Gebruik Flash plugin volgens webserver logs *

Pagina: 1
Acties:

• Drop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2022
Mijn website statistieken geven aan dat slechts 15% van de bezoekers een Flash plugin hebben geinstalleerd (shockwave Flash) en 15% ShockWave director. Je zou verwachten dat iedereen tegenwoordig wel een Flash player heeft.

Nu wil ik graag weten wat de oorzaak hiervan is. Ik heb heel internet al afgestruind maar ik kan het antwoord niet vinden.

- De overgrote meerderheid van de bezoekers (90%) gebruikt IE 6.x. Heeft IE soms een geintegreerde flashplayer, waardoor je de plugin van Shockwave niet meer nodig hebt?
- Ik weet dat door de beveiliging van IE, het niet altijd zomaar meer lukt om flash te installeren, zou dit de oorzaak zijn?
- Of zou het puur een detectie probleem zijn? Dus dat de plugin wel geinstaleerd is, maar dat het detecteren tegenwoordig niet meer helemaal goed mogelijk is door het een of ander?

Graag jullie ideeen hierover.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nee, IE heeft afaik geen eigen flash-player aan boord. Ik verwacht dat het inderdaad wat van doen heeft met het Eolas patent.

Veel mensen die ik ken en dat ding geinstalleerd hebben, hebben het standaard uit staan (in Ff). Er zijn nu eenmaal veel te veel irritante ads op sites met minder scrupules. Ik heb het ook niet, aangezien de toegevoegde waarde meestal 0 is.

Eerlijk gezegd zou ik het hoe dan ook willen omdraaien: wat voor toegevoegde waarde heeft Flash voor je site? Kan je hetzelfde niet bereiken zonder (bijv. met AJAX-tachtige technieken)?

offtopic:
Ik vul de titel even aan, 'Flash plugin' maakt de vraag niet duidelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De logs van je server bevatten niet informatie over geinstalleerde plugins, tenzij de browser het in de headers meestuurt.
Het ligt dus aan de detectie.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Drop
Flash wordt gedetecteerd volgens de addComponentRequest methode.
Zie hier voor meer informatie: http://msdn.microsoft.com...e/methods/installable.asp

Dit heeft altijd goed gewerkt. Het lijkt erop dat hoe groter het aandeel Explorer 6,x gebruikers, hoe minder Flash er gedetecteerd wordt, vandaar dat ik wel uitga van een relatie tussen deze 2 producten.

• Drop
overigens is het fijn als iemand de titel van het topic tracht te verduidelijken, maar de huidige titel dekt dus niet de lading van mijn vraag lijkt me, omdat er geen gebruik wordt gemaakt van webserver logs.

[ Voor 19% gewijzigd door Drop op 10-04-2006 13:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Prima, logs site <> server is imho overigens niet zo relevant maar ik sta erg open voor suggesties via bijv. een topicreport :)
Overigens, gebruik ajb. even de edit knop voor dergelikje toevoegingen anders lijkt het zo een overdreven kick.
The following table lists the component identifiers that can be installed with Microsoft Internet Explorer 5.
Je weet zeker dat deze lijst CLSID's gelden voor IE6 en alle versies van Flash?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1