Softwarematig COM-poort emuleren*

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 16:08

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mede programmers,

Ik probeer softwarematig een COM poort op te zetten. DWZ:
-Een programma dat een COM simuleert, een bepaalde baudrate ed. heeft
-Windows die COM port ziet in apparaat beheer,
-Een ander programma dit als input kan krijgen.

De reden hiervoor is dat ik 1 compoort tot mijn beschikking heb als input, en hier 2 programma's informatie van af halen. Het ene is NIET door mij geschreven en ze kunnen dus niet worden samen gevoegd.

Ik heb al flink ge-googled maar ik kom absoluut niet verder.
Heeft iemand goeie linkjes voor mij? of kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

SEA>>PRG + titelfix.

In welke taal wil je dit gaan doen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

je zal moeten een driver schrijven.

ik ken er de details niet van, maar ik heb wel al met RS-232 gewerkt en ik wens je alvast succes.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Een vaag ideetje:
Kun je niet een standaard COM poort aan windows toevoegen en daar een printerdriver aanhangen die naar een file print? Een printer aan een COM poort en naar een file printen kun je in ieder geval instellen en ik denk dat een COM poort toevoegen, ook al heb je er niet nog een, ook wel moet lukken. Maar of het in totaal werkt; geen idee. Het zou wel een ideale oplossing zijn, zeker vergeleken met het schrijven van een driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 14:55
Lantronix heeft virtuele compoort drivers die verbinding maken met hun hardware via TCP-IP. Je zou die kunnen gebruiken en zelf iets maken om de in-/output van TCP-IP te verwerken.

Lijkt me eenvoudiger dan zelf een driver te schrijven. Beetje quick en dirty dus misschien niet helemaal bruikbaar voor jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Kennen jullie nog die oude ISA kaarten met com-poorten er op?
Krijg je voor een habbekrats bij de kringloop ;-)

Heb jij voor minder geld een ECHTE com-poort, miss wel met extra IDE controller en een paralelle poort er bij :+

Trouwens, wat wil je precies berijken? Dat het ene programma via de com info aan het andere programma geeft? Dan werkt mijn optie ook, maar moet je ff kabel aan achterkant tussen de com-poorten gooien...

[ Voor 34% gewijzigd door Xorgye op 10-04-2006 00:18 . Reden: ff wat toegespitst ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 19:16
Xorgye schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:14:
Kennen jullie nog die oude ISA kaarten met com-poorten er op?
Krijg je voor een habbekrats bij de kringloop ;-)

Heb jij voor minder geld een ECHTE com-poort, miss wel met extra IDE controller en een paralelle poort er bij :+

Trouwens, wat wil je precies berijken? Dat het ene programma via de com info aan het andere programma geeft? Dan werkt mijn optie ook, maar moet je ff kabel aan achterkant tussen de com-poorten gooien...
Lijkt me geen optie voor de TS. Hij schrijft dat hij 1 com-poort heeft waar data inkomt, en dat twee programma's van die data gebruik willen maken.
Neem een GPS-receiver als voorbeeld: je wilt TomTom en Navigon tegelijk draaien, maar er is maar één GPS-receiver en die is aangesloten op één com-poort (zeg: COM1). Kun je nou een kleine applicatie opzetten die luistert naar COM1, en twee poorten openzet (COM2 en COM3) en daar de data uit COM1 naar toe gooit, kun je de twee applicaties (TomTom en Navigon) laten luisteren naar hun eigen poortjes.

Ben zelf nooit een held geweest in DMA / IRQ / etc, maar is dit misschien iets voor je?
http://www.direct-io.com/...ect-io.com/kb/q500004.htm

Ik geloof overigens dat GPSgate hetzelfde kan, maar dan voor GPS-data (zou overigens niet moeten uitmaken of het wel of niet NMEA-packets zijn denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59
mag een oplossing nog geld kosten ook ?

zo nee:
http://com0com.sourceforge.net/ (GPL)
of
http://www.hw-group.com/products/hw_vsp/index_en.html (andere license, ff checken)

zo ja is google je vriend (1e hit):
http://www.virtual-serial-port.com/

dan kan je zelf de data van de seriele poort ontvangen, en met deze software het via een virtuele 'out' port het naar een virtuele 'in' port sturen. Andere app dan aan die virtuele 'in' port hangen.

[ Voor 104% gewijzigd door MerijnB op 10-04-2006 09:50 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Com poort informatie van af halen... door 2 programmas?
Naja, als je alleen maar uitleest is het okeey hoor, maar als 2 programma's ook invoer naar de poort gaan sturen slaat het apparaat achter de compoort over z'n kop. Die weet natuurlijk niet dat er 2 proggies met 'm praten...

Maar hij zal vast wel weten wat hij doet... ik weet het dus blijkbaar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 07:24
één USB-compoort uitgaand naar de tweede, eventuele DB-9 compoort ?
Pagina: 1