krap budget, zou dat heel fijn zijn.
Alvast onwijs bedankt!

groetjes
- P

Verwijderd

Kijk eens in [rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 6400[/rml]
Van af 733,69 Duo centrion, let op somige acties gelden tot 11 april.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Denk erom dat je met die €500,- een garantie hebt die niet zo geweldig is... Terwijl het, juist bij laptops, zo fijn is om een goede garantie te hebben!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

Theo

moederbord

voor die 500 euro heb je dus wel maar 90 dagen garantie..

voor de rest is iedere nieuwe laptop geschikt voor jouw eisen

Nu met WP, PV, EV en PC

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 11:20
nee voor die 90 dagen heb je collect en return garantie. Dit zegt niks over de wettelijk geldende garantie. Dus gedurende deze 90 dagen komen ze 'm kosteloos ophalen en terug brengen. Daarna is het of eigen rekekning of coullance.

[ Voor 36% gewijzigd door PROnline op 10-04-2006 16:53 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:47
Ik zal pixal even quoten uit een ouder topic over de Inspiron 1300:
dell inspiron 1300
Pixal schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:35:
Hou er wel rekening mee dat het gare systemen zijn. Het plastic is teleurstellend, het scherm is zowat buigbaar met 2 pinken en alles aan het systeem voelt goedkoop aan. Het plastic is zeer dun en voelt dus allemaal wat slapjes aan.

Maar wel zeer goedkoop ja. Niet kopen met 90 dagen garantie, daar kan je spijt van krijgen. Aan de andere kant is 90 dagen in Nederland niet toegestaan dus als je het wel doet en je krijgt problemen zijn ze gewoon verplicht je te helpen, hou er wel rekening mee dat je na die 90 dagen behoorlijk moeilijk moet doen (lastige klant) voordat je geholpen wordt. Er zijn wat kleine probleempjes met dit systeem waardoor de harddisk en de cd speler niet altijd werken bij aflevering. Dat is omdat je drives hard moet aanduwen terwijl je ze in het systeem vastschroeft. Verder ken ik geen known issues van het systeem omdat het maar een paar maanden oud was toen ik weg ging bij Dell :)

[ Voor 3% gewijzigd door AttiX op 10-04-2006 19:31 ]

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30
Hou er wel rekening mee dat die Dell Inspiron 1300 een nikkel-metaalhydride accu heeft en geen lithium-ion. De NiMh accu's zijn slechter van kwaliteit m.a.w. hebben meer last van het geheugen-effect (als je ze oplaadt als ze nog niet volledig ontladen zijn, vermindert hun capaciteit vrij snel). Je zou dus inderdaad beter kiezen voor een Inspiron 6400, of als die te duur is voor eender welk ander model met lithium-ion accu. (neem wel minstens 512 MB geheugen).

Als ik die Inspiron 1300 wat beter configureer (3 jaar garantie met accidental damage cover, 15,4 inch scherm, DVD-writer en een 6 cell-batterij, dan komt hij op € 927,40. Voor die prijs kan je bij Acer vast wel een vergelijkbaar model vinden met eveneens drie jaar garantie (is bij Dell ruim 400 euro, bij Acer ruim 130 euro, spaar je al 270 euro uit). Hoeveel is je maximale budget? Want als je echt budget gaat (minder dan 900 à 1000 euro inclusief 3 jaar garantie met accidental damage cover), mag je niet teveel batterijlooptijd verwachten.

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je een laptop rond de 500 euro koopt ga je natuurlijk niet een dure garantie er bij nemen.
1 jaar is voldoende

Verwijderd

Topicstarter
Onwijs bedankt voor jullie reacties. In nederland is het wettelijk verplicht dat er op alles 2 jaar garantie zit. Dat retail organisaties ons nog al eens wat anders proberen te verkopen hou ik maar op onkunde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek zelf geen laptop dus ik heb geen idee tot hoe hoog zij wil gaan, ik gok zo'n 750 euro max. Maar liever minder...
Pagina: 1