Toon posts:

Externe HDD wordt niet meer gelezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Externe HD wordt niet meer gelezen door een "bootsector" fout denk ik.
Hoe kan ik dit weer verhelpen er staat namelijk ruim 100 GB aan waardevolle data op.

Er wordt een specifieke fout gegeven, alleen "Bestand of Map is beschadigd en Onleesbaar"

Is er een programma wat het kan repareren of nakijken of in iedergeval zorgen dat ik mijn externe HD weer kan gaan gebruiken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

GetDataBack kan je daar voor gebruiken.
Dat staat trouwens ook in de FAQ ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:31:
Hoe kan ik dit weer verhelpen er staat namelijk ruim 100 GB aan waardevolle data op.
Gewoon formateren en je waardevolle data van je backup halen natuurlijk...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:35:
[...]

Gewoon formateren en je waardevolle data van je backup halen natuurlijk...
Wie zegt dat er een backup is?
Als je formateert ben je alles wat op die disk staat kwijt.

Verwijderd

McKaamos schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:38:
[...]
Nou het lijkt me nogal onzinnig om geen backup te maken van 'waardevolle data'...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
McKaamos schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:38:
[...]

Als de data echt zo "waardevol" is zal er toch wel een backup zijn............... 8)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mlevd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:43:
[...]

Als de data echt zo "waardevol" is zal er toch wel een backup zijn............... 8)
Misschien is die externe disk wel de backup en is de PC net opnieuw geformatteerd+geinstalleerd?
Klinkt logisch voor mij iig om een backup op een externe disk te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het dus.. mijn backup van bestanden die op de externe hardeschijf stonden waren oorspronkelijk van een Hardeschijf (deze is compleet defekt) uit mijn PC.

Eer ik begin aan formateren probeer ik natuurlijk eerst wel ff met een recovery programma zoveel mogelijk data te redden ( deze kan wel de schijf lezen dus het ligt idd aan de bootsector ).

Nu weet ik ook dat je verschillende programma`s hebt die een bootsector eventueel kunnen repareren, maar aangezien deze (welke ik tot nu toe gevonden heb) allemaal in DOS werken kunnen die mijn USB externe HD niet gelezen, dit heeft mij al een keer eerder geholpen bij een defecte bootsector en werkte toen goed ik heb zo al mijn data toen kunnen redden.

Wat ik dus nu eigenlijk zoek is een programma die ook USB schijven kan lezen en daarvan de BOOTsector eventueel kan herstellen.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 18:52
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:25:
Nu weet ik ook dat je verschillende programma`s hebt die een bootsector eventueel kunnen repareren, maar aangezien deze (welke ik tot nu toe gevonden heb) allemaal in DOS werken kunnen die mijn USB externe HD niet gelezen, dit heeft mij al een keer eerder geholpen bij een defecte bootsector en werkte toen goed ik heb zo al mijn data toen kunnen redden.

Wat ik dus nu eigenlijk zoek is een programma die ook USB schijven kan lezen en daarvan de BOOTsector eventueel kan herstellen.
Knoppix? Kun je van de cd booten en kan, afhankelijk van het filetype, lezen en bootsector repareren.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
hmm ik heb ook wel eens dat probleem met mijn Lacie externe schijf. Erg kut, ineens krijg ik de melding dat de disk niet geformatteerd is of inderdaad dat een map niet meer leesbaar is.

Alles krijg ik altijd weer terug met het programmaatje File Scanvenger (NIET eerst formatteren!!!)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad alles kunnen terughalen met FileScavenger en daarna opnieuw geformateerd, ben ik ff blij dat al mijn files nog redbaar waren. Is dit normaal bij Externe HD want bv bij Lacie staat er niks van op hun site dat dit mogelijk is (wel van 1 of andere virus).
Pagina: 1