Welke koeler voor Luidruchtige Asus EN7800 GT

Pagina: 1
Acties:

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 16:06
Heb al topic gelezen over het niet stil krijgen van de Asus EN7800 GT maar wil gewoon van de herrie af.
Heb nog geen vergelijkende tests gezien van de Zalman VF900-Cu en de Arctic Cooling NV Accelero X1.
Overclocken doe ik niet echt, wil wel eens een paar Mhz omhog gaan maar niet boeiend, welke van de 2 raad men aan? Zelf dacht ik aan de Arctic maar toen zag ik de VF900-CU en weet ik het niet meer.
Ben de herrie een beetje zat

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb zelf de Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3) en is een stuk aangenamer dan de stock koeling

met Bios Voltage & Frequentie-mod
400Mhz/1000Mhz @ 450Mhz/1150Mhz

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb er een simpele goedkope vf700-cu op zitten; niet duur en de kaart wordt er in mijn kast (antec P180) zo goed als onhoorbaar door

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het zijn beide koelers die ontwikkeld zijn voor stilte en om beter te koelen dan de stockkoeling en op 5 volt zullen de ventilators bij allebei de koelers ontzettend stil zijn. Dan blijft het alleen nog een kwestie van welke jij mooier vindt, aangezien je niet van plan bent om ver over te gaan clocken.

offtopic:
Is het nou 'bijde' of 'beide'?

[ Voor 9% gewijzigd door Rhannie op 09-04-2006 20:28 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Paddixx schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:13:
Het zijn beide koelers die ontwikkeld zijn voor stilte en om beter te koelen dan de stockkoeling en op 5 volt zullen de ventilators bij allebij de koelers ontzettend stil zijn. Dan blijft het alleen nog een kwestie van welke jij mooier vindt, aangezien je niet van plan bent om ver over te gaan clocken.

offtopic:
"beide"

En inderdaad, grofweg gezien zijn er 2 oplossingen:

Zalman VF 700 / 900
Arctic Silencer

Het is aan jou om naar aanleiding van tests / gebruikerservaringen een keuze te maken. Zijn alle twee goede koelers, een echte miskoop kun je niet begaan ;)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Paddixx schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:13:
Het zijn beide koelers die ontwikkeld zijn voor stilte en om beter te koelen dan de stockkoeling en op 5 volt zullen de ventilators bij allebij de koelers ontzettend stil zijn. Dan blijft het alleen nog een kwestie van welke jij mooier vindt, aangezien je niet van plan bent om ver over te gaan clocken.

offtopic:
offtopic:
beide, bijde is de verleden tijd van "bij" 8)

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 16:06
hmm, keuze nog steeds moeilijk.
Hebben ze beide geen probleem om op mijn graka aangesloten te worden want de stekker heeft 2 gaatjes en 2 draadjes. Zit deze ook bij de custom coolers geleverd?
Ik zag dat de v900 ook een bestuurselement krijgt bijgeleverd? is dat handig?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

Theo

moederbord

die bestuureenheid zal wel een famate zij. Dit is een erg eenvoudig apparaatje waarmee je de fanspeed kan regelen met een draaiknopje. Kan erg handig zijn als je bijv 5 volt te weinig vind voor de cooler, maar 12 volt weer te veel herrie maakt. Je heb dus veel meer opties om de fanspeed in te stellen

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

dorkie schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:34:
hmm, keuze nog steeds moeilijk.
Hebben ze beide geen probleem om op mijn graka aangesloten te worden want de stekker heeft 2 gaatjes en 2 draadjes. Zit deze ook bij de custom coolers geleverd?
Ik zag dat de v900 ook een bestuurselement krijgt bijgeleverd? is dat handig?
De stekker van de nieuwe koeler prik je gewoon op je moederbord. Bij de Zalman VF700 serie krijg je gewoon zo'n converter, van molex => 3 pins.
Pagina: 1