[c#.net 2005] invoerblad

Pagina: 1
Acties:

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2025
Ik ben inmiddels bekend met de gridview en de datagrid en dataconnection met db.

Wat ik wil maken is een invoer blad voor uren/werk verantwoording. Als ik met een datagrid werk word de data on the fly en per regel verwerkt op de db en dat is wat ik niet wil. Ik wil dat een persoon voor heel de maand zijn uren invult en welke werkzaamheden hij daar gehad heeft. En als laatste word er op een ok button geklikt en word het formulier weg gestuurd. Helaas heb ik hiervan geen voorbeelden kunnen vinden.

Kan iemand mij op weg helpen?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
Je datagrid is toch gebinded aan een dataset / datatable, of een andere collectie en niet rechtstreeks aan een DB ?

dit heeft trouwens niets met DevTools te maken.
-> PRG

https://fgheysels.github.io/

• jeroendevries
Dat klopt woami. Maar ik zoek iets van een matrix voor asp.net 2?

bedankt voor het verplaatsen.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hebben we het hier over webforms of winforms?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 20:26
Hoe pak je het nu dan aan? Voor elke wijziging die de gebruiker door voert, ga je dan elke keer de dataset updaten? Waardoor je zeer regelmatig met de database aan het babbelen bent?

• jeroendevries
Het moet via het web, en dan zal het met asp 2.0 moeten.

Wat ik wil, selecteer naam en woonplaats word ingevoerd. Selecteer periode jaar.
Nu moet er per regel uren worden ingevoerd, aan het einde van elke regel een oke button oid of een enter en dan volgende regel.
Tussentijds moet er geen data in de database oid geschreven worden.
Als alles is ingevuld moet er een oke buttom zijn en dan word er een datacollection oid naar de database geschreven in 1 keer. Dus niet zoals een Standaard gridview per regel gegevens naar de database maar pas als ik helemaal klaar ben. Dit omdat ik functionele fouten wil in programmeren.

Ik zelf heb zitten denken aan een matrix? Gegevens wegschrijven naar xml file en pas aan het einde wegschrijven naar de database

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

jeroendevries schreef op maandag 10 april 2006 @ 08:53:
Ik ben inmiddels bekend met de gridview en de datagrid en dataconnection met db.

Wat ik wil maken is een invoer blad voor uren/werk verantwoording. Als ik met een datagrid werk word de data on the fly en per regel verwerkt op de db en dat is wat ik niet wil. Ik wil dat een persoon voor heel de maand zijn uren invult en welke werkzaamheden hij daar gehad heeft. En als laatste word er op een ok button geklikt en word het formulier weg gestuurd. Helaas heb ik hiervan geen voorbeelden kunnen vinden.

Kan iemand mij op weg helpen?
Kan je dan niet een table gebruiken en hier vervolgens controls in hangen? Of wel een gridview gebruiken en je datasource op orde maken met de juiste waarden? Gebruik ook TemplateFields, waarin je textboxen zet. Dan kan je in één keer alles invullen en verzenden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
Dat kan je toch met de gewone DataGrid ?
Je DataGrid is bv gebinded aan een dataset. Als je iets wijzigt in die grid, worden die wijzigingen doorgevoerd naar je dataset. De wijzigingen zijn dan nog niet in de database geplaatst. Pas als jij zegt dat de wijzigingen naar de database moeten doorgevoerd worden, gebeurd dat.
functionele fouten in programmeren
:? Normaal gezien probeert men altijd programmeerfouten te vermijden...

https://fgheysels.github.io/

• jeroendevries
Ik ben er inmiddels al achter dat het inderdaad met een datagrid moet kunnen en een juiste dataset. Alleen zijn de datasets niet duidelijk in de boeken. Zijn er simpele voorbeelden?

Bijvoorbeeld wat fouten die ik hierin wil maken zijn:

Gegevens opvragen:

1. Kids record opvragen maar het employee_id met + 1 ophogen zodat de kinderen van een employee met een hoger id worden weergegeven.
2. Ophalen van een verkeerd record, er word Jeroen de Vries geselecteerd in het naam veld bij het urenregistratie formulier, maar er word er 1 verder geselecteerd, dus employee_id +1.

Gegevens muteren:
1. Laatste tabel wordt niet naar de database gestuurd.
2. Laatste veld niet meenemen in de telling, in het urenregistratieformulier word de laatste ingevoerde uren niet meegenomen.
3. Veld wel creëren, maar deze is niet te muteren terwijl die wel de bedoeling is.
4. Insert niet invoeren, en deze is ook niet editable(updaten).
5. Maximale lengte bv. postcode te klein of te groot waardoor gegevens missen.
6. Knop verwijst naar een andere pagina, employee wijst naar urenregistratie.

Gegevens wegschrijven:
1. De elf proef op bankrekening nummers die niet werkt.
2. Controle of het een geldig e-mail adres is werkt niet.

Database:
1. Drop table.
2. Mutaties worden niet uitgevoerd.
3. Een delete verwijderd meer dan is toegestaan.
4. Deadlock ?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroendevries op 11-04-2006 16:33 ]

Pagina: 1