Foto-opdracht week 15 - Streetlife

Pagina: 1
Acties:
  • 3.976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de eerste foto-opdracht van de HG Fotografie in zn nieuwe jasje :) de FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ;)

Wat is de bedoeling precies?

Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema :) En commentaar, natuurlijk ;)

Thema deze week?

Deze week is het thema Streetlife.

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

De resultaten zullen na het aflopen van de weekopdracht allemaal verzameld worden in deze topicstart, netjes overzichtelijk met de naam van de fotograaf erbij.
Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in Fotografie feedback topic v2.0 evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Streetlife:
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/streetlifesmall.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door DeoDupke op 10-04-2006 22:52 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 17:51

MBV

FIPO :+

Dat harde zwart-wit spreekt mij niet echt aan, maar iig creatief met het onderwerp om gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ah hey, dit klinkt leuk, donderdag er maar eens op uit trekken :)

DeoDupke, je zwart wit omzetting vind ik niet echt geslaagd, sowieso is het woord 'Street', waar het concept toch wel om draait dacht ik zo :P, nogal lastig om te lezen, en daarnaast zit er te weinig contrast in. Er zit opzich wel redelijk diep zwart in, maar gewoon veels te veel gelijkende grijstonen.
Daarnaast is het concept opzich wel leuk, maar op deze manier totaal niks. Zo zou je bij elk onderwerp wel gewoon een voorwerp met het onderwerp er op geschreven kunnen fotograferen. Misschien zou het leuk zijn om het pakje bijvoorbeeld door een vriend laten vasthouden ergens op straat, als een soort reclame foto ofzo :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, best een leuk idee maar ben het met m'n voorgangers eens. Vind hem daarnaast een beetje te krap en hij heeft net teveel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44

Zoefff

❤ 

Wel een zeer creatieve opvatting van het onderwerp :D

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat had je niet gedacht he, zoef? :P Hmm, dan ga ik maar werken aan een levende straat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Ok, ik zal dan maar bekennen, ik kwam gister thuis, las het topic, en moest gelijk aan sportlife denken. Even camera uit de tas, pakje sportlife uit de jas, creatief met pen en plakband en een fotootje geschoten. Om toch nog een beetje richting het street gevoel te gaan heb ik er snel wat bewerkingen op los gelaten. Het commentaar wat jullie geven is zeer zeker terecht en ik zag dit ook meer als een snelle improvisatie op het thema. Het had veel beter uitgewerkt kunnen worden maar wilde graag de primeur hebben. Ben benieuwd wat voor streetlife er hier komt te staan!

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Snappie van een straatmuzikant met een onwijs verotte accordeon waar hij nog erg mooi op kon spelen:
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/450/952889/wYzJUy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zijn haar valt weg in de achtergrond, dat vind ik een beetje jammer. Ik had de foto ook met een iets andere hoek genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159694

Zoefff, morgen ff op pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44

Zoefff

❤ 

Als het weer het toelaat: d:)b

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:08:
Zijn haar valt weg in de achtergrond, dat vind ik een beetje jammer. Ik had de foto ook met een iets andere hoek genomen.
Allebei mee eens. Het wegvallen van het haar komt denk ik door de z-w en een doorgeschoten contrast bewerking. Dit is op de kleuren versie beter.
Met de hoek heb ik wel iets gevarieerd (door de knieën) maar dan werd de reling wel erg prominent aanwezig. Ik stoor me nu ook wel aan de afgehakte benen en had graag zijn pet met geld ook nog op de foto gehad. Maar ik neem aan dat jij met de hoek meer naar links of rechts bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, smells like een ZW uit NCE... Klopt dat?

Waaraan ik dat zie? Contrastloos, veel middentonen en te weinig gradatie, alsof er maar een beperkt aantal grijstinten mogelijk is. Enige pluspunt aan ACR is om Nikon NEFjes om te zetten in ZW.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
julius schreef op woensdag 12 april 2006 @ 02:14:
[...]

Hmz, smells like een ZW uit NCE... Klopt dat?

Waaraan ik dat zie? Contrastloos, veel middentonen en te weinig gradatie, alsof er maar een beperkt aantal grijstinten mogelijk is. Enige pluspunt aan ACR is om Nikon NEFjes om te zetten in ZW.
Het is gewoon veel schuifwerk zonder beleid in photoshop, hier ga ik er even vanuit dat ZW voor zwart/wit staat en NCE.. had ik nog nooit van gehoord, google verteld iets over Núcleo de Computação Eletrônica of Networks of Centres of Excellence, geen wonder dat het zo contrastloos is ;)

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

DeoDupke schreef op woensdag 12 april 2006 @ 06:22:
[...]

Het is gewoon veel schuifwerk zonder beleid in photoshop, hier ga ik er even vanuit dat ZW voor zwart/wit staat en NCE.. had ik nog nooit van gehoord, google verteld iets over Núcleo de Computação Eletrônica of Networks of Centres of Excellence, geen wonder dat het zo contrastloos is ;)
Nikon Capture Editor bedoelt onze vriend juul.

Probeer eens een Image -> Adjustments -> Channel Mixer

Vink daarin linksonder "Monochrome" aan en ga wat met de schuifjes spelen. Zo krijg je veel mooier z/w :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
WhizzCat schreef op woensdag 12 april 2006 @ 06:37:
[...]

Nikon Capture Editor bedoelt onze vriend juul.

Probeer eens een Image -> Adjustments -> Channel Mixer

Vink daarin linksonder "Monochrome" aan en ga wat met de schuifjes spelen. Zo krijg je veel mooier z/w :)
Ik ga deze foto ook zeker nog eens meer uitgebreid bewerken, alleen zal die niet in dit topic komen te staan omdat het de bedoeling is dat je geen work in progress fotos plaatst. Nogmaals, voor mij was het een impuls om deze foto snel te maken + hier neer te zetten en dat is gepaard gegaan met een erg dirty bewerking. Overigens is dit plaatje met een EOS 350D met 50mm plastic fantastic geschoten.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

djengizz schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:58:
[...]

Allebei mee eens. Het wegvallen van het haar komt denk ik door de z-w en een doorgeschoten contrast bewerking. Dit is op de kleuren versie beter.
Met de hoek heb ik wel iets gevarieerd (door de knieën) maar dan werd de reling wel erg prominent aanwezig. Ik stoor me nu ook wel aan de afgehakte benen en had graag zijn pet met geld ook nog op de foto gehad. Maar ik neem aan dat jij met de hoek meer naar links of rechts bedoeld?
inderdaad. Ik denk dat ik de gracht saai in het midden had gedaan, en de persoon links of rechts in de hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
minder gepraat meer foto's :D
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/CRW_9611a.jpg
Hij ziet er een beetje gek uit fullscreen is dat minder. Hmm nouja

[ Voor 31% gewijzigd door Micha op 13-04-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik vind het gedesatureerde wel mooi en de donkere achtergrond ook.
Twee puntjes:
-heeft hij nou een papiertje onder aan z'n schoen hangen of hoort dat zo?
-Hij lijkt wat scheef (ik heb het niet nagekeken) waardoor de jongen op de foto een beetje om lijkt te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hij is scheef. MicDis: je kan de verticale spijlen van het hek gebruiken om hem recht te zetten, als je dat wilt. Ik kan me ook goed voorstellen dat je dat niet wilt om bepaalde redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat papiertje is de onderkant van zijn broek wat kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

hee, leuk een opdracht.
*de cam gaat weer mee

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallisticToilet
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09-2022
MBV schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:52:
Hij is scheef. MicDis: je kan de verticale spijlen van het hek gebruiken om hem recht te zetten, als je dat wilt. Ik kan me ook goed voorstellen dat je dat niet wilt om bepaalde redenen :)
Maar dan staan de spijlen rechts weer scheef en valt de jongen voorover ipv achterover. Mooi heh, perspectief? :)

Ik zou hem gewoon zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107428

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat jullie onder "Streetlife" vinden vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 25-05 18:06
Anoniem: 107428 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:32:
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat jullie onder "Streetlife" vinden vallen...
Heel simpel gezegd: leg vast wat mensen outdoors doen in een stad of dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silent Thunder schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:39:
[...]

Heel simpel gezegd: leg vast wat mensen outdoors doen in een stad of dorp
Nou zo simpel vind ik het niet. Het is iets te makkelijk om het onderwerp zo te verwoorden. Ik vind Streetlife juist een heel ruim begrip waar je echt alle kanten mee op kan. Heb zelf nog geen actie ondernomen, wil toch eerst een goed idee hebben wat ik wil fotograferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Tis misschien inderdaad wat ruimer ja...

''leg een moment vast wat outdoors gebeurd in een stad of dorp''... daar kom je ook al een heel eind mee :)

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 13-04-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silent Thunder schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:42:
Tis misschien inderdaad wat ruimer ja...

''leg een moment vast wat outdoors gebeurd in een stad of dorp''... daar kom je ook al een heel eind mee :)
Als er maar een straat is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155726

Hier mijn bijdrage:Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.ijszenga/img/DSCF3734_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 10:37
Mooi.
Had je hem op slot gedaan (sleuteltje weg) was ze nog beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173456

Ik had de fiets nets iets meer naar achteren gezet waardoor en dat felle licht was bedekt, en ook het zadel wat meer naar de rechter kant was gekomen...

Verder vind ik het een mooie compositie op een mooie locatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25

qless

...vraag maar...

Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/gallery2?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12516&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=c4aa69154d35da021ea13178715dc2dc
(klik voor fullsize ( 2304x3456 ))

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Beetje (meer?) nabewerking had wel gemogen van mij. Met name de scherpte en het contrast kan wel een boost gebruiken. Wel een apart figuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daarnaast denk ik dat hij in lekker contrastvol z/w erg goed uit zou komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:58
Sinds 2 dagen m'n eerste 'echte' digitale camera. Ik heb geprobeerd mn broertje's skate zooi er een beetje fatsoenlijk op te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://pirus.nl/pics/IMG_0185s.jpg

Klik voor orgineel (full)

[ Voor 51% gewijzigd door m33p op 14-04-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Hoeft niet :Y)

Mijn bescheiden bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/7871/6009pm.jpg

Even lekker uitwaaien boven de Maas (De Hoge Brug, centrum M'tricht)

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 14-04-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 09:20
Even vraagje tussendoor, vragen jullie aan mensen of je hun mag fotograveren voordat je dat ook daadwerkelijk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 21:58

Garyu

WW

Nee, eigenlijk nooit. Ik zwaai wel of geef een vriendelijke glimlach, en mensen lachen dan wel terug ofzo, maar verder niet hoor :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173456

Dan zet ik deze in...
Gemaakt met m'n Nikon D50, en als nabewerking enkel het zwart-wit. Camera is net nieuw, er zijn dus nog niet zo heel veel foto's te vinden van mij...

Afbeeldingslocatie: http://www.yosonline.com/week/week15medium.jpg

Op en aanmerkingen zijn welkom

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 173456 op 14-04-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heaget schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:52:
Even vraagje tussendoor, vragen jullie aan mensen of je hun mag fotograveren voordat je dat ook daadwerkelijk doet?
Soms is het niet eens te doen, met m'n fisheye bijvoorbeeld :P Maar als het echt een shot is met één iemand erin vraag ik het nog wel eens :) Maar dat hangt nogal van de omstandigheden af :)

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 14-04-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Anoniem: 173456 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:02:
Dan zet ik deze in...
Gemaakt met m'n Nikon D50, en als nabewerking enkel het zwart-wit. Camera is net nieuw, er zijn dus nog niet zo heel veel foto's te vinden van mij...

[afbeelding]

Op en aanmerkingen zijn welkom
Misschien was het mooier geweest als je het hele hangslot erop had gehad, nu mis je net het onderste stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142818

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/53/126482658_d8178e0bb9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Heaget schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:52:
Volgens mij werkt het (als je niet commercieel bezig bent dus) als volgt: Bij Silent Thunder zijn foto hoeft het niet (geen prominent onderwerp, brug met 'toevallig' wat mensen erop), en bij Dimmy zijn foto wel.
Wil je voor een reisbureau voor de gids foto's maken, dan moet je schriftelijke toestemming hebben van het onderwerp, anders gaan ze je geen geld geven. Ook bij meerdere onderwerpen (herkenbare mensen op het strand) willen ze dat. Dat is wat ik in een fotografieboek heb gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142818

MBV schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:57:
[...]

Volgens mij werkt het (als je niet commercieel bezig bent dus) als volgt: Bij Silent Thunder zijn foto hoeft het niet (geen prominent onderwerp, brug met 'toevallig' wat mensen erop), en bij Dimmy zijn foto wel.
Wil je voor een reisbureau voor de gids foto's maken, dan moet je schriftelijke toestemming hebben van het onderwerp, anders gaan ze je geen geld geven. Ook bij meerdere onderwerpen (herkenbare mensen op het strand) willen ze dat. Dat is wat ik in een fotografieboek heb gelezen :)
Je mag foto's maken van mensen in publieke plekken (zoals de straat) zonder een "model release" mits je de foto niet commercieel gebruikt. De foto verkopen voor commerciele doeleinden is dus niet toegestaan mits je een "model release" hebt van de persoon of personen die herkenbaar op de foto staan. Echter zou de foto wel weer in een krant mogen staan als "nieuwsfoto" mits het daarvoor in aanmerking komt natuurlijk. Overigens verschillen deze regels per land, maar deze foto is in Ierland gemaakt en is volkomen legaal volgens de ierse regelgeving hierover. Overigens zou het van de zotten zijn als je overal een schriftelijke toestemming voor nodig zou hebben want dan kan je bijna nergens meer foto's maken,....er staan altijd wel mensen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/3024/streetlife6003ui.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Die schriftelijke toestemming is dus alleen voor als je wilt verkopen aan een reisbureau o.i.d. voor in de brochure. Die willen daarbij een 'geen-gezeur-garantie'. Voor normaal gebruik zou ik vragen of die persoon er bezwaar tegen heeft dat ik de foto op het internet zet, alhoewel ik nog niet in die situatie ben geweest...
@Toff: Ik mis wat informatie, en wat contrast.
@Dimmy: mooie foto :) Jammer dat de donkere stukken wat weinig doortekend zijn op mijn TFT-scherm, is dat bij jouw beter?
@Silent Thunder: niet echt wat ik verwacht bij dit onderwerp.
@qless: Ik zou iets 'neerslachtigere' kleuren verwachten bij zo'n foto, dat zou hem sterker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Toff er leuke foto, dit vindt ik street life....

Trouwens ik stond in een reisbrochure, maar ben nooit wat gevraagt, hoe zit dat dan?
(het was eigenlijk wel cool :P )

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 19:56
Toff, ik mis scherpte, volgens mij is ie bewogen... Verder wel ok plaat :)

MBV alle fotos, mits journalistieke, moet je een verklaring van het model voor hebben, voor het publiceren, niet voor het maken overigens. Maar daar neemt men het niet zo nou mee.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Yup, Delluf...
Eigenlijk praktisch zonder te kijken gemaakt vanuit de winkel van Talens, door de etalage, om de feel van een objectief uit te proberen. Vandaar gebrek aan scherpte en contrast. Toen ik thuiskwam, stond ie op mijn geheugenkaart en ik kon hem niet weggooien. Foto is meer bedoeld om commentaar te leveren: "dit is (ook) streetlife..." en doet niet mee voor de prijzen zeg maar (als die er al zouden zijn) :P.
Als dat meisje op die fiets belooft dat ze er dan ook weer is, ga ik hem zo overmaken.
Info vond ik gezien de technische beprekingen niet van belang: 1/400, F/6.3 @ 300 mm, ISO-400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dan moet je wel dat meisje goed scherp hebben de volgende keer :P En vragen of ze weer een bocht wilt maken enz, nogal lastig ;). Maar met een beetje nabewerking kan je deze foto echt nog wel veel beter maken. Vooral iets donkerder op de achtergrond, hij is nu erg licht IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik vind het bizar dat mensen leuke onderwerpen zó enorm slecht in beeld kunnen brengen. In hoekjes, rare dingen in beeld, raar overbelicht, etc. Ik zeg niet dat ik het beter kan, edoch weet ik wel dat wat ik tot nu toe gezien heb, 'het' niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik heb al weer (bijna) spijt dat ik hem geplaatst heb. Jullie hebben allemaal gelijk, maar ik ga in deze foto echt geen energie meer stoppen. Detail:
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/9039/streetdet2qx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallisticToilet
Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-as.com/upload/fotos/streetlife.jpg

Het 'streetlife' waar ik dagelijks in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BallisticToilet schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:42:
Mijn bijdrage:

[afbeelding]

Het 'streetlife' waar ik dagelijks in zit.
waarom zit er zo weinig contrast in die foto? Gewoon een kleur naar zwart/wit omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Toff: die vind ik wel weer erg pessimistisch. Kennelijk vinden mensen het een leuke foto, anders gaan ze er niet op reageren. En hij is nét niet goed genoeg, anders zouden ze er ook niet op reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallisticToilet
HunterPro schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:50:
[...]
waarom zit er zo weinig contrast in die foto? Gewoon een kleur naar zwart/wit omgezet?
Weinig contrast? Kwestie van smaak, blijkbaar. En nee, is niet zo omgezet. Hij is te klein om het te zien waarschijnlijk, maar het zijn 3 layers. 1 = de foto, 2 = 50% grijs overlay en 10% ruis en 3 is een high pass layer met ongeveer 10% color dodge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/streetlife600.jpg

Bij deze plaat heb ik het wel even aan de muzikant gevraagd of het mocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Veel straatmuziekanten ;) Maar mooie foto hoor Neo, ik had nog even naar Utrecht CS willen gaan maar omdat de verzekering ( nog steeds ) niet rond is denk ik dat ik nog even wacht. Misschien vandaag even een StreetLife foto in m'n eigen dorpje maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Joh, gewoon gaan. Je moest eens weten waar ik met me cam allemaal heb rondgelopen, nog nooit gezeik gehad :) En bedankt, ik heb probeerd wat bewegingsonscherpte te pakken bij de mensen die voorbij liepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:04

Barrycade

Through the...

Heaget schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:29:
Veel straatmuziekanten ;) Maar mooie foto hoor Neo, ik had nog even naar Utrecht CS willen gaan maar omdat de verzekering ( nog steeds ) niet rond is denk ik dat ik nog even wacht. Misschien vandaag even een StreetLife foto in m'n eigen dorpje maken..
offtopic:
Wat voor verzekering? Anti-diefstal of alleen schade? zo'n dure rig heb je toch niet (no-offence btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Diefstal en schade. Mijn gear is inderdaad nog niet erg duur ( alhoewel ~700€ vind ik toch aardig wat ) maar ik wil gewoon liever hebben dat het verzekerd is, je weet maar nooit. Trouwens dat heb ik ook gedaan met het oog op dat de camera veel met mij meegaat. En partyfotografie, daar kan altijd iets gebeuren natuurlijk. Het is gewoon voor mezelf een prettiger gevoel dat hij verzekerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168548

Leuke foto neo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19025

lees de topicstart even ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Remy op 17-04-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Van de afgelopen week niet al teveel foto's, maar het thema was ook niet voor iedereen even makkelijk: de nieuwe staat hier: Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie. Succes iedereen met de invulling ervan ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Let op:
Let op: het is niet de bedoeling nu nog foto's te posten: alleen commentaar/napraten.