Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Coating behuizing verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Na flink wat inspiratie te hebben opgedaan in dit forum wil ik zelf ook maar eens aan de slag gaan met mijn saaie kast.

Ik heb al was ideetjes, 1 daarvan is blank metaal. Mijn huidige kast heeft van dat witte ietwat ruwe coating (volgens mij standaardcoating op mening pc kast sinds te oudheid). Nu is mijn vraag, hoe krijg ik deze zooi er netjes af? Zandstralen duikt steeds op maar did is voor mij geen optie. Ik met het lekker in de achtertuin/schuur kunnen doen op mijn vrije zondag middag.

Heeft iemand een suggestie hoe verder te gaan? Google en GoT leveren bar weinig op.\

Xeper

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Schuurpapier.

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Misschien dat verfafbijt middel helpt.. ik heb er wel goede ervaringen mee. Als je dat spul op verf smeert en even 5 minuten wacht kan je het er zo af krabben.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 17:04
als het wit er nog goed op zit , dan kan je het overschilderen met een zwarte laklaag , rechtstreeks .
je moet wel zorgen dat je heel goed dekkende lak hebt dan.

Out of the box? What box? There is no box.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

successor schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:51:
als het wit er nog goed op zit , dan kan je het overschilderen met een zwarte laklaag , rechtstreeks .
je moet wel zorgen dat je heel goed dekkende lak hebt dan.
De TS heeft het over het verwijderen van de laklaag ;)
@TS: Ik denk dat de beste methode idd schuren is. Eerst grof, en als de verf/lak er af is steeds fijner papier gebruiken. Uiteindelijk de boel met een geschikt polijstmiddel (ik gebruik zelf altijd koperpoets) afwerken.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Als je de mogelijkheid hebt is zandstralen natuurlijk het eenvoudigst :D

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Spuit wat graffiti op de muur van een openbaar gebouw bij je in de buurt, en wacht tot ze het eraf komen zandstralen. Ren dan snel met je kast naar buiten en druk een briefje van 10 in de hand van de stoere gemeentewerker met een geile knipoog. Succes gegarandeerd! :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je geeft aan dat een van je ideeën is om blank metaal te gebruiken als mod. De vraag is echter of je dat met dit metaal wel wilt. De reden dat deze coating er op zit is niet voor niets, het onderliggende metaal is over het algemeen niet van de hoogste kwaliteit. Om dit mooi te krijgen zal je héél veel moeten schuren! Mocht je het er toch echt af willen halen, dan raad ik je aan om een schuurmachine te lenen/huren/kopen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
van zendstralen wordt de ondergrond heel ruw... ik zou er een schuurmachine opzetten...
dan moet je doorsturen tot je het glad genoeg vindt... korrel 80, dan 120, 180, 240, 400, 600, helemaal tot 2000. (vanaf 240 shuur je met de hand en vaak met water en watervast papier. korrel boven 600 is moeilijk te krijgen, ga bij spuiterijen kijken)
Is wel geduldwerk... je moet daarna direct blanke lak of iets dergelijk erop spuiten, anders roest het binnen de kortste keren weer mat (zeker als je een aluminium case hebt)...

hier een manier om het echt glad te krijgen... gaat tientallen uren werk in zitten voor een hele kast...

[ Voor 31% gewijzigd door MeMoRy op 11-04-2006 12:27 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was begonnen met schuren, maar naar een uur was ik het toch zat. Kast op de schroot, Lian-Li big tower gekocht. Ook blank metaal.

<=- lui.

Verwijderd

je had het er misschien ook af kunnen branden...

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Zeker om een 'scorched look' te krijgen >:)

Op zich wel een gaaf idee :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Gaat het niet roesten als je de lak eraf haalt?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 03:53:
Ik was begonnen met schuren, maar naar een uur was ik het toch zat. Kast op de schroot, Lian-Li big tower gekocht. Ook blank metaal.

<=- lui.
+1 smaakvol :)

Schuren is best een rotklus, maar het is wel te doen, zeker als je begint met vrij grof schuurpapier, liefst waterproof, en dan nat houden als je schuurt, dan slipt je schuurpapier niet zo snel vol troep. En sjah, het blijft handwerk :Y)

Verwijderd

Gewoon een verfstripper pakken...(weet je wel zoon hele hete fohn)
Die gewoon lekker op je kast richten en flink warm stoken...pak je een scherp plamuurmes en schraap je het er zoo af!

Suc6!

Verwijderd

dat bedoelde ik dus eigenlijk met erafbranden...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
jullie zijn een beetje te laat met de info... die nep-tweaker heeft al een prefab case gekocht...

U vraagt, wij antwoorden.

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 06:53

PKN