Op-/Aanmerkingen nieuw (Game-)Systeem

Pagina: 1
Acties:

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
BenQ DW1650 16 x, 6 x, 16 x, Zwart, OEM € 34,45

Asus A8NE-FM 55,46

Logitech Cordless Internet Pro Desktop Zwart, OEM 23,53

Zalman CNPS7000B-AlCu 19,33

Asus EN7900GT /2DHT 256 MB, PCI Express x16 244,54

AMD Athlon 64 San Diego 3700+, Socket 939, Boxed 183,19

Western Digital WD2500KS 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/300 79,83

OEM 3,5 diskettestation Zwart 6,72

Antec TX1050B 500 Watt, Zwart 105,88

Kingston KVR400X64C3A/1G DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, - 69,75

Montage volledig systeem 1 jaar garantie (aanbieding) 16,81
Totaal bestelling € 839,49
BTW 19% 159,50
Vaste verzendkosten 8,50
Te betalen € 1007,49

Op het aanraden toch een 7900gt gehaald, een 3700+ paste ook nog wel in het budget.. Dit lijkt mij ok?

[ Voor 186% gewijzigd door TheZeroorez op 10-04-2006 17:30 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Gelijk twee waarom vragen:
- WAAROM intel ipv AMD???
- WAAROM dimension.nl???

Wat wil je verder me dit systeem doen? Gamen? Office? Internet? HTPC?
Wat voor voeding zit er in die kast?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

andere videokaart wellicht? Geforce 7600 is net zo duur als je 6600 maar wel flink wat sneller

En ik zou een voeding van een goed merk erbij nemen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wat voor games speel je en wat voor eisen heb je daarbij (alles vol op, of 640x480, ergens daar tussenin, etc) ? Zou ik er even bij vermelden, anders krijg je vast en zeker een opmerking dat 1gb geheugen te weinig is en die 6600GT ook niet al te best is ;). Ik meld het nu niet, want weet niet wat je eisen zijn m.b.t. gamen. Ik gok niet al te hoog als ik het verhaaltje zo lees.

Verder misschien zalman eraf? Boxed cooler kan je wellicht ook wat naar beneden schroeven qua rpm (moet je even reviews opzoeken wat een boxed cooler doet met een P4 3GHz) en die 35 euro kan je dan wellicht in je videokaart stoppen :)

• TheZeroorez
  • Niet online
AJ1815 schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:03:
Gelijk twee waarom vragen:
- WAAROM intel ipv AMD???
- WAAROM dimension.nl???

Wat wil je verder me dit systeem doen? Gamen? Office? Internet? HTPC?
Wat voor voeding zit er in die kast?
Omdat ik alleen dit systeem samen heb gesteld, en vooral denk ik ook een kwestie is van wat de boer niet kent eet hij niet. Bovendien, waarom zou ik het wél doen?

Waarom dimension? Omdat het dichtbij is, een goede en goedkope zaak met prima service (Koreanen..)

Wat ik met het systeem wil doen staat in de TS :Z
De voeding is een C666K ATX Miditower 400W.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
AMD presteert beter met games, dus ik zou een AMD proc nemen. Verder zou ik zoals gezegd kun je beter de 7600GT nemen. Die heeft nieuwere features en presteert beter dan de 6600GT, terwijl hij evenduur is.

• TheZeroorez
  • Niet online
Op het vele aanraden dus toch eens een AMD-systeem ervan maken..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB)

Lijkt me een mooi setje. Als je écht wilt gaan overklokken kun je misschien beter voor een ander mobo gaan.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 14:37
http://www23.tomshardware.com/cpu.html

Als je hier nou eens kijkt wat de prestaties in games zijn voor verschillende AMD en Intelprocs dan kan je zelf ook beslissen dat AMD beter is. (waarschijnlijk)
Verders verstookt een A64 veel minder en is dus stukken koeler en stiller.

En het lijkt me verstandig in een goede voeding wat extra geld te steken. MTek is niet bepaald een supermerk en voor iets meer geld heb je een zalman of tagan.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
@ The_Zeroorez

Je hebt ongeveer hetzelfde budget als mij!, (alleen ik kreeg er nog een beeldscherm bij van 250 euro, en toen was het totale bedrag 1271,45 euro)

Ik was 1021,50 kwijt aan mijn systeem:

XFX Geforce 7600GT XXX Edition 256 MB, PCI Express x16
Antec Sonata II 450 Watt, Zwart
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)
Western Digital Caviar SE16 320 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/300
Asus A8N-E
OEM 3,5 diskettestation Zwart
Pioneer DVR-111 Zwart
Logitech Cordless Internet Pro Desktop Zwart, OEM
AMD Athlon 64 X2 Manchester 3800+, Socket 939, Boxed

Misschien vind je het wel wat..
Trouwens, BF2 speel ik hier perfect op, en The Godfather ook!, meerdere spellen nog niet getest.

Laurens

[ Voor 8% gewijzigd door lvrijn op 09-04-2006 20:32 ]

Verwijderd

zeker AMD doen
AMD=meer prestatie(dan intel) voor minder geld en hij verbruikt ook nog es minder

het geld wat je dan bespaard kan in een btre GPU misschien 7900GT heeft een heel mooi prijsje voor zijn geld :9~

en ik ken Mtec niet, misschien een voeding van een beter merk? antec, tagan...

is intel trouwens niet allang DDRII? 8)7

• TheZeroorez
  • Niet online
Ok, ik zal de voeding dus nog gaan veranderen, maar als AMD echt zo minder gebruikt, kan ik er denk ik ook net zo goed een voeding van een beter merk in zetten.

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Als ik jouw componenten bij elkaar optel kom ik uit op 927 ipv duizend nog iets.

Ik zie dat je je systeem hebt aangepast. Dan nog kom ik op een ander bedrag uit dan jij: 875. Betaal je zoveel geld voor andere dingen (assemblage/windows install?) In dat geval misschien handig om er bij te zetten

Dat betekent dat je nog ruimte in je budget hebt, en dan zou ik van een 7600 naar een 7900GT upgraden. Kom je totaal uit op 1076 (van de dimension prijs van 329 uitgaande). Met wat geluk kan je ook een X1800XT 512MB op de kop tikken, die is net ietsjes sneller (dit staat ter discussie volgens een ander topic, maar benchmarks zijn vrij duidelijk: als je niet gaat overclocken is de X1800XT net iets beter, heeft een paar modernere featuresets, en twee keer zoveel geheugen). De X1800XT is ook iets van 300 euro, max 320, als je goed zoekt.

Met deze graka ga je van een mid-game systeem naar een high-end game systeem...

Zoals al eerder gezegd is AMD wel beduidend beter in games, de eerder aangeraden Asus A8N-E icm een AMD AThlon 64 3500 of 3700+ is een mooi systeem! Ik zou dan wel een de harde schijf van Western Digital nemen, aangezien Maxtor en Nforce4 chipset soms problemen geeft, en je wilt het risico niet lopen.

En, ik moet het zeggen, ik snap echt niet waarom je bij dimension.nl koopt. Ik vind hun aanbod echt heel beperkt, zeker bij de videokaarten, en ze zijn belachelijk duur. Een 7800GTX voor 500 euro, dat is te gek. Daar koop je de 7900GTX voor.

Zoek beter een andere webshop, je kan met behulp van de shopsurveys erg goede winkels vinden. Ik heb zelf erg veel goede ervaringen met azerty en 4launch, maar laat ik maar geen reclame maken. Maar je bespaart jezelf een hoop geld door goed te zoeken, ipv bij de eerste de beste zaak die toevallig in de buurt zit je pc te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door afterparty05 op 09-04-2006 20:47 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, ik heb het veranderd. Komt omdat ik er gewoon een rekenfoutje bij heb gemaakt bij het aanpassen.. Aan de Windows install ben ik niets kwijt, ik heb er nog een liggen Een nog-niet gebruikte O-)

edit:
Ja, dimension was goed, maar als ik nu zo'n systeem ga maken kom je daar niet meer ver nee, zal eens verder kijken dan mijn neus lang is :+

[ Voor 29% gewijzigd door TheZeroorez op 09-04-2006 21:00 ]

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 85.00
Volgens mij is dit moederbord goed genoeg, het is niet al te duur, tips/alternatieven welkom, ik weet namelijk niet veel van moederborden af, en wil misschien ook wel wat over gaan klokken.
Twinmos DDR2 1024 MB PC2-4200 533MHz € 78.00
Geheugen wat goed in dit moederbord gaat dus, 1GB lijkt me wel voldoende, aangezien BF2 hier toch weinig gespeeld wordt.
Die 2 onderdelen gaan niet samen, want voor zover ik weet kan de Asus A8N-E geen DDR2 aan alleen DDR.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:42
het probleem van Maxtor en Nforce4 chipset was allang opgelost en later kwam ook nog een officiele oplossing van Nvidia dus dat zit wel goed hoor.
Maar volgens mij zijn de Samsung schijven nu ook erg goed (snelheid/geluid/warmte).

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

Theo

moederbord

even bij azerty geweest

Recom BackDraft Geen, Zwart € 53,78 € 53,78
Cooler Master RS-430-PMAP eXtreme Power 430 Watt 39,49 39,49
Western Digital WD2500KS 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/300 79,83 79,83
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 60,50 60,50
Asus A8N-SLI SE 80,67 80,67
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM 133,61 133,61
Zalman CNPS7000B-AlCu 19,33 19,33
Lite-On SOHD16P9S-34C 16x, 48x, Zwart, OEM 15,13 15,13
BenQ DW1650 16 x, 6 x, 16 x, Zwart, OEM 34,45 34,45
Logitech Cordless Internet Pro Desktop Zwart, OEM 23,53 23,53
Asus EN7900GT /2DHT 256 MB, PCI Express x16 242,86 242,86
Totaal bestelling € 783,18
BTW 19% 148,80
Vaste verzendkosten 8,50
Te betalen € 940,48

"jouw" kast
een betaalbare 430 Watt voeding
Jouw schijf, tja, het is en blijft een Maxtor, daarom vervangen voor een WD met 16 MB, 250 Gb en sata II
1 GB om in dual channel te draaien
Een prima borje met de mogelijkheid een tweede videokaart bij te plaatsen (non sli is 9 euro goedkoper). Verder heeft dit bord wel onboard geluid
Aangezien een dikke gpu belangrijker is dan een dikke cpu heb ik een 3500 gekozen en er een zalman coolertje opgezet
standaard lees en brandwerk uiteraard
Voor een tobo en muis heb ik een draadloos logitech setje gekozen
Omdat deze onderdelen allemaal iets goedkoper zijn is er genoeg geld voor een 7900 GT 256 MB 8)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Arjan90
  • Laatst online: 16:38
Ik zou alleen een RealPower kiezen, aangezien de amperewaardes van de geselecteerde ExtremePower niet hoog genoeg zijn voor de nieuwe generatie grafische kaarten. (de 7900GT is niet echt nieuwe generatie, maar heeft wel bepaalde amperewaardes nodig). Bovendien schijnt de ExtremePower slecht bekabeld te zijn (qua wat er bij zit).

Voor de rest inderdaad een heel net systeem zo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan90 op 09-04-2006 21:02 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Theo

Theo

moederbord

ook als je een dikke antec voeding neem blijf je onder de 1000 euro zitten

Nu met WP, PV, EV en PC

• lvrijn
LiteOn DVD-ROM 16x48 oem zwart € 15.00 Gewoon een goedkoop CD/DVD lezertje.

Is nog steeds overbodig, investeer die 15 euro's in iets anders.

Laurens

• TheZeroorez
  • Niet online
Niet echt, aangezien ik on the fly kopieren toch wel vaak gebruik, het kost best veel tijd om er images van te maken en die later te branden..

Ik heb behoorlijk wat veranderd, en ben nu van plan bij azerty te gaan bestellen, stukken goedkoper en een veel ruimere keuze.

Volgens mij is het systeem zo wel goed, vooral voor die prijs!

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 09-04-2006 21:21 ]

• lvrijn
Aha, dan snap ik het..
Zo is het wel mooi ja :)

Toch maar de XFX 7600GT XXX he?

Laurens

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
TheZeroorez schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:06:
[...]

Omdat ik alleen dit systeem samen heb gesteld, en vooral denk ik ook een kwestie is van wat de boer niet kent eet hij niet. Bovendien, waarom zou ik het wél doen?

Waarom dimension? Omdat het dichtbij is, een goede en goedkope zaak met prima service (Koreanen..)

Wat ik met het systeem wil doen staat in de TS :X
De voeding is een C666K ATX Miditower 400W.
Geestig dat je eerste reactie gelijk zo aggressief overkomt, maar dat als je er wat langer over nadenkt, gewoon met al mijn punten mee bent gegaan. Misschien de volgende keer 2 keer denken voordat je een reply typed...

Verder staat nog steeds niet in je TS waarvoor je je systeem nu gaat gebruiken, dus een :X is dan wel leuk, maar had je beter een :Z van kunnen maken...

• Theo

Theo

moederbord

alleen waarom nu weer een 7600 en geen 7900 of ati X180?

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

theodouma schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:46:
alleen waarom nu weer een 7600 en geen 7900 of ati X180?
Budget, waarschijnlijk

• Theo

Theo

moederbord

alleen waarom (als hij wilt gamen) neemt hij een dikke cpu met een matige gpu, en geen dikke gpu met een matige cpu?? Immers draaien games voornamelijk op de gpu, en niet op de cpu.

Met de combo 3200+ en 7900gt heb je een veel beter gamesysteem, dan met een 3700+ en een 7600gt

Nu met WP, PV, EV en PC

• TheZeroorez
  • Niet online
Ok, ik zal dat dan nog veranderen, als het veel beter is.
AJ1815 schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:02:
[...]

Geestig dat je eerste reactie gelijk zo aggressief overkomt, maar dat als je er wat langer over nadenkt, gewoon met al mijn punten mee bent gegaan. Misschien de volgende keer 2 keer denken voordat je een reply typed...

Verder staat nog steeds niet in je TS waarvoor je je systeem nu gaat gebruiken, dus een :X is dan wel leuk, maar had je beter een :Z van kunnen maken...
Stond er dus wel in, maar aangezien ik al genoeg geholpen ben, en ik dacht dat ik zo wel klaar was leek het mij niet meer zo nodig...

Verwijderd

Die 500 Watt voeding is een beetje overkill, zeker als je er in de toekomst geen SLI configuratie van gaat maken, of er weinig aan gaat upgrade. (of misschien we helemaal niks).

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar natuurlijk ga ik upgraden, goedkoopste manier om een betere pc te krijgen ;) Die voeding zit btw gewoon bij die kast, en ik heb gekeken, maar voor een 400w/450w ofzo in een kast (van een goed merk..) ben ik ongeveer evenveel kwijt, en aangezien ik deze kast mooi vind, is het niet echt relevant om een andere te gaan nemen omdat die voeding een beetje zwaar is...

• Theo

Theo

moederbord

misschien een hele rare vraag, maar waarom zet je het systeem niet zelf in elkaar, scheelt ook weer 20 euro, en het is vaak ook nog leuk om te doen :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

theodouma schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:56:
misschien een hele rare vraag, maar waarom zet je het systeem niet zelf in elkaar, scheelt ook weer 20 euro, en het is vaak ook nog leuk om te doen :)
En het is best te doen, zelfs voor een (eventuele) noob :P

• Theo

Theo

moederbord

zolang je de spanning er maar als laatste op zet is het niet "eng". Verder is het net een puzzeltje, alles kan maar op één logische plek, en als het op meerdere kan dan is dat helemaal niet erg

Nu met WP, PV, EV en PC

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34

makje

Professioneel prutser

Nog een laatste opmerking over dit systeem: maar 1 reep geheugen? Je processor ondersteund dual channel en alhoewel hij daar niet zoveel van profiteert als een intel pentium scheelt het toch wel wat (AMD heeft de 2,0Ghz single channel variant de rating 3000+ gegeven en de dual channel variant 3200+).

Als je 1 GB geheugen voldoende vind dan kun je dus beter 2x 512MB nemen, denk je echter in de nabije toekomst nog wel eens naar 2Gb te gaan dan kun je nu inderdaad het best 1x 1GB halen, nu een klein beetje inleveren op de performance en dan later eens nog een gig geheugen en dual channel halen :)

9800x3d

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:44:
Maar natuurlijk ga ik upgraden, goedkoopste manier om een betere pc te krijgen ;) Die voeding zit btw gewoon bij die kast, en ik heb gekeken, maar voor een 400w/450w ofzo in een kast (van een goed merk..) ben ik ongeveer evenveel kwijt, en aangezien ik deze kast mooi vind, is het niet echt relevant om een andere te gaan nemen omdat die voeding een beetje zwaar is...

:D Ik ben een beetje scheef, had niet gezien dat het een antec kast met voeding was 8)7

Verwijderd

Ik snap niet waarom velen per se als eerste zaak die voeding uit de sonata II willen vervangen.

Dat is ook een antec voeding hoor, 450 Watt. En voor gelijk welk huidig systeem gewoon meer dan voldoende (sli+6 HDD misschien daargelaten, en dan nog)

Nogal bekrompen vind ik persoonlijk om van gelijk welke voeding te beweren dat ze moet vervangen worden.

Ok, het zal niet antec's topvoeding zijn, maar het blijft hoe dan ook een antec, dus brol zal het niet zijn. Het is een goede 450 watt smartpower.

En nog niet eens overdreven luid (integendeel, vrij stil zelfs)

Heb de sonata II ook en ben nog nooit zo tevreden geweest van een computer case :)

En 110€ voor een goede voeding en excellente kast, ik zou het wel weten... :)

• TheZeroorez
  • Niet online
theodouma schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:56:
Het gaat mij eigenlijk vooral om dat jaar garantie wat je erbij krijgt, in elkaar zetten lukt wel, het is net lego..

Maar nu ik er over nadenk is die garantie natuurlijk onzin, op elk onderdeel zit toch garantie, dus da's dikke bullshit. Ga hem dan toch zelf bouwen denk ik (en als het niet lukt heb ik altijd nog wel een oom, maar daar ga ik niet vanuit, aangezien alles eigenlijk vrij makkelijk is.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 19:48
Zolang je maar niet de afstandbusjes van je moederbord vergeet te monteren. (pas geleden had iemand die nog vergeten met alle gevolgen van dien)

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik ben nooit zo van de handleidingen, maar met een pc die zo duur is (ben net 15..) ben ik wel uitersd voorzichtig, en daar zal ik toch even alle manuals van doornemen voordat ik eraan begin ;)

En ja, afstandsbusjes.. het lijkt me ook niet meer dan logisch dat het niet goed voor je mobo is als hij de kast aanraakt en zo statische electriciteit ontvangt/kortsluiting kan maken als er stukjes soldeer onder zitten, en bovendien zijn warmte niet goed kwijt kan, en de videokaart, etc niet goed in de slotjes passen....

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik zou zelf geen ben q pakken..ik heb daar slechte ervaringen mee gehad (niet met de service, die is top). Maar voor dezelfde prijs zou je een NEC 3550 krijgen en die is zeker stiller en misschien ook wat betrouwbaarder.

• TheZeroorez
  • Niet online
Hmm wist nog niet dat ik de TS nog niet had geupdate, maar een 3540 zat er al in.. :P
Pagina: 1