Problemen moederboard Asus A8N32-SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:36
Ik word echt helemaal gek! Een al gezeik met dit moederboard! Mn computer loopt regelmatig opeens vast. Dan valt hij totaal stil, dan krijg ik alleen een blauw beeld zonder tekst, dan krijg ik een blauw scherm met tekst. (wat qua inhoud nog wel eens wil verschillen). Wil ik de NL versie van windows installeren ... lukt dat ook niet! ... wat is er mis met dit moederboard? Is dit dat 8phase power management wat gewoon voor geen kont werkt oid?

Ik heb er wat fotootjes van gemaakt. Die heb ik hieronder gepost.
Verder heb ik prima hardware, niet overgelockt, hij word niet te warm. ... weet iemand wat ik hiermee aan moet??

De laatste bios van de asus website staat er op.

Wat ik trouwens ook heb. Elke keer als ik mn ext HD, of card in mn cardreader stop (beide usb), moet ik mn boot sequense weer opnieuw instellen. HEEL irritant! Elke keer weer die kutbios in en de bootsequense weer terugzetten.

overige spullen:

Opteron 165
4x 512mb Gskill
Asus X850 (standaard snelheden)
2x 300maxtor, 2x 250maxtor
PCI SATA controller
Tagan 480w voeding

(als de foto's een beetje vervelend formaat hebben ... ik weet niet hoe je het juiste formaat insteld, mijn excusses hiervoor)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maurits822/2/P1020085.JPG
vastloper

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maurits822/2/P1020090.JPG
vastloper

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maurits822/2/P1020092.JPG
vastloper

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maurits822/2/P1020237.JPG
Windows installatie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maurits822/2/P1020239.JPG
windows installatie

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou zo ook niet weten wat er gaamde is. Je foto's zijn in iedergeval niet zichtbaar. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Foto's zijn wel zichtbaar.

In ieder geval:

Ik raad je aan een memtest te draaien
via een floppy of een cd'tje. Boot sequence instellen op cd-rom
memtest86 raad ik aan om memory te testen.

Ik zou ook nog even een HD-test draaien, just to be sure.
HD-test haal je van de site van je HD-leverancier

Het kan beiden misschien niet de oorzaak zijn, maar het kan in ieder geval geen kwaad.
Baat het niet dan schaadt het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 11:58 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 15:18

Phreak

KTM SuperDuke

Probeer eens een memtest te draaien voor een paar uur, misschien dat je geheugen brak is.
Die bootsequence kan misschien duiden op een probleem met je batterij op het mobo.
Deze kan je eventueel vervangen.

Maar die blauwe schermen, probeer eens memtest te draaien om te kijken of je geheugen het probleem is.
Probeer ook eens zo kaal mogelijk windows te installeren, dus met alleen maar de apparatuur aangesloten die je echt nodig bent om dingen uit te sluiten.

/edit ik ben traag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phreak op 10-04-2006 11:59 ]

Blyatifull

• Whiskey48
... heb memtest al een keer gedraaid voor een paar uur .. niks. Ik zal hem nog even een keer voor 12u+ draaien.

Ja, ik heb 100x op F6 gedrukt, direct vanaf het begin ... hij zal wel uit staan ... ohja dan krijg ik die BAD-POOL HEADER error.

ik heb fouten bij memtest. ... ik draai T2 snelheid als ik 4x een geheugen er in heb zitten. Ik ga ze nu even individueel testen.

[ Voor 60% gewijzigd door Whiskey48 op 10-04-2006 12:54 ]

Verwijderd

gooi die brakke 4 x 512 eruit en probeer 2x 1024 van ocz of corsair werkt perfect had ook eerst problemen met 4x 512 , overgestapt naar 2 x 1024 en alle problemen waren over. :*)

• Whiskey48
Ik test ze nu individueel. 2 van de 4 zijn duidelijk kapot. 1tje liet memtest na 7min zelfs vastlopen :S

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 17:56
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:35:
gooi die brakke 4 x 512 eruit en probeer 2x 1024 van ocz of corsair werkt perfect had ook eerst problemen met 4x 512 , overgestapt naar 2 x 1024 en alle problemen waren over. :*)
ik heb 4x 512 van corsair (xmspro) heb je daar dan ook problemen mee op dit mobo? ik zou deze niet graag willen vervangen omdat het mij 600 euro heeft gekost.

Verwijderd

Lol wat grappig ik ben net met het zelfde moederbord bezig, blijkt hij doa te zijn.
Niet dat het wat toevoegd aan deze topique, maar mischien is dit weer een gevalletje met problemen?!

Ik ben benieuwd als ik het vervangend bordje binnen hebt, de klant kan verblijden met een werkend systeempje :+

Ojah topic starter heb je die 4pins connector op je moederbord wel aangesloten?! die MOET je aansluiten volgens de handleiding ivm instabiliteit (dusg ewoon een aansluiting van je voeding gebruiken)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 15:07 ]

• Whiskey48
Yep, die heb ik aangesloten. Alleen die in het midden voor een 2e videokaart niet.

Ik heb mn Gskill geheugen stuk voor stuk getest ... Bij 3 ervan loopt memtest vast na ongeveere 7/8 minuten met een error of 600 (begint na 5/6min fouten te geven)

1tje geeft na een paar minuten al fouten.

Ik ga het geheugen even testen op een andere computer

Tot nu toe vind ik het trouwens een klote moederboard. Ik heb een opteron 165 met een stepping die zowieso op een slecht mobo 2,7 moet halen. En met dfi plankjes zijn er zat boven de 3gig gehaald ... die van mij word al instabiel bij de 2ghz

[ Voor 27% gewijzigd door Whiskey48 op 10-04-2006 15:28 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Nog een paar dingen: NForce4 en Maxtor gaat niet goed samen, dat zou een probleem kunnen zijn. En die IDE SW/opslag drivers geven veel problemen. Verwijder deze (mits je geen RAID draait).

Verwijderd

Ik heb ook dit mobo gehad, ik heb er helemaal geen problemen mee ondervonden, Hij klokte mijn volgens google brakke x2 3800+ met gemak over naar 2700Mhz @ 1,52V dual prime stabiel 24h+
Mijn geheugen, ook niet al te beste corsair valeu select 2x VS512MB400 liep vrolijk mee op cpu/11=243Mhz @ 2,5-3-3-7 @ 2.9V !!
Alleen was het geluidsconnector achterop het mobo kapot en kreeg ik hier mijn geld weer voor terug. Heb nu een DFI lanparty UT NF4 sli-dr Expert mobo waar ik helemaal niet wijs uit kom. Op mijn oud mobo liep mijn cpu 2400Mhz @ stock voltages en het geheugen ook op 240Mhz @ 2.9V. Nu wou ik bij mijn nieuw mobo ook eens gaan kijken hoever ik kwam. Schone windows install gedaan en in het bios de FSB naar 230 gezet. Geheugen 1:1 met 2.9V, HTT multiplier naar 4x.
Toen ik save&exit setup deed starte hij wel opnieuw op maar zodra hij verify DMI-pool data moet geven start hij steeds opnieuw op. Ik weet niet wat ik fout doe, maar nogmaal met de Asus A8N32-sli deluxe ondervond ik helemaal geen problemen!!
Ga vanavond weer wat verder tweaken aan de lanparty Expert. Moet volgens mij toch wel minimaal dezelfde overklok kunnen halen!!

• Whiskey48
Ik denk dat het dan een compalitisiteits? probleem is met dit mobo en Gskill geheugen. Als memtest zelfs vastloopt? Ik zie bij memtest trouwens ook achter "chipset" niks staan. Geen nvidia of 2-2-2-5 oid.

Ik ga nog even kijken of hoe het geheugen test op een andere computer. En ander geheugen in deze.

Verder zit er trouwens ook een erge storing / ruis in het geluid van de line-out op dit moederboard. Als ik de muis beweeg hoor ik dat zacht, hardeschijf hoor ik beter. Standaard zit er al een sterke ruis in. ... Heel irritant.

• Whiskey48
Nou ... dit is vreemd. ..

Mn gskill geheugen getest in 2 andere computers. ... Geen problemen.

Nu stop ik Kingston geheugen in mijn computer wat op een andere computer geen fouten gaf bij memtest ... jahoor, precies hetzelfde verhaal.

Het begint fouten te regenen bij: "Moving inversions, 32bit pattern"

Tst 6

... wat zou er mis zijn, ik snap er niets meer van.

*edit*
sorry, dubbele post :)

*edit*
Het geheugen wat er nu in zit wordt ondersteund volgens de handleiding van Asus

*edit*
1 reepje van de 3 is toch defect volgens individuele memtest op een andere computer

[ Voor 31% gewijzigd door Whiskey48 op 10-04-2006 21:34 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Verhoog je DDR spanning eens iets.. soms helpt dat.

• Whiskey48
De 1 serie hoeft idd geen ECC geheugen te hebben.

Ik heb trouwens iets ontdekt. Als ik "USB Legacy Support" UIT zet in mn bios krijg ik opeens geen fouten meer!!!????

Dit slaat nergens op ... maar toch is het zo. Ik heb dit gevonden op forums op buitenlandse sites. Dit kwam volgens mij het meest voor met een opteron 146 ... ik ga nog even op onderzoek uit. Anders bel ik gewoon asus op.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 20:43
Spunker bedoelde dus de aansluiting voor de extra videokaart.
als je die andere vergeet, doet je pc niks (heeft je cpu geen prik)

dus die molex op je plank gewoon aansluiten. staat ook in het boekje trouwens.

• Whiskey48
Nee, die is alleen voor als je een 2e videokaart er in zet. Om extra vermogen te hebben voor de PCI-E. Als je maar 1 videokaart hebt hoeft je die niet aan te sluiten ... maar ik zal hem wel aansluiten, het zal vast niet erg zijn om alles aan te sluiten.

... klotemoederboard met al zn klotekuren :(

[ Voor 9% gewijzigd door Whiskey48 op 11-04-2006 11:42 ]

• Whiskey48
Nu ben ik weer blij met mn mobo!
Even half zomaar iets ingevuld en HUPLA prime stable 2,7ghz @ 46graden stressed

cpu 300 @ 1,4v
mem 166/200 * 300 = 270mhz @ 2,5-3-3-7 T1 @ 2,8v

... prima

Verwijderd

jaja dit moederbord kan het wel hoor!! Had dit mobo eerst ook, ben nu met een dfi sli-dr expert bezig. Kijken of ik rond hetzelfde resultaat zit.

Verwijderd

sorry hoor, maar eerst ga je de hele mobo aflopen zeiken daarna is ie weer je beste "vriend".. beetje krom :/ .

Verwijderd

Beste Maurits, ik heb hetzelfde bordje en ondertussen al een paar duizend keer gezucht denk ik.
Random freeze of BSOD's, wil wel een windows shutdown doen, scherm gaat uit en geeft een "no input display" maar de pc blijft draaien!! Als je dan de powerswitch achteraan de psu gebruikt om dat ding dan toch volledig af te zetten dan kan je zoals jij bij de volgende start alles in de bios opnieuw instellen want het systeem staat dan op de fabriekssettings.

Uiteraard is het zo dat als je de legacy usb afzet je een stabieler systeem krijgt, die hint had ik ook gelezen ergens, maar dan kan je geen Logitech G15 keyboard aansluiten op je usb poort want dan werkt het NIET, tenmiste het werkt pas als windows volledig voorbij de login is en aangezien ik op een of andere manier toch een password moet ingeven voor ik met mijn account binnen kan is dit nogal onhandig ;)

Wat ik al gedaan heb: de wake up on lan (nic's) = uit, AI nos= niet installeren, active armor = niet installeren, AMD cool en quit = uit, asus cool en quiet = uit, Q fan = uit, usb power saving = uit, ik heb nog niet alles maar dit is toch TE GEK voor woorden? Dus alle extra's die dit bordje te bieden heeft AF zetten om een stabiel systeem te bekomen?

Alle drivers op de meest recente versie gezet, bios 1103 etc...

Eigenlijk zou dit bordje wel wat goedkoper mogen/moeten zijn imho...als je het eigenlijk niet tenvolle kan benutten

Als je verder advies wil post of mail jouw ICQ of Xfire MSN (whatever) misschien komen we der samen wel uit?

PS: Quake 4 , CS source, battlefield, fear ik speel het allemaal net alles op de maximum settings aan een framerate en een vloeiendheid, prachtig gewoonweg maar het systeem zelf is zo (pardon my french) verdomt instabiel!!!

Niets overclocked : aquamark 86500, 3D05: 11951, 3D06: 6779!! Een opmerking is dat ik je voeding wat licht vind, met een enkele beeldkaart kan dit nog maar als je SLI gaat moet je minstens naar 600 W gaan imho. De 4 polige stekker in het midden(zoals op een ide harddisk) heb je enkel nodig als je idd 2 PCIe kaarten hebt die GEEN aparte PCIe stekker op de kaart zelf hebben(dat 4 polig vierkant stekkertje op de kaart zelf) ofwel gebruikt je een verloopstekker en tak je af van je normale voedingsstekkers aan je psu(liefst 1powerkabel per kaart) of bij de betere voeding heb je aparte stekkers voor de PCIe kaart(en) zoals Enermax die heeft :*)

Specs : AMD X2 4200 / Asus A8N32 / Enermax liberty 620 W / 2 x XFX 7800 GT Extreme in SLI / 2 x 512 MB Kingston hyper X / chieftec kast met extra fans 2* 80 mm en 1* 125mm

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 16:49 ]

• Whiskey48
:) ja, ik ben er nu wat blijer mee ja. Voor dit geld ben ik er absoluut mee eens dat het wel wat stabieler had gemogen! Zet het anders igg doorgetest op de markt!

Met usb legacy uit heb ik idd geen toetsenbord voor windows ... ik vraag me ook nog af hoe ik windows zal gaan installeren zonder mn usb toetsenbordje. ... ik denk maar even met draad :) (ik ben overigens benieuwd of win xp NL SP2 nu WEL installeerd)!

Maar om alles uit te zetten ... Qfan wil ik absoluut aan hebben staan. ... verder komen al je problemen me erg bekend voor :)

Mn voedinkje moet wel voldoende zijn. Ik ben namelijk niet van plan om er ooit 2 videokaarten in te zetten. Ik wou dit mobo voornamelijk hebben voor zn 8phase power & passieve indeling. Met mn X850 kan ik eigenlijk alle spellen nog prima spelen. .. Misschien dat ik over 6-12mnd voor een nieuwe single ga kijken.
Ik denk dat mn Tagan 480je net wel goed voldoende is idd.

Ik zit trouwens nog op bios 1009, ze zijn snel opgekommmen zeg! ... ik zal deze nogeven updaten

Mocht er geen nieuwe goede update komen ga ik hem denk ik in de zomervakantie wel RMA sturen. Met het verzoek om een nieuwe zonder die problemen of mn geld terug. Hier heb ik niet zoveel voor neergelegd.

Voeg me maar even toe op msn: mptnvannierop@hotmail.com

Verder draait mn opty van 1.8 nu prima op 2.7! ... bij 46graden stressed air cooled ... dat vind ik nou weer wel best lief van mn mobo :)

*edit
ik moet mn mem trouwens wel precies op 2,85v & cpu op 1,4125v zetten, anders krijg ik wat foutjes in prime95 op 1 processor.

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 12-04-2006 17:11 ]

Verwijderd

Het "grappigste" of "spannendste" met dit bordje is eigenlijk het volgende, ik heb van in het begin dat ik met computers beroepshalve en voor mijn amusement ALTIJD gewerkt met Norton Ghost.
Dus ik heb altijd wel een image paraat op een andere schijf en een backup van die ghost ergens in het netwerk. Nu is het wel een hele krachttoer en stressy situatie met dit bordje om eens een goede ghost te maken :+ je weet immers NOOIT op voorhand dat het lukt want out of the bleu kan dit systeem vastlopen of een bsod vertonen en je backup/image is meestal wwardeloos wegens niet volledig....toch te gek. Been lucky ondertussen en ik heb een image maar het is elke keer wel een spannend 1/2 uurtje bij de computer, de adrenalinestoot die tijdens door je aders jaagt kan je volgens mij enkel vergelijken met een ritje van een steile alpencol IN DE WINTER met 10 cm sneeuw en GEEN remmen ;) naar BENEDEN wel te verstaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 17:20 ]

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
heb dit mobo ook, had er ook wat problemen mee, maar sinds ik de onboard sound en MIDI volledig uitgeschakeld heb heb ik geen problemen meer gehad.

Verwijderd

We kunnen gezamelijk misschien een lijstje maken v/d features op dit mobo die wel aan kunnen? Kwestie van een KORT lijstje te hebben voor toekomstige posters met problemen op een A8N32 >:)

• Whiskey48
DarkJack schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:35:
heb dit mobo ook, had er ook wat problemen mee, maar sinds ik de onboard sound en MIDI volledig uitgeschakeld heb heb ik geen problemen meer gehad.
Zou dat dan toch ook volledig gaar zijn? Bij mij zit er een ruis door de audio waar je eng van wordt! Ik hoor alles in mn computer draaien en bewegen! Hebben jullie dit ook? Je hebt er gewoon een extra kaartje in gezet?

Ik denk eigenlijk dat ik hem zeker RMA ga sturen. Het geluid ben ik ondertussen gewend (muziek doe ik via mn stereo via optisch en dan is het geruis weg). Ik speel alleen af en toe een spelletje via de hoofdtelefoon, nu knallen CS, BF & COD toch wel door alle ruis heen :)

Maar al die fouten in dit moederboard.
lijstje maken
hehe, goed idee ... even denken ... wat werk zoals het hoort ... sata ... nop, geluid ... nop. ... usb niet, geheugen niet ... misschien werkt de IDE controller naar behoren??

Iemand trouwens met een goede DFI met een goede opteron 165??? Hoe ver kom jij?

[ Voor 18% gewijzigd door Whiskey48 op 12-04-2006 18:43 ]

Verwijderd

ik ken het probleem het de pc net nieuw. a8n sli mobotje amd 3800+ 2 gyg ram twinmos en een galaxy 7900gt. Ook ik krijg constant reboots, gewoon zomaar uit het niets ineens poef. Krijg wel een BSOD maar die is zo snel weg dat dit niet te lezen is. Nu meen ik dat ik op mij amd athon xp precies hetzelfde probleem heb gehad, maar echt om kruisdol van te worden

Verwijderd

Dat oorverdovend geruis heb ik dus OOK CS Source spelen met de hoofdtelefoon op is dus oorverblindend idd. Misschien ga ik er een Audigy 4 inprikken (want de X-Fi kaarten van creative geven in combinatie met de N-force 4 chipset ook problemen heb ik gelezen op een andere site)

Zelfs als ik geen spel speel en gewoon de hoofdtelefoon op mijn oren zet hoor ik veel achtergrond geruis en tja kan het niet anders omschrijven als geknetter!!!

Nu dat het onboard sound zo miserabel is ...alhoewel de tegenhanger van MSI een creative standaard aan boord heeft...vind ik niet zo erg uiteindelijk als je echt goed geluid wil moet je een goeie kaart inprikken maar het kan ook standaard zoals MSI heeft gedaan.

• Whiskey48
Ja idd. Ik baal er ook van dat ik die MSI niet heb gekocht. Op ebay in Amerika was hij al verkrijgbaar voor hij hier was. Maar ik kon er niets over vinden dus had ik dat toen maar niet gedaan ... stom!
ik ken het probleem het de pc net nieuw. a8n sli mobotje amd 3800+ 2 gyg ram twinmos en een galaxy 7900gt. Ook ik krijg constant reboots, gewoon zomaar uit het niets ineens poef. Krijg wel een BSOD maar die is zo snel weg dat dit niet te lezen is. Nu meen ik dat ik op mij amd athon xp precies hetzelfde probleem heb gehad, maar echt om kruisdol van te worden
Misshcien ook even proberen om die USB Legacy support UIT te zetten ... heeft bij mn memtest alles verholpen! Ik heb tot nu toe ook nog geen reboot gehad!

[ Voor 58% gewijzigd door Whiskey48 op 12-04-2006 22:39 ]

Verwijderd

welk progje is aanraadbaar voor de memtest? (en hoeveel uur gewoon een nachtje?) en die support kun je gewoon in de bios eruit schoppen of via het nvidea tooltje?

• Whiskey48
In de bios staat hij. Daar kan je hem op disabled zetten.

Memtest moet je even op bootable-cd of floppy zetten. Hier is de link

http://www.memtest.org/#downiso

dan eerst even 10 min testen. ALS er wat mis is zie je dat meestal al binnen een minuut of 10. En zowieso even een nachtje laten draaien voor de volledigheid.

Heb je geen fouten, dan is je geheugen ... of ergens anders in de bios instellingen, goed!

Mocht je fouten hebben, test dan dat geheugen even in een andere computer, kijken of hij dan ook nog fouten geeft. Zo ja, dan is je geheugen kapot. Nee, dan is er iets mis in je bios.

Ik ga nu trouwens 2454mb/s in memtest :D
7000 in sisandra
24400MIPS

[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 13-04-2006 09:54 ]

• Whiskey48
OK! Dit wordt hem uiteindelijk! Ik hou hem hier maar op, ik vind het wel best zo!

Opteron 165 stock 2x 1,8ghz -> overclock 2,8ghz

Gskill F1-3200SU2-1GBLE -> 1gig DC 580mhz 2,5-3-3-7 T1 @ 1,85v

CPU bus 311 @ 1,55 / 1,6v

(in bios 1,4v + cpu overclock enabled = 1,55 / 1,6v

OK, ik heb K8 to NB Frequency op 3x gezet

SB to NB frequency op 5x

... ik weet niet of ik dit goed doe, volgens mij wel

Mem divider 183

IDLE 42graden C
STRESSED 48 graden C

[ Voor 62% gewijzigd door Whiskey48 op 13-04-2006 17:30 ]

Verwijderd

Very nice :) Maurits ik heb ondertussen een audigy 4 kaartje ingeprikt en geen bsod's meer sinds ondertussen draait mijn X4200 (stock 2200 mhz) op 2640 mhz zijnde 20 % overclocked.

Zelfs afsluiten doet hij (voorlopig) zoals het moet ... en het geluid t.o.v. de realtek is toch wel echt die extra euro's waard, vooral als je zoals ik alle geluid via de SPdif afspeelt, vooral bij DVD is het overweldigend :9

Nu wat benchmarks draaien gedurende een paar uurtjes om eens te kijken wat ie doet ....

Laat ons bidden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 17:45 ]

• Whiskey48
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:44:
Very nice :) Maurits ik heb ondertussen een audigy 4 kaartje ingeprikt en geen bsod's meer sinds ondertussen draait mijn X4200 (stock 2200 mhz) op 2640 mhz zijnde 20 % overclocked.

Zelfs afsluiten doet hij (voorlopig) zoals het moet ... en het geluid t.o.v. de realtek is toch wel echt die extra euro's waard, vooral als je zoals ik alle geluid via de SPdif afspeelt, vooral bij DVD is het overweldigend :9

Nu wat benchmarks draaien gedurende een paar uurtjes om eens te kijken wat ie doet ....

Laat ons bidden ;)
hmmm ... bijna al mn geluid van via spdif ... is dat optisch? ... optisch iig.

Probleem. Ik heb al eerder een creative audigy 2 gehad (met zo'n doosje voor op mn computer) .. of het was een 3. een huisgenoot heeft ook zo'n ding. We krijgen alleen bijde het geluid niet aan de praat via optisch. Dit schijnt een creative audigy probleem te zijn. Welke heb jij nou precies? Naar wat voor versterker stuur je het signaal?

Terratec, is dat trouwens wat? Daar zie ik op ebay.de genoeg kaartjes van staan met een optische in en uitgang op de kaart zelf.

Nog 1 vraag. ... mn cpu voltage staat nu op 1,55v ... is dat niet teveel? Hij wordt niet warmer dan 52graden.

[ Voor 7% gewijzigd door Whiskey48 op 13-04-2006 18:12 ]

Verwijderd

Nope niet de optische maar via een 1/8 " mini jack op de digital i/o poort op de kaart zelf , die kabel gaat naar mij DTT 2500 digital decoder van creative ( ik weet het dat is VOORHISTORISCH) maar het digitaal 5.1 surround sound dat dit geheel uitblaast is toch echt mooi te noemen. Dus het kastje doet het decoden niet de kaart, het schakelt dus ook automatisch over naargelang welke input het krijgt, nu staat hij op digital input maar bij een dvd schakelt het naar dolby digital om het AC3 geluid te decoden. Al draai je alles open zelfs dan hoor je GEEN geruis je hoort letterlijk een muis op de achtergrond lopen exact op de plaats waar ze moet lopen achter of voor je :)

Upgraden doe ik enkel naar een Creative gigaworks :) nog effe sparen dus ;)

• Whiskey48
Hmmm ... dat deed die van mij ook ja. Dan moet ik toch voor de Terratec gaan. ... Ik heb geen verstand van die kaarten maar volgens mij is dat ook nog best prima spul. Je hebt kaarten tot zelfs 800 euro dus het zal wel een goed merk zijn.

Ik denk als er ook uberhaupt optisch op zit dat dat voldoende zal zijn. De versterker doet het decodeerwerk idd.

• Whiskey48
HE! Ik heb trouwens mn pc-speakers losgekoppeld ... VEEL van de ruis is nu weg. Nu is het nog maar 10% storing denk ik. Nog steeds veel maar lang niet wat het eerst was. Ik hoor de muis iig niet meer bewegen en de hardeschijf draaien door mn hoofdtelefoon

• Whiskey48
IK WIL BOVENAAN :D

(8>
Pagina: 1