Dubbele kabel splitter mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik heb in mijn woonkamer de aansluiting van de kabel van @home zitten. Nu wil ik mijn kabelmodem in de meterkast plaatsen maar niet twee kabels leggen. Er ligt nu al een kabel door de muur die de woonkamer van de hal scheidt die ik kan gebruiken; de meterkast bevindt zich in de hal. Ik had nu het volgende in gedachten, maar weet niet of dit mogelijk is. Om het e.e.a. uit te leggen heb ik even een afbeelding gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/1594/dubbelekabelaansluiting0ic.jpg

Op de wandcontactdoos komt een normale splitter die van een connectie twee maakt. Een gaat door de muur naar de meterkast alwaar de eerste signaalverdeler komt. Hieraan hang ik mijn modem en eventueel nog een aansluiting voor radio/TV (niet getekend).
De tweede splitter wil ik in de woonkamer hebben, zodat ik gewoon TV kan kijken in de woonkamer..

Ik heb maar een kabel dus naar de meterkast die ik kan gebruiken, maar wil zowel TV als internet naar de meterkast leiden en ook nog TV in de huiskamer hebben.

Ik hoop dat het bovenstaande overkomt. Mijn vragen zijn nu:
1. Is dit mogelijk?
2. Krijg ik veel signaalverlies (meter kast is gescheiden van de woonkamer door een muur en bevindt zich 3 meter van de wandcontactdoos aan de andere kant van de muur).

[ Voor 9% gewijzigd door DieRooie op 09-04-2006 23:09 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

volgens mij moet dit gewoon werken. Ik heb pas een vrijwel indentiek setup gemaakt bij een kennis van me met een chello modem. Kabels waren allemaal al gelegd maar dubbel gesplit (zoals in jou tekening) tja gewoon aangesloten en het werkt probleemloos

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Signaal verlies is met goede spulen echt niet merkbaar erg, met kabel heb je veel minder last van signaal verlies dan met andere technieken. En voor het splitsen ik ben 90% zeker dat het kan.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dit kan prima hoor. Het is geen ideale en aanteraden opstelling omdat je altijd een beetje signaal-verlies hebt en misschien last van wat extra ruist, zolang je signaal sterk genoeg blijft en je goede spullen gebruikt moet het geen probleem zijn.

edit:
Ik zou de versterker er trouwens tussenuit laten bij het modem-deel. Deze versterk alleen maar de 'rotzooi'.

[ Voor 21% gewijzigd door Heineken op 10-04-2006 00:15 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Wat wil je met die splitter doen in de woonkamer?
Dat is de ETU 01 neem ik aan (of 02, maakt niet uit). Die is alleen nodig om vóór het kabelmodem aan te sluiten, niet om tv te kijken of iets dergelijks. Dat kan zelfs zonder tv of radio splitter ;)

Zie het zo: je kan de tv met een directe kabel op het hoofdaansluitpunt aansluiten. De rest is alleen maar vervuiling. Vooral het nut van die tv/r splitters heb ik nooit kunnen achterhalen, behalve dan dat er een ander connectortje voor de radio opzit.

Samengevat: je hebt maar 1 ETU nodig voor het modem, en als het niet werkt bespaar je de moeite van het bellen naar @home, je wordt gierend van de telefoon afgelachen :9

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
cryforhelp schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:03:
Samengevat: je hebt maar 1 ETU nodig voor het modem, en als het niet werkt bespaar je de moeite van het bellen naar @home, je wordt gierend van de telefoon afgelachen :9
De helpdesk van tweakers werkt blijkbaar inderdaad een stuk beter :D. Dank voor jullie reacties. Ik ga eens kijken of ik het laatste kan doen. Scheelt me idd weer een kastje. tenks!
Pagina: 1