Toon posts:

Windows 2003 R2 DC hangt op "Preparing Network Connection"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist onze servers ge-upgrade naar Windows 2003 R2. Dit ging vrijwel probleemloos behalve op 1 van de domein controllers. De server blijft ruim een kwartier hangen op "Preparing Network Connection" waarna de machine prima draait.

Er verschijnen geen errors in de eventlog.

- Nu is dit natuurlijk een bekend probleem bij 2000 en 2003, maar de standaard oplossing (Netlogon dependent maken op DNS) werkt niet.
- Als ik een andere DNS server toevoeg werkt het wel maar bij mijn weten is dit niet wenselijk op een DC die zelf AD integrated DNS draait.

Ik kan zowel op google als op de MS support site geen relevante info vinden. Ik hoop dat jullie me nog troubleshooting tips of een nieuwe oplossing kunnen aandragen...

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

schot voor open doel: Oude versie van APC Powerchute draaiend?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
@megatronics: Ah, die was ik vergeten te noemen. Gechecked en nee, maar toch bedankt.

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Staat Exchange toevallig op die machine?

HODL

Verwijderd

Topicstarter
@Ralphie: niet bepaald, maar de server is wel onderdeel van een cluster waar Exchange op staat vandaar dat de MSExchangeMGMT ook op deze server draait.

Verwijderd

Begrijp ik dat het een DC is die ook onderdeel is van een cluster? Zo ja, da's niet supported:
http://support.microsoft.com/?id=281662

Verwijderd

Topicstarter
@wilhelmstroker: Breek me de bek niet open, I know. Dit hebben we al eens behandeld in [rml][ 2K3]Cluster AD op Exchange 2003 nodes?[/rml]

Maar goed, aangezien de server al 3 maanden zonder enig probleem draait verwacht ik dat het een kwestie is van het toevoegen van een resource dependency, o.i.d.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Staan de bindings van je Nic's wel goed ingesteld?

Aangezien je een cluster draait, hebt je meerdere Nic''s (waaronder een Nic voor het Heartbeat segment). Heartbeat Nic staat goed ingesteld?

Zie ook: Recommended private "Heartbeat" configuration on a cluster server
• Removes NetBIOS from the interconnect.
• Sets the proper Cluster communication priority order.
• Sets the proper adapter binding order.
• Defines the proper network adapter speed and mode.
• Configures TCP/IP correctly.
• Disable the Media Sense feature (in Windows 2000 only).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Juh, bindings staan goed. Het heartbeat segment is exact vlgs. de MS standaard opgezet.

De work around werkt overigens prima. (2e AD DNS toegevoegd) Als hier geen bezwaren tegen zijn ga ik het gewoon zo laten staan.
Pagina: 1