Medion MD5400 laptop toetsenbord bestellen

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn laptop.

Een tijdje terug is mijn laptop defect geraakt. Deze is onder garantie naar Medion gestuurd en gerepareerd. Nu bleek achteraf dat ineens mijn toetsenbord haperde. Ik kon dit zelf oplossen door even het kabeltje weer aan te drukken. Ik heb het voorval dus ook bij Medion gemeld en zij gaven aan dat dit onder de garantie van de reparatie viel. Ik heb dus ook gezegd dat ik de laptop maar niet opstuurde omdat het mogelijk al opgelost is en ik de laptop niet wilde missen.

Nu nét 1 maand buiten de garantie valt mijn toetsenbord weer voor 80% uit en ook het aandrukken van het kabeltje helpt niet meer. Nu heb ik contact opgenomen met Medion en het verhaal uitgelegd.

De reactie die ik doodleuk krijg is dat ik de laptop naar Medion moet sturen (uiteraard eigen kosten) en vervolgens 50 euro aan onderzoekskosten moet betalen en dat ik dan te horen krijg wat een toetsenbord zal kosten en dan worden daarna nog eens de reparatiekosten in rekening gebracht als ik overga op reparatie. Tel maar op €€€ ! Zelfs al zou ik de kosten voor reparatie niet accepteren ben ik op voorhand al verzend- en onderzoekskosten kwijt, dus reken minimaal 80 a 90 euro, terwijl een toetsenbordje hooguit iets van 25 euro kost.

Ik heb gereageerd dat ik weet wat het probleem is, dat er geen onderzoek met bijbehorende kosten nodig zijn en ook een reparatie door mijzelf gedaan kan worden aangezien het ding toch al buiten de garantie valt. Hier hebben ze bij Medion geen boodschap aan, want service kennen ze blijkbaar niet en een toetsenbord bestellen tegen betaling beginnen ze niet aan (levert niet genoeg op vrees ik).

Nu mijn vraag, zijn er fabrikanten die dit soort toetsenborden maken waar je ze zo los kunt bestellen? Ik heb nu een PS/2 toetsenbord aan mijn laptop hangen, maar handig kun je dat niet noemen.

Bij voorbaat dank!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Weet je zeker dat t het toetsenbord en/of de flatcable hiervan is?

Op Ebay worden regelmatig dat soort dingen aangeboden. Voor medion is het meestal wel te doen, deze wordt onder vele merknamen verkocht. Alleen soms andere typenrs, je moet dus wel ff uitvogelen welke typenrs ie onder andere merken is.

Medion (NL/DE) = Gericom (DE) = Advent (UK). Op de betreffende Ebay sites (.co.uk / .de) kun je zat spareparts vinden. Bij belgie/dld alleen opletten op layout: qwertz / azerty, dus toetsjes overzetten in dat geval.

In NL kun je ook een aantal bedrijven benaderen die laptops repareren (dus niet de officiele service centra). Icm een foto van de layout en de connector kunnen ze je mogelijk ook wel aan zo'n ding helpen. Redelijke grote kans dat er wel meer medion modellen zijn dan alleen de 5400 waar dat keyboard in past.

Googlen op laptop reparatie of op marktplaats zoeken op laptop reparatie geeft genoeg bedrijf(jes) die zich daarmee bezig houden.

ik heb op mn werk geloof ik 2 of 3 kratten vol medion keyboards, als je goeie foto's hebt laat ik wel iemand de zooi doorzoeken (zelf geen zin in, veel te veel)

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 09-04-2006 23:27 ]