[XP] Drive letter assignment werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Mijn XP sloeg eerst een blauw scherm. Op reboot kon ik er niet meer in, system32/config/system was corrupt of missing zei hij.
Dat bestand was er wel, maar na wat zoeken kwam ik erachter dat dat wel eens gebeurt als ie te groot is.
Workaround, renamen en repairen in repair console (gelukt), ergste wat er gebeurt is dat je je drive letters bij meerdere HD's weer goed moet zetten en al je drivers e.d. opnieuw moet installen, maar that's it.
Drivers is allemaal gelukt. Maar drive letters aanwijzen gaat niet.
Start-Settings-Control Panel-Administrative Tools-Computer Management
Local-Storage-Disk Management

Daar zie je normaal gesproken al je physical HD's eventueel onderverdeeld in partities met physical HD.
Echter, als ik op Disk Managament klik, krijg ik een error: Local Disk Manager: The RPC Server is unavailable.
Ik heb geen idee hoe ik erom heen kom. Ik heb al gegoogled, maar snap er weinig van eigenlijk.
Heel veel mensen hebben een dergelijk probleem met printers en zo, en geven oplossing die ik niet snap of ik niet weet hoe ik ze moet doen.
Ik hoop dat iemand mij het volgende kan bieden:
Een oplossing zodat ik die error nie meer krijg.
Of een andere manier om de drive letters te wijzigen (geen idee of dat anders kan).

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ten eerste, ik ken het probleem niet, maar ik heb misschien wel een idee.

De melding RPC-server slaat op een process dat hij zoekt waarmee hij wil communiceren, vaak is dat een service die iets voor je verzorgt, nu je disk management, bij printers is dat je printer service.

Kijk even bij je services of er mischien 1 uit staat die je aan wil hebben, of dat al je services wel netjes gestart zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• gabiballetje
Uhm, hoe doe ik dat ?
Ik heb geen idee waar ik dat moet vinden namelijk :s
En het klinkt inderdaad als een verkeerde instelling of iets dat niet aan staat, maar ik heb geen flauw idee wat of waar :s
Gevonden:
Administrative tools
Component Services
RPC en RPC Locator staan beiden aan, heb zelfs nog bij 1 een restart ervan geprobeerd (kan maar bij 1) maar hielp niets. ik blijf dezelfde error krijgen.

Het probleem kan ook zijn door de crash dat hij naar een andere computernaam vraagt ergens, stel mijn pc naam is "gabiballetje", en door de crash is dat gereset en vraagt hij naar iets anders (zo'n standaard window getallen zooitje). Maar waar stel ik dat weer in ?

[ Voor 55% gewijzigd door gabiballetje op 10-04-2006 12:33 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Start --> Run
services.msc

Daarin zie je je services.
ook te bereiken via je configuratiescherm en dan admin-tools.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• gabiballetje
Ik zie meerdere dingen van RPC staan en Local Disk Manager, en alles draait, maar hoe check ik of ze naar het goede vragen of wijzen ?
Dat is denk ik het probleem...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien heel erg off-topic maar is het geen idee om maar eens op nieuw te beginnen? Ik bedoel je hebt doc's/fav's etc etc kunnen redden, misschien niet beter om een verse installatie te doen?

Waarschijnlijk als je straks de driveletters goed, steekt wat anders de kop op...blijf je bezig. Ik heb zelf overigens geen goede ervaring met driveletters wijzigen in het register, doe dit dus niet :+ .

Ander idee is de schijf in een andere pc te hangen en zo de rest van je data er vanaf te halen.

[ Voor 50% gewijzigd door Dukey op 10-04-2006 12:47 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

gabiballetje schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:43:
Ik zie meerdere dingen van RPC staan en Local Disk Manager, en alles draait, maar hoe check ik of ze naar het goede vragen of wijzen ?
Dat is denk ik het probleem...
Mogelijk staat er een foutmelding in je event-log?

• gabiballetje
Eventlog, waar staat dat ?

@Djoekie, deze install is niet eens een maand oud, en geen zin om weer overnieuw te beginnen.
Het enige probleem is dat de drive letters verkeerd staan, en het progje dat dat regelt dus ontregelt is, als dat gefixed is ben ik gewoon klaar en heb ik weer een 100% werkend systeem.
Anders ben ik dus een hele dag bezig alles opnieuw te doen, en da's een beetje zonde van de tijd.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wederom naar Admintools, daar naar computer management. Daar heb je de event-log (indien je die service aan hebt staan).

• gabiballetje
Ik zat eens te denken dat ik drivers opnieuw moest installen voor mijn geluid en vidkaart en zo.
Was ze voor mijn mobo vergeten.
Dus ik ga die installen, kan niet, SP2 mist (terwijl die er WEL op staat). Windows Update lukt niet, omdat ik SP2 al heb maar niet goed meer is en er niet af gaat. Right, gooi het er dan af, shcijnt moeilijk te zijn.
Dus, ik mag waarschijnlijk helemaal overnieuw beginnen omdat Microsoft zijn shit weer eens bagger maakt.
Het is er wel en het werkt (al mijn USB equipment werkt gewoon) maar hij denkt van niet, en de updater denkt ook van niet, en het is niet te verwijderen, dus format.
En bedankt Microsoft. Zeg dat dan meteen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

gabiballetje schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:18:
Ik zat eens te denken dat ik drivers opnieuw moest installen voor mijn geluid en vidkaart en zo.
Was ze voor mijn mobo vergeten.
Dus ik ga die installen, kan niet, SP2 mist (terwijl die er WEL op staat). Windows Update lukt niet, omdat ik SP2 al heb maar niet goed meer is en er niet af gaat. Right, gooi het er dan af, shcijnt moeilijk te zijn.
Dus, ik mag waarschijnlijk helemaal overnieuw beginnen omdat Microsoft zijn shit weer eens bagger maakt.
Het is er wel en het werkt (al mijn USB equipment werkt gewoon) maar hij denkt van niet, en de updater denkt ook van niet, en het is niet te verwijderen, dus format.
En bedankt Microsoft. Zeg dat dan meteen.
Ligt het aan mij, ik snap der geen bal van iig :+ ? Ik neem aan dat je toch een nieuwe install gaat doen, ben je van alle zeik af. Pak bij voorbaat een cd met de sp2 geslipstreamed, scheelt een hoop updatewerk (alhoewel sp3 weer eens mag uitkomen....).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• gabiballetje
Heb zo'n eentje niet, alleen de ouwe.
MAAR !!! Niet zeggen dat ik er niets van snap...
Ik heb SP2 die werkte maar waarvan windows zei dat hij niet werkt en niet kon verwijderen of vervangen toch zelf door hobbyist te spelen van mijn HD gekregen,en opnieuw kunnen installen, en de drivers van alles kunnen installen, en de drive letter assignment werkt weer.
Dus ik snap het wel degelijk, duurt alleen ff, en het kostte me veel minder tijd dan een full reinstall, die dus niet nodig was.
Sterker nog, mocht het nogmaals gebeuren, dan weet ik precies wat ik moet doen, en kan binnen 1 uur klaar zijn. Terwijl jij uren zit te zwoegen om alles te formatten en info kwijt te zijn en alles inclu games opnieuw moet installen, terwijl ik nu klaar ben. :)

Ja ik was dus een beetje stug omdat ik echt geen zin had in een reinstall, en jawel, het is me gelukt.
Als mirosoft dit nou ook eens weet en derin gooit, dan zijn een hoop users weer geholpen, m.a.w. dat kunnen we dus vergeten, das niet Microsofts beste kant.

[ Voor 16% gewijzigd door gabiballetje op 10-04-2006 14:06 ]

Pagina: 1