Toon posts:

kan Wireless-G Printserver niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Wireless-G Printserver for USB 2.0 (model no. WPS54GU2).
Het probleem is ik kan deze printserver niet vinden in mijn netwerk via het standaard tooltje dat op de bijgeleverde cd staat. Nu heb ik hem aan een printer gehangen en een testpagina uitgeprint waarna ik het volgende kreeg:

Hardware ID: 04C04D955C
Firmware version: 6032
Default name: LK978F82
MAC Address: 000C41978F82

TCP/IP Info:
IP Address: 169.254.25.233
Gateway Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 255.255.0.0

Enz. Enz.

Nergens hier staat een intern ip o.i.d waar ik hem misschien web-based mee zou kunnen benaderen, ook kan ik 169.254.25.233 niet pingen.

Nu heb ik de printserver met een crossover cable direct aan mijn computer gehangen en mijn lan settings als het volgende ingesteld:

Ip address: 169.254.25.200

Vervolgens ben ik nogmaals het adres gaan pingen en weer zonder positief resultaat.
Heeft er iemand misschien hetzelfde probleem meegemaakt of suggesties? Alvast bedankt.

Verwijderd

meestal betekent dit dat het kastje een dhcp adres toegewezen wil krijgen. En Sommige apparatuur reageerd ook niet al te best op pingen. Zo'n adres betekent meestal dat hij dus geen (goede) netwerk verbinding heeft met de lokale dhcp servert. Klinkt misschien raar maar controleer de kabels eens.

Heb je al geprobeerd dat als je in die ip-range zit in een Internet Browser dat ip in te vullen?

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in dat ip-range het ip-adres van de printserver in mijn Browser ingevuld en dat werkte ook niet. Kabels controleren had ik in het begin al gedaan maar dit zou toch ook gewoon draadloos al moeten werken?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 10:26 ]

Verwijderd

Zo te zien heeft de printserver zichzelf een APIPA (Automatic Private IP Addressing ) toegewezen. Dit gebeurt wanneer de client niet in staat is om binnen een reguliere tijd een DHCP-lease te verkrijgen.

Controleer de netwerkinstellingen voor je printserver, ik zou een statisch adres gebruiken; ook het meest toegepast bij netwerkprinters.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:34:
Zo te zien heeft de printserver zichzelf een APIPA (Automatic Private IP Addressing ) toegewezen. Dit gebeurt wanneer de client niet in staat is om binnen een reguliere tijd een DCHP-lease te verkrijgen.

Controleer de netwerkinstellingen voor je printserver, ik zou een statisch adres gebruiken; ook het meest toegepast bij netwerkprinters.
Ik snap het 'controleer de netwerkinstellingen voor je printserver' gedeelte niet, ik kan de printer toch pas statisch maken als ik hem kan configureren? En dat kan ik juist niet?!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Gebruik je in je eigen netwerkje ook dhcp (van router of servertje)?
Als je de printserver aansluit en je laat dan een config uitprintern kun je dan zien of die printserver een "normaal" ipadres krijgt? Zo niet controleer dan eerst de kabel en/of switch/router.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:42:
[...]

Ik snap het 'controleer de netwerkinstellingen voor je printserver' gedeelte niet, ik kan de printer toch pas statisch maken als ik hem kan configureren? En dat kan ik juist niet?!
Heb je ook al geprobeerd het IP-adres te benaderen van de vaste netwerkaansluiting die op de printserver aanwezig is?

Verwijderd

Topicstarter
alle kabels staan hier echt goed, er zijn hier 2 andere printservers binnen het netwerk en die worden ook gevonden met het programma, deze niet, dat de kabels allemaal kloppen is toch ook te zien aan de lampjes voorop die allemaal goed branden en/of knipperen?!
Gebruik je in je eigen netwerkje ook dhcp (van router of servertje)?
We maken hier gebruik van DHCP maar op de testpagina staat alleen maar
IP Address: 169.254.25.233
Gateway Address: 0.0.0.0
quote: Nic0
Heb je ook al geprobeerd het IP-adres te benaderen van de vaste netwerkaansluiting die op de printserver aanwezig is?
Ja was ik vergeten te vermelden maar dat wilde ook niet!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 10:53 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat de vaste netwerkaansluiting een geldig IP-adres heeft verkregen, of is deze statisch voorgeprogrammeerd?

Verwijderd

Heeft dit Printerservertje uberhaupt ooit wel eens gewerkt ? is er een mogelijkheid dat het een DOA is ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:55:
Ik neem aan dat de vaste netwerkaansluiting een geldig IP-adres heeft verkregen, of is deze statisch voorgeprogrammeerd?
Gewoon een aangewezen IP-adres, niet statisch toegewezen.
Heeft dit Printerservertje uberhaupt ooit wel eens gewerkt ? is er een mogelijkheid dat het een DOA is ?
Ik weet niet wat een DOA is maar ik denk dat je er mee bedoelt dat die mogelijk kaduuk is?
Hij komt gloednieuw uit de doos dus er zou weinig mis mee moeten zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 10:59 ]

Verwijderd

En hoe is de printserver aangesloten, rechtstreeks op de PC waarmee je deze wilt configureren? Probeer anders dit eens, reset de printserver en probeer het opnieuw met de CD.

oh.. en doe dit met behulp van een cross-cable of hub/switch

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 11:01 ]

Verwijderd

als je de printserver aansluit op UTP
dan hem reset d.m.v. de reset knop
zorgt dat er een goede DHCP server aan het netwerk hangt, en dan na de reset eens kijken welk IP hij heeft gehad.

Wel vreemd dat dit zoveel problemen met zich meebrengt, Linksys gebruikt een protocol welke zonder ip adres het device nog te vinden moet zijn... :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:59:
En hoe is de printserver aangesloten, rechtstreeks op de PC waarmee je deze wilt configureren? Probeer anders dit eens, reset de printserver en probeer het opnieuw met de CD.

oh.. en doe dit met behulp van een cross-cable of hub/switch
Nee ik had hem alleen heel even rechtstreeks aangesloten om dat te testen maar toen dat niet werkte heb ik hem gewoon weer aan de printer gehangen en een kabel in een netwerkkastje (die ook gewoon doorgelinkt is etc. het lampje brand ook) ik heb de printserver al een keer gereset (stekker eruit en opstarten met de reset knop aan). Dit werkte ook niet. Oh en ik heb hem ook al een keer in mn switch gehad dat veranderde niets..
als je de printserver aansluit op UTP
dan hem reset d.m.v. de reset knop
zorgt dat er een goede DHCP server aan het netwerk hangt, en dan na de reset eens kijken welk IP hij heeft gehad.
Ik heb hier een goede DHCP Server aan het netwerk en na de reset blijft alles hetzelfde (IP Address 169.254.25.233)

En Linksys is verder waardeloos, goede producten en shit support. E-mail support is abnormaal sloom en ik zit al 2 uur in de wacht voor chat-helpdesk..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 11:38 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
DOA = Dead On Arrival, en het lijkt erop dat je dat hebt.
De netwerkkabel waaraan je de printserver hebt hangen is goed?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Tijdens de installatie vanaf CD kun je, als het goed is, ook een IP-adres aan die printserver toekennen. Heb er al een zut geconfigureerd, (nog) geen problemen tegengekomen.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:13

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

in een dos box
arp -s 00-0C-41-97-8F-82 [gewenst ipadres]

dan kun je hem tijdelijk op dat ipadres bereiken (wel meteen instellen !!)

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
nextware schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:44:
Tijdens de installatie vanaf CD kun je, als het goed is, ook een IP-adres aan die printserver toekennen. Heb er al een zut geconfigureerd, (nog) geen problemen tegengekomen.
Installatie vanaf cd detecteert die hele printserver niet en een dos bak heb ik hier niet...
maar dan nog ik denk wel dat de prinserver een ip heeft dus die hoef ik niet in te stellen dmv een mac adres, ik moet alleen weten hoe ik achter dat ip kom?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt voor alle hulp maar het is wel gelukt (het was zo gigantisch simpel achteraf)
Ik heb gelezen dat een soft reset de knop 10 sec inhouden was en een hard reset (stond in de manual) de reset knop een aantal seconde inhouden stekker eruit halen en er weer in doen en de reset knop los laten, nu blijkt dit geen aantal seconde te zijn (Ik telde tot 10 ofzo) maar ik moet bijna 1 minuut de knop ingedrukt houden na een hard-reset werd die meteen gevonden. Heb nu een ander probleem met Ad-Hoc en mn wlan maar daar kom ik wel uit hoop ik dus bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1