Ik heb het volgende probleem. Via een http-request krijg ik in een mooi xml bestand binnen. Het xml serialized terug sturen naar de server is ook geen probleem.
dtd:xml
Nu wil ik met javascript een nieuwe taal toevoegen aan het xml bestand wat ik kan benaderen als object. Een nieuwe taal toevoegen (dus een nieuwe child aan de root met childNodes
Dit gaat goed. Echter mijn probleem is tweeledig. Hoe voeg ik data toe aan het nieuwe element en hoe pas ik data aan in een bestaat element. Daarnaast wat is de best manier omdat uit te lezen. Ik wil graag geen browser specifieke oplossingen gebruiken omdat dat altijd gezeur geeft, tenzij het niet anders kan uiterraad
dtd:xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <!DOCTYPE Language [
<!ELEMENT languages (language)+>
<!ELEMENT language (name,local,available,code)>
<!ELEMENT name (#PCDATA)>
<!ELEMENT local (#PCDATA)>
<!ELEMENT available (#PCDATA)>
<!ELEMENT code (#PCDATA)>
]> |
Nu wil ik met javascript een nieuwe taal toevoegen aan het xml bestand wat ik kan benaderen als object. Een nieuwe taal toevoegen (dus een nieuwe child aan de root met childNodes
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| // get xml object
var xmlObject = oServerConnection.responseXML;
// Getting the root of a document delivers a element object.
var xmlRootOfDocument = xmlObject.documentElement
// Create a new element for a new lanuage
var xmlNewLanguage = xmlObject.createElement('language')
var xmlNewLanuageName = xmlObject.createElement('name')
var xmlNewLanuageLocal = xmlObject.createElement('local')
var xmlNewLanuageCode = xmlObject.createElement('code')
var xmlNewLanuageAvailable = xmlObject.createElement('available')
// appending nodes
xmlNewLanguage.appendChild(xmlNewLanuageName);
xmlNewLanguage.appendChild(xmlNewLanuageLocal);
xmlNewLanguage.appendChild(xmlNewLanuageCode);
xmlNewLanguage.appendChild(xmlNewLanuageAvailable);
xmlRootOfDocument.appendChild(xmlNewLanguage); |
Dit gaat goed. Echter mijn probleem is tweeledig. Hoe voeg ik data toe aan het nieuwe element en hoe pas ik data aan in een bestaat element. Daarnaast wat is de best manier omdat uit te lezen. Ik wil graag geen browser specifieke oplossingen gebruiken omdat dat altijd gezeur geeft, tenzij het niet anders kan uiterraad