Toon posts:

xxodd laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 2.162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
lo allemaal,

ik ben een van de slachtoffers van de Dell 9400 affaire... hierdoor ben ik op jullie forum terecht gekomen en kwam erachter dat ik niet de enige was.
na van de grote teleurstelling bekomen te zijn heb ik mijn geld teruggevraagd en ben opzoek gegaan naar een soortgelijke laptop.

hierbij kwam ik via dit forum de volgende site tegen www.xxodd.nl
de machines die ze hier hebben staan vind ik erg indrukwekkend.
ken het bedrijf alleen totaal niet.
kan ook nergens een telefoonnummer vinden.
Als je hier een computer besteld, wordt deze naar een dealer gestuurd en dan kun je daar contant betalen bij afhalen. Helemaal geen gek idee vind ik. Ken alleen al die dealers niet ? (kleine zaakjes naar mijn idee).

mijn vraag is dus of een van jullie hier ervaring mee heeft ? levertijd/kwaliteit e.d.

moet zeggen, het ziet er allemaal erg goed uit...

thx

Verwijderd

XXODD was eerst Promedion. Meer weet ik er ook niet over helaas.

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Ziet er zeker goed uit. Mijn besluit voor de 9400 staat al redelijk vast (wil perse geen 1920 scherm) -> een m570a.

Zoek wel even verder voordat je bij xxodd zelf besteld. Zo heb ik deze week gebeld met www.dbplanet.nl waarbij ik op mijn systeem uitkwam op 2088 euro ipv 2204 euro bij xxodd.
Verder is de site van xxodd niet helemaal op en top, verkeerde linkjes, in firefox niet goed te zien etc etc.
Er staat dat je moet kijken bij aanbiedingen maar klikken op aanbiedingen levert weer de welkom tekst etc.

Ik ben aan het wachten op een aanbieding van deze 570a, want ken iemand die voor minder euro's veel meer heeft gekregen...

Verwijderd

Topicstarter
ja was er inmiddels ook achter dat via een tussenbedrijf bestellen goedkoper kan zijn,
zelf ben ik geintresseerd in 570b. de schermkwaliteit (clearview) en hogere resolutie is wel erg mooi natuurlijk.

waarom wilde je perse geen 1920 ?

ik ga van de week even http://www.laptops4u.nl/ bellen, daar hebben ze ze namelijk ook.

hoop dat er nog andere mensen zijn die me iets extra;s kunnen vertellen over deze laptops !

• Vinzzz243
collega van me heeft 1920 en dat is me veeeel te klein, kan ik niet mee werken.
laptops4u ook naar gekeken.

Voor mijn config is:
dbplanet: 2088
laptops4u: 2106,77
xxodd: 2203,88

laptops4u heeft goede reputatie dus voor die 16 euro verschil zou ik m daar wel willen kopen. Alleen jammer dat ze geen aanbieding voor deze hebben :)

Mocht je iets tegenkomen laat t me weten :D

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03-2025
Ik heb een aantal van dit soort laptopjes verkocht en ik moet zeggen dat de kwaliteit erg goed is. Nog nooit een promedion/XXODD defect terug gezien. Maar dat zegt natuurlijk niet altijd iets. Garantie bijkopen is ook niet zo heel duur (volgens mij 2 jaar pick-up-and return (maken binnen 48uur een afspraak +/- € 50). Let wel goed op! Er zit vaak standaard GEEN draadloze netwerk kaart in! (is wel een optie !)

Verwijderd

Ik heb drie jaar geleden een Promedion gekocht.
De specs waren voor een laptop van drie jaar geleden aan de hoge kant. Ik werk er met plezier mee als desktopvervanger of als ik ergens ben waar netspanning is.

Goeie laptop, alleen de acuu/energieverbruik is hoog door het gebruik van 'n desktopprocessor.
Hoe Xxodd is weet ik niet, maar ze zullen niet veel afwijken van de kwaliteit welke men vroeger geboden heeft. Mijn volgende wordt weer een promedion Xxodd.

...en iIk heb vaak uit moeten leggen dat het geen Medion betrof,..

Verwijderd

Topicstarter
sounds nice :)

vandaag laptops4u gebeld en geinformeerd naar vermoedelijke levertijd en dat zat ook wel goed.
3-5 werkdagen !! als dat zou kunnen
(je weet natuurlijk nooit, maargoed na de 9400 ben ik al snel tevreden )

als ik mn geld van dell terug heb ontvangen , dan ga ik hoogstwaarschijnlijk tot aanschaf over.

SCHERM 17" breedbeeld TFT-scherm Glare Type
WUXGA resolutie 1920x1200 (extra helder + extra brede kijkhoek)

Intel Pentium-M 760 , 2.0 ghz

nVIDIA GeForce Go7800GTX (G70GTX 256MB VGA)

2GB DDR2 533MHz

60gb 7200rpm

cant wait :P

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:54:

2GB DDR2 533MHz

60gb 7200rpm

offtopic:
Durf 't bijna niet te vragen, maar hoeveel ben je voor zo'n beest kwijt :X?

Verwijderd

Topicstarter
2450 als het goed is.

Ietsje meer als ik uitgegeven zou hebben voor de 9400. maargoed hij is ook iets cooler :)

• swarthur
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:17:
2450 als het goed is.

Ietsje meer als ik uitgegeven zou hebben voor de 9400. maargoed hij is ook iets cooler :)
Ik denk dat je van die prijs nog wel wat af kan halen (heb hier de inkoopprijzen voor me liggen).

suc6 ;)

• Vinzzz243
swarthur schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:42:
[...]

Ik denk dat je van die prijs nog wel wat af kan halen (heb hier de inkoopprijzen voor me liggen).

suc6 ;)
wellicht kun je dan wat voor mij betekenen :D (of richtprijsje geven), ben aant wachten op mooie prijs voor een m570a
1440 scherm
2gb ddr
7800gtx
80gb 7200
wlan

• swarthur
wat voor processor wil je er in hebben?

• Vinzzz243
swarthur schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:40:
760
mail me anders even naar vinzzz[at]vinzzz.nl

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:11

inXs

known as inXs

Alleen beetje jammer dat in geen van die dingen een dual core zit, terwijl ze toch aardig wat kosten ;)

superB

Verwijderd

Topicstarter
hmm inside info ftw ?
goedkoper zou natuurlijk mooi zijn :)

• Vinzzz243
swarthur schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:40:
swarthur, k sta op t punt m te bestellen bij laptops4u :D hurry ;)

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 17:37
Op www.avamos.de staan dezelfde laptops. Wanneer er iets mis is met je xxodd laptop stuurt xxodd ze volgens mij door naar dit bedrijf.

Je kan er zelfs je eigen kleur kiezen van je laptop.

Wat xxodd betreft. Een vriend va mij heeft er een laptop gekocht (M570A, ATI X800XT,1GB Ram etc) werkt perfect.

Wat jammer is dat de webwinkel niet echt up to date is. De benamingen van de laptops kloppen niet (zijn nog uit de promedion tijd) En er staan benchmarks uit computerbladen over laptops die nergens op de webwinkel tevinden zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:54:
sounds nice :)

vandaag laptops4u gebeld en geinformeerd naar vermoedelijke levertijd en dat zat ook wel goed.
3-5 werkdagen !! als dat zou kunnen
(je weet natuurlijk nooit, maargoed na de 9400 ben ik al snel tevreden )

als ik mn geld van dell terug heb ontvangen , dan ga ik hoogstwaarschijnlijk tot aanschaf over.

2GB DDR2 533MHz

60gb 7200rpm

Ik heb hier nu dit systeempje draaien van laptops4u en ik wil niet anders meer :)
het enige verschil; ik heb 1Gb ram en 100Gb HD.

Ga hem wel zelf ophalen, heb ik ook gedaan, kan je nog even de pixels controleren en ook de montage van het TFT scherm. Bij mij zat ie nl toen ik ging kijken er niet goed in afgemonteerd.

Er stak een aluminium rand net onder de bovenste kunstof rand uit.
Dit werd echter binnen een week door de leverancier van de notebook verholpen

Enne de prijs daar is zekers nog wat aan te doen.
Ik heb mijn configuratie op de eigenlijke prijs ook nog eens voor nix het 3e jaar 24 uurs pickup aan de deur garantie.En hij had het verkeerde scherm geleverd, ik had nl het 1440*900 scherm besteld.

Dit glossy scherm van 1900*1220 is normaliter ook nog eens 160 euro duurder 8)
Ik was iig honderden euro's gematst :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:49:
ja was er inmiddels ook achter dat via een tussenbedrijf bestellen goedkoper kan zijn,
zelf ben ik geintresseerd in 570b. de schermkwaliteit (clearview) en hogere resolutie is wel erg mooi natuurlijk.

waarom wilde je perse geen 1920 ?

ik ga van de week even http://www.laptops4u.nl/ bellen, daar hebben ze ze namelijk ook.

hoop dat er nog andere mensen zijn die me iets extra;s kunnen vertellen over deze laptops !
Prima laptopje, heb er zelf dus ook eentje :)
Alleen de bijgeleverde draagtas is ruk, daarvoor ga ik vande week dan ook een mooie aluminium koffer bestellen :)
Wat betreft het scherm, ik had in eerste instantie mn twijfels over glossy schermen...maar daar de leverancier van laptops4u een M570B had besteld ipv de door mij gewenste M570A heb ik hem na even te kijken voor de zelfde prijs mee mogen nemen, en daar heb ik helemaal geen spijt van 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:14 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:19
ik heb de m400ae... ook superding en ben er heel blij mee.

heb het gekocht op www.bjc-computers.nl. site is neit echt prof maar service is echt goed. Als je dichtbij zoetermeer/denhaag woont krijg je geowon aan huis service als er wat mis is of je moet wat hebben ofzo (last gehad van dooie pixels int begin, maar da tis nu helemaal opgelost).

voorderest nix mis met die beesten (veel mensen op tweakers, vooral tijdje terug, vonden dat het merk promedion mager aftreksel was van medion, maar dit is abs niet het geval)

Verwijderd

achterop23 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:25:
Op www.avamos.de staan dezelfde laptops. Wanneer er iets mis is met je xxodd laptop stuurt xxodd ze volgens mij door naar dit bedrijf.

Je kan er zelfs je eigen kleur kiezen van je laptop.

Wat xxodd betreft. Een vriend va mij heeft er een laptop gekocht (M570A, ATI X800XT,1GB Ram etc) werkt perfect.

Wat jammer is dat de webwinkel niet echt up to date is. De benamingen van de laptops kloppen niet (zijn nog uit de promedion tijd) En er staan benchmarks uit computerbladen over laptops die nergens op de webwinkel tevinden zijn.
Ik had een probleem met het afmonteren van het TFT scherm op de M570B. De nederlandse leverancier(vernam ik van de medewerker van laptops4u) van deze notebook heeft toen vanuit laptops4u de notebook teruggekregen en het scherm alsnog netjes gecentreerd erin gezet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:21 ]

Verwijderd

Ik heb sinds januari een promedion 570b, er was toen een aanbieding met 7800gtx,M760,2gb en 100gb hd+ Xp prof en glossy1920x1200 scherm voor 2199 euro.
In de nieuwe pcm stond een nieuw model van xxodd met 7900gtx en core duo processors, staat nog niet op de website.

Als je vragen heb beantwoord ik ze graag

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ze hebben op hun eigen website echt een super strake actie staan:

XXODD XNI515 (met een strakke configuratie)

Iemand enig idee hoe het met de betalingen zit bij hun?
Creditcard, Accepgiro, Vooruit betalen?

iemand enig idee?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 21:12
Er komt binnenkort ook een 19" model laptop uit:
http://www.xxodd.nl/producten/notebooks/xna590k/prodpage.php

Zal wel een paar centen gaan kosten :)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
wezep schreef op woensdag 19 april 2006 @ 06:55:
Er komt binnenkort ook een 19" model laptop uit:
http://www.xxodd.nl/producten/notebooks/xna590k/prodpage.php

Zal wel een paar centen gaan kosten :)
Vreemde reclame maken ze: 's werelds grootste laptop :P.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:37
is er inmiddels wat meer bekend over de XXODD??

Verwijderd

En als je die Xodd vergelijkt met Zepto?

De zepto laptop heeft ook goeie specs met prijs qualiteit verhouding.
Heb er een bij n maat van me gespot, vond m nog beetje te plastic aanvoelen.
Het glimmende modelletjes van xodd staat me wel aan. (xni 812 seri)
Alleen jammer dat het 17' is, word het weer zon lomp ding om mee te sjouwen.

(na zelf wat verder zepto en xodd tegen elkaar uit te zetten blijkt)
X1600 VS go7600
17' TFT VS 14' WXGA
3,5 kg VS 2,35 kg
3uur 50min on. VS 2uur 45 min on.
2.0 VS 7.1 sound
1500 euro VS 1450 Euro

Qua prijs heb je volgens mij hetzelfde, vraag me dus af of mensen ooit beiden laptops in hun leven hebben gezien, en welke ze dan alsnog zouden kiezen O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 10:10 ]

Pagina: 1