xs4all -> cistron -> xs4all -> wanadoo

Pagina: 1
Acties:

• straightedge
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06-2008
Ik heb al aren een ADSL verbinding. Die begon bij XS4ALL met een abbonement van KPN.
Na een jaar ben ik overgestapt naar Cistron en heb ik mijn KPN abbonement kunnen opzeggen. Ik gebruikte geen vaste telefonie dus dat scheelde weer de maandelijkse KPN kosten :)
Na een tijd werd Cistron opgekocht door XS4ALL en zit ik dus weer enige tijd bij mijn oude provider.
Nu zit ik dus na te denken om over te stappen naar Wanadoo omdat je voor minder geld een snellere lijn kan krijgen.

Mijn vraag is nu, hoe zit dat met die koperen tlf-lijn? Die is in principe nu van XS4ALL en kan Wanadoo die ook weer opkopen?

Wellicht heeft iemand hier hetzelfde gedaan die mij wat over de voor en nadelen kan vertellen die hij/zij is tegengekomen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

De isp in kwestie betaalt voor jouw koperlijntje netjes 10 euro aan kpn, die ze meestal aan jou weer terug vragen. De telefoonlijn is op geen enkel moment eigendom van een provider en is en blijft eigendom van kpn, beheerd door kpn en onderhouden door kpn, in opdracht van de provider die daar 10 euro / maand voor betaalt.

Hét nadeel van een dedicated lijn zonder telefoonnummer is dat sommige ISP's er geen adsl op aan willen/kunnen sluiten, omdat in hun procedures persé een actieve telefoonlijn met telefoonnummer gebruikt wordt. Je hebt dus kans dat je niet naar wanadoo kan overstappen, omdat je geen telefoonnummer hebt en zij jou dan niet kunnen aansluiten (weet ik niet zeker). Technisch gezien kan er op een kale telefoonlijn wel adsl worden aangesloten (Tiscali kan en doet dat in elk geval wel).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Schrap Wanadoo maar uit je Topic vandaan hier. Wanadoo sluit je alleen aan als je een analoog KPN-telefonie abonnement hebt nu met of zonder DSL daarop.

Enige mogelijkheid om naar Wanadoo te gaan is eerst weer een analoge lijn aan te vragen bij KPN. Die wordt dan (als het goed is) op een tweede aderpaar naast je huidige aangesloten. Daarop Wanadoo aanvragen en bij XS4all deze weer opzeggen compleet (is dus geen overstap aanvragen bij Wanadoo dan!).

De koperlijn wordt gewoon weer vrijgegeven bij KPN en komt bij KPN in de 'voorraad' terecht als ongebruikte koperlijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• straightedge
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06-2008
Duidelijke antwoorden! Thanks!

Ik heb inmiddels met Wanadoo gebeld en zij gaan 'op zeer korte termijn' ook ADSL aanbieden zonder KPN lijn aanbieden. Althans zonder het KPN abbo. De lijn zal wel van KPN zijn aangaande het eerste antwoord hierboven.
Maar het is duidelijk. Ik wacht nog even af op die 'zeer korte termijn'.Het was afhankelijk van KPN, dus ja, dat betekent 1 ding...zeer kort kan ook zeer lang worden...