Toon posts:

[XP] Windows start explorer niet meer crashed op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een systeem-herstel uitgevoerd met mijn laptop (Acer Aspire 1692 WLMi). Nadat hij opnieuwe was opgestart, zag ik helemaal niks meer op mijn bureaublad staan, ook de taakbald was verdwenen. (hetzelfde effect als je explorer.exe beindigd, bij process beindigen.)

Ik heb mijn computer meerdere malen opnieuw opgestart, en nog een systeemherstel uitgevoerd op een ander tijdstip, maar niks scheen te helpen.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Gr. Christiaan Claessens

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je de Veilige Modus al geprobeerd? En over welke Windows-versie hebben we het hier?

offtopic:
Wij GoTters groeten elkaar standaard, hoef je niet meer te vermelden:p

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Windows Home edition, die stond er al standaard op geinstalleerd. Ook veilige modus heeft hetzelfde probleem, ik blijf gewoon een zwart scherm zien, en kan niks meer doen.
Ik heb zelfs een keer alle processen afgesloten en hem opnieuwe opgestart, ook geen effect.

Bedankt voor je reactie trouwens.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Windows XP dus (niet home ;) das een sub versie van XP )

Als je de taskmanager opent, kan je dan ook een nieuwe taak starten? typ daar dan eens explorer.exe in.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Als je explorer ook in Veilige Modus niet werkt, is deze waarschijnlijk beschadigd.. Het beste kun je windows dan opnieuw installeren over je huidige windows installatie heen, je behoudt dan al je programma's en instellingen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op die laptop, ik gebruik "nieuwe taak" in het taakbeheer venster. En ik surf nu op firefox. Dingen opstarten doet hij dus prima. Alleen, als ik 'explorer.exe' in typ, knippert mijn taakbalk even heel zie deze link:snel, en vervolgens is het weer net als voorheen, geen taakbalk, alleen mijn achtergrond, en geen desktop items.

Als ik mijn account in ga, doet hij hier langer over dan normaal, alleen zit er dan geen zandlopertje bij de muisknop. Ik denk dat hij explorer.exe probeert optestarten, maar het niet lukt. Zou ik dit probleem niet misschien opkunnen lossen door mijn explorer.exe te vervangen?

Gr. Christiaan Claessens
PS: Bedankt voor jullie reacties.
PS2: Ik heb ook een printscreen van mijn Processen gemaakt, dit kan miss helpen. Ook weer opvallend is het ontbreken van mijn 'explorer.exe'.
Afbeeldingslocatie: http://www.deviousness.com/Dump/Untitled-1.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Borizz
Zou het helpen om mijn explorer.exe te vervangen?
En zo ja, wat is de lokatie van explorer.exe? Gewoon de windows dir?

-Gr. Christiaan Claessens

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:53
Probeer eens SP2 opnieuw te installeren.
Misschien dat dat je probleem verhelpt.

Verwijderd

Topicstarter
@Steelpan
Ik heb Service Pack 2 opnieuw geinstalleerd, maar het heeft helaas niet geholpen. Ook heb ik de explorer.exe van mijn andere computer met deze explorer.exe vervangen, ook dat heeft niet geholpen.

Heeft iemand anders nog een suggestie?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

scannen op spyware en virussen? die willen je explorer.exe nog wel eens beschadigen of afsluiten bij het starten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Wat heb je in de tijd voor je systeemherstel geedaan?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens een nieuw gebruikersaccount aan te maken en daarmee in te loggen?

Dit soort problemen heb ik wel vaker gezien dat some delen van, of zelfs de complete explorer niet meer doet wat ie moet doen. Terwijl onder een nieuw account alles weer in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
@McKaamos
Ik heb gescanned met Microsoft Anti-spyware en Lavasoft Ad-Aware SE, dat heeft ook niet geholpen. Op virussen scan ik met NOD32, ook dat was niet de oplossing tot mijn probleem. Denk je dat ik de juiste programma's gebruik?

@Loninkwoner
Ik heb een systeemherstel uitgevoerd omdat ik de driver van mijn geluidskaart verwijderd had, en hem niet zo 1 2 3 kon vinden. Toen voerde ik mijn systeemherstel uit, hij startte de computer opnieuw op, en plots waren mijn taakbalk en pictogrammen verdwenen. Daarna heb ik meteen weer een systeemherstel uitgevoerd, dit had alleen hetzelfde effect. Ligt het probleem dan niet bij Windows systeemherstel?

@Blorgg
Ik heb eigenlijk maar 1 gebruikersaccount, ik heb hem wel opnieuw opgestart in de veilige modus, en ingelogd onder de 'Administrator'. Alleen blijf ik dan hangen op een zwart scherm.
Weet jij hoe ik een nieuwe gebruikersaccount kan maken, met alleen de knop 'Nieuwe Taak'?. Ik vind het moeilijk om in mijn configuratiescherm te komen met alleen uitvoeren.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kunt deze taken dan doen:
- control userpasswords
- control userpasswords2
- lusrmgr.msc

Ze geven allemaal gebruikersbeheer, de eerste op de 'simpele' XP-manier, de tweede op Win 2K-manier, de derde op AD-manier...

We are shaping the future

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
je kan vanuit taakbeheer het volgende commando uitvoeren (Menu Bestand > Uitvoeren):

code:
1
sfc /scannow

Zorg er wel voor dat je de installatie cd van windows bij de hand hebt, want hij gaat nu de windows bestanden controleren en kan naar die cd vragen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz, je bent een held!! Het werkt!! Hartstikke bedankt voor alle reacties, en alle hulp!!
- Gr. Christiaan Claessens
Pagina: 1