Toon posts:

[2000] BSOD's met verschillende foutmeldingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg tijdens het primen last van een BSOD met de volgende melding :0x0000001E (0xC0000005, 0xBE4C74D0, 0x00000000, 0x00001028 - KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Dit zou te maken kunnen hebben met de videodriver oid.

De volgende foutmelding was "inaccessible_boot_device" terwijl de CDROM W2K (legal) op de HD installed, ik gewoon beeld heb en kan dus nog steeds niet installen.

Daarna de foutmelding "c0000221 unknown hard error \SystemRoot\System32\ntdll.dll"

Heb dus de C: partitie al meerdere malen geformatteerd, zowel naar FAT32 als NTFS, om er zeker van te zijn dat de partitie clean is, Scandisk en CHKDSK diverse malen laten checken, maar blijf nu bij de laatste melding hangen.

Kom aan het witte windows scherm toe en krijg dan de foutmelding.

Heb met een oude versie van Norton Commander op een floppie, onder DOS, m'n Favo's e.d. kunnen saven en gezien dat ntdll.dll in de dir staat waar die moet staan.
Ook van een andere machine met W2K de file gekopied en gedownload, maar ook dat heeft geen resultaat.
BIOS ook al geflashed.
Het geheel heeft, voor het opnieuw primen (ivm warmte), ruim twee jaar probleemloos gedraaid.

Mobo is DFI Infinity Ultra met XP2800+, kaart is Chaintech FX98
Heb me al rot gezocht op het web, maar niet de juiste oplossing gevonden.
Dwz : het kan aan het geheugen liggen : het kan aan de HD liggen : het kan aan de CDROM liggen etc.
Wat is de juiste ?

Iemand enig idee : dit kost me/ons credits bij R@H :'(

EDIT : Eerst nog eens W98 installed en dat liep.
Daarna weer een upgrade naar W2K en dat liep eerst goed tm de install van SP4.
Na het opnieuw opstarten zit ik nu weer met een inaccessible_boot_device.

@elevator : Ik neem aan dat als er iets mis is met het geheugen of HD W98 ook niet installed had kunnen worden. Of is dat wel mogelijk ?
En scandisk en chkdsk geven geen enkele foutmelding ????? dus neem aan dat de HD wel redelijk goed is.
Memtest OK en HD is in een ander pjoeter gewoon te lezen en te beschrijven.

EDIT EDIT : Nogmaals geprobeerd, maar nu al een melding als W2K wordt geinstalleerd :( :( :(

SJIPS !!!!! : Powermax geeft een failing HD aan :( :( :(
Maar even neuzen naar een goede kwaliteit HD.
WIN98 blijkbaar minder kritisch.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 08:15 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin even met je geheugen (memtest86) en je harddisk (zie de Opslagmedia & I/O Controllers faq) te testen :)