[flash] laden van bijvoorbeeld header.swf?part=portal

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
ik ben aan het proberen om een header te bouwen die uit drie gedeeltes bestaat. Via php heb ik de mogelijkheid aan te geven welke pagina bij welke van de drie gedeeltes hoort.

Nu wil ik eigenlijk 1 swf maken die door middel van een paramater/variabele aangeeft in welke "mode" hij moet opstarten.

In de search zag ik wel iets in de trant van variabelen die je in kan laden die bijvoorbeeld op een dynmaische php-pagina staan, maar dat is voor dit niet echt een oplossing; althans dat denk ik dan :)

kanje bijvoorbeeld net als bij een java applet iets van een <param name="part" value="portal"> toe kan voegen aan een object tag?

[ Voor 6% gewijzigd door hobbeldebobbel op 09-04-2006 21:02 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
precies zoals je het in de titel schrijft kun je het doen..
header.swf?part=portal
In je header.swf zal dan de variable part op de root de waarde portal krijgen.
Je kan eventueel ook met javascript een waarde van een variable zetten.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• hobbeldebobbel
ok dan :) het is dus eenvoudiger dan ik dacht, maar hoe kan ik die var part dan uitlezen/gebruiken in actionscript? je zegt op de root.... dat houd in? _root.part of?
ben echt een held op sokken met action script :)

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
gevonden: _root.part ik eerst root.part proberen :)
nouwja het werkt :)

maar die staat er niet

Verwijderd

hobbeldebobbel schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:24:
gevonden: _root.part ik eerst root.part proberen :)
nouwja het werkt :)
I.p.v. '_root' kun je beter 'this' gebruiken.

• hobbeldebobbel
verklaar u nader ;) wat is het verschil ten opzichte van die twee, wat is het nadeel?

maar die staat er niet

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

_root verwijst altijd naar de top van je swf structuur; het is een absolute bepaling van een variabele die ook niet meer vervangen kan worden. Hang je bijvoorbeeld die swf in een andere, host-swf dan verwijst de _root opeens naar de top van de host swf en kan hij dus al je variabelen niet meer vinden.

Het is niet slechter, het is onhandiger en niet echt altijd even duidelijk. Met this. geef je altijd precies aan welke variabele je bedoeld want this is relatief (namelijk ten op zichte van 'this')

Daarbij wordt een variabele die in _root (of _level0) is opgeslagen gekoppeld aan de root van de flash, en dat kan bijvoorbeeld problemen geven als je meerdere for loops gebruikt.

_root.i in de ene functie is dezelfde i als _root.i in een volgende functie, wat betekend dat i niet meer nul is als een van de twee loops gedraait heeft.

bij this.i (of gewoon i binnen een functie) heb je dat probleem niet, omdat de i aan de functie gekoppeld wordt en niet aan de _root

[ Voor 8% gewijzigd door XangadiX op 19-04-2006 15:51 ]

Stoer; Marduq

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
zie hierboven ^^

In dit geval geeft hij echter een var mee aan de url van de swf. Deze zal dus altijd op de root (of level_0) terecht komen.
"this" werkt dan nog steeds natuurlijk, maar het maakt in dit geval echt niets uit of je _root gebruikt.
Wanneer je de movie in een andere movie laadt is het zelfs fijner als er _root stond, want dan kun je nog steeds de variable uitlezen die je aan de url van de main swf meegeeft...anders zou je in de main swf die var uit moeten lezen, en doorgeven aan de ingeladen movie...wat natuurlijk ook gewoon kan..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1