Hallo, ik heb hier een netwerkje aangelegd, alles werkt perfect, ik kan aan mijn shares enzo, met simpele bestandsdeling uitgezet. Maar als ik naar "mijn netwerkomgeving" ga, en ik klik op mijn werkgroup (mijn netwerkje) (=BVE heet het), dan krijg ik dus geen enkele computer te zien, zelfs die van mijn eigen niet, hoe los ik dit op ?
, ik kan wel per ip een pc accessen (start, run, \[ip], maar das nogal omslachtig om met vijf pc's telkens bestanden zo te gaan versluizen.
Hebben alle pc's deze netwerk naam? Niet dat de enne op MSHOME staat en de andere op WORKGROUP bv.
Stap 1 : Verander eerst de naam( en alleen de naam ! ! ! ) van de computer en start dan opnieuw. Dit moet je zonder verandering van je werkgroep/domein doen.
Stap 2 : Als de computer opnieuw is opgestart verander dan de werkgroep/domein naam eerst naar "bla"(of iets anders) en start dan weer opnieuw op.
Stap 3 : Als de computer weer opnieuw is opgestart verander dan de naam van de werkgroep weer terug naar de goede werkgroep en start opnieuw op.
Doe dit met alle computers.
Stap 2 : Als de computer opnieuw is opgestart verander dan de werkgroep/domein naam eerst naar "bla"(of iets anders) en start dan weer opnieuw op.
Stap 3 : Als de computer weer opnieuw is opgestart verander dan de naam van de werkgroep weer terug naar de goede werkgroep en start opnieuw op.
Doe dit met alle computers.
Self reflection is the school of wisdom
Beginnen met het stapsgewijs uitschakelen/ontmantelen/verwijderen van firewalls lijkt me ook een aardige. Begin te testen tussen 2 computers. Dan hoef je ook niet 15x alles opnieuw op te starten.
Ik vind het ook nogal een rare oplossing, voor mij is hij nieuw en het is gedrag dat ongebruikelijk is voor XP.
Dus volgens mij zit hier iemand grappig te zijn?
Ik vind het ook nogal een rare oplossing, voor mij is hij nieuw en het is gedrag dat ongebruikelijk is voor XP.
Dus volgens mij zit hier iemand grappig te zijn?
[ Voor 31% gewijzigd door cryforhelp op 10-04-2006 00:13 ]
Verwijderd
Controleer inderdaad eerst je firewall instellingen op alle aanwezige PC's. (Controleer ook de virusscanner, neemt soms ook een deel van de netwerkbeveiliging voor zijn rekening)
Wellicht als je bij geavanceerde netwerkinstellingen de optie 'NetBIOS over TCP/IP' aanzet dat het wat soepeler gaat..
Wellicht als je bij geavanceerde netwerkinstellingen de optie 'NetBIOS over TCP/IP' aanzet dat het wat soepeler gaat..